Trnava 11. mája (TASR) - Preťažené hlavné cestné ťahy, deficit parkovacích miest a nerovnomerná vyťaženosť mestskej hromadnej dopravy (MHD) - to sú aktuálne výsledky dopravného prieskumu na území mesta Trnava.
Ešte v októbri situáciu v uliciach mesta a tiež v domácnostiach zisťovalo takmer šesťsto študentov stredných škôl. Ich úlohou bolo na 84 stanovištiach, najzaťaženejších komunikáciách a dopravných uzloch zapisovať pohyb vozidiel, bicyklistov i chodcov.
To všetko pre potreby mestského úradu, ktorý pripravuje vypracovanie nového generálneho dopravného plánu mesta Trnava.
Prvé výsledky ukazujú, že zaťaženosť najfrekventovanejších ciest je ešte vyššia, ako sa predpokladalo. Prvenstvo si v tejto kategórii okrem diaľničného privádzača na diaľnicu D1 smerom na Bratislavu a Piešťany drží Rybníková ulica, ktorá je spojnicou medzi Záhorím a ďalej Českou republikou a smerom na stredné Slovensko.
Odbremeniť by ju v priebehu asi dvoch rokov mal severný obchvat Trnavy, ktorý je vo výstavbe. Touto komunikáciou prejde za 24 hodín viac ako 28 tisíc vozidiel. Viac ako 22 tisíc áut prejde ulicami tzv. veľkého mestského okruhu-Hospodárskou,Hlbokou a tiež Tamaškovičovou, Dohnányho a Sládkovičovou.
Dopravná špička sa podľa zistenia koná v pracovné dni v Trnave ráno od 7. do 8. hodiny, popoludní je rozložená na čas od 14. až do 18. hodiny. Na presun po Trnave Trnavčania až v 44 percentách využívajú pešiu chôdzu, v 6 percentách bicykle a v 13,5 percentách MHD. Hromadná doprava je podľa zistení málo atraktívna z hľadiska jednotlivých autobusových liniek, ktoré vedú hlavne po dopravne najzaťaženejších trasách.
Až 67 percent osobných áut parkuje v Trnave na verejných priestranstvách a nie v garážach. V číslach to znamená 19 tisíc potrebných, 8 tisíc existujúcich a 11 tisíc chýbajúcich miest na parkovanie.
Generálny dopravný plán vypracuje pre mesto Dopravoprojekt a.s. Bratislava. Stane sa strategickým nástrojom, na základe ktorého by samospráva rozhodovala v oblasti dopravy v nasledujúcich obdobiach.