Novinárom to dnes po zasadaní vlády v Prievidzi povedal premiér Robert Fico. Cesta by sa podľa neho mala stavať v urýchlenom režime, ktorý by umožnil práce aj na ešte nevyvlastnených pozemkoch. Naznačil, že výstavba bude financovaná kombináciou verejných a súkromných zdrojov.
Výstavba je rozdelená na päť úsekov, ktoré sa začnú stavať v rokoch 2010, 2015 a 2017. Rýchlostná cesta by spojila diaľnicu D1 s regiónom Horná Nitra. Výstavba R2 je prioritou samosprávneho kraja. Jeho predseda Pavol Sedláček žiadal cestu postaviť do roku 2013. Argumentuje preťaženou dopravou a neochotou investorov usadiť sa v regióne. Vláda zároveň Vážnemu uložila zabezpečiť výstavbu malého obchvatu Handlovej a cesty R2, ktorá by spojila Púchov s českými hranicami. Minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek má podľa navrhovaného materiálu do konca budúceho roka podporiť výstavbu 11. ťažobného úseku v bani Nováky v záujme udržania zamestnanosti v Hornej Nitre.
"Bude potrebné novelizovať zákon o jednorazových opatreniach, ktoré sú potrebné na urýchlenú výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií. Je dôležité, aby sa nám nestalo, že napríklad niekto zastaví výstavbu R2 kvôli malej záhradke," dodal Fico.
Skupina opozičných poslancov v januári napadla na Ústavnom súde časť kontroverzného zákona, ktorý štátu umožňuje výstavbu ciest na cudzích pozemkoch. Zákon, ktorý dovoľuje stavať na súkromných parcelách bez dohody s majiteľmi alebo ešte pred ich vyvlastnením, vlani v decembri presadila v parlamente koaličná väčšina.
Opozícia žiada pozastaviť účinnosť niektorých ustanovení zákona. Je totiž presvedčená o tom, že možnosť začať stavať na cudzom pozemku bez toho, aby štát nadobudol k nemu vlastnícke právo, je protizákonná. Sporný zákon sa dotýka len vybraných úsekov diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc a rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou.