Banská Bystrica 11. mája (TASR) - Severný cestný obchvat Banskej Bystrice zaradila vláda SR vo svojom uznesení do PPP projektov (Public Private Partnership verejno-súkromné partnerstvo), čo pokladajú Banskobystričania za dobrú správu. Lenže v posledných týždňoch sa stalo, že v dôsledku odkladania rozhodnutia o verejnom obstarávaní sa aj na tejto ceste posunuli termíny výberového konania, čím sa pravdepodobne predĺži pôvodný termín začiatku a ukončenia projektu.
Primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor tento stav nepokladá za dobrý, pretože by bol najradšej, keby sa už na severe mesta obchvat staval, keďže cesta I/66 popri Hrone v Banskej Bystrici je značne zaťažená osobnou i nákladnom dopravou a stáva sa tu stále viac vážnych dopravných nehôd. Dôležité na tomto projekte podľa Saktora je, že ho vôbec vláda SR schválila. Nevedel však povedať, kedy sa začne s jeho výstavbou.
Napriek tomu aj dnes dodávatelia pracovali na tzv. malom severnom obchvate, ktorý by mal aspoň čiastočne a dočasne riešiť kalamitnú situáciu na nebezpečnej križovatke zo sídliska Sásová, cez časť Kostiviarska na cestu I/66. Tento problém by sa mal vyriešiť ako prvý krok, a druhý krok bude samotný severný obchvat, ktorý vlastne odkloní komunikáciu v smere Banská Bystrica - Ružomberok a Banská Bystrica Brezno. To znamená, že ťažká doprava bude odklonená ponad Banskú Bystricu. Stavbu už začala realizovať firma Strabag. Robia už asi tretí mesiac a mali by ju ukončiť do konca tohto roka," povedal dnes pre TASR Saktor.
Obe stavby spolu súvisia a riešia problém kamiónovej dopravy predovšetkým v smere na Brezno, kde sa pripravuje veľký priemyselný park v Rohoznej. Táto časť by mala byť podľa pôvodných plánov dostavaná do roku 2010. Podľa zámerov ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií bude následne od severného obchvatu Banskej Bystrice pokračovať štvorprúdová cesta I/66 cez Hiadeľské sedlo do Ružomberka.