SME

Ekopolis sumou 1,4 milióna podporí výsadbu a záchranu drevín

Banská Bystrica 12. mája (TASR) - Sumou vyše 1,4 milióna Sk (43.766,41 eura) podporila Nadácia Ekopolis 34 najlepších projektov v 3. ročníku grantového ...

Banská Bystrica 12. mája (TASR) - Sumou vyše 1,4 milióna Sk (43.766,41 eura) podporila Nadácia Ekopolis 34 najlepších projektov v 3. ročníku grantového programu Ľudia pre stromy. O podporu sa uchádzalo až 282 žiadateľov z celého Slovenska, ktorí na svoje projekty požadovali vyše 18,8 milióna Sk (587.720,40 eura).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Cieľom programu, ktorého generálnym partnerom je Skupina Skanska v SR, je zvýšiť záujem ľudí o svoje okolie a zlepšiť životné prostredie výsadbou vhodných drevín alebo ich záchranou. Najviac projektov - sedem - sme podporili v Banskobystrickom kraji, v Košickom a v Nitrianskom po šesť a v Trenčianskom päť. V Žilinskom a v Trnavskom kraji Správna rada nadácie odporučila podporiť po tri a v Bratislavskom a Prešovskom kraji po dva projekty," informoval programový manažér projektu Milan Hronec.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že o podporu prejavili opäť najväčší záujem obecné úrady a školy. Do súťaže sa však zapojili aj viaceré mimovládne organizácie a neformálne skupiny občanov. Oproti minulým rokom sa výrazne zvýšil počet projektov zameraných na ošetrovanie starých stromov. Okrem výberu vhodných druhov drevín určených na výsadbu bola dôležitým kritériom pri výbere podporených projektov miera dobrovoľnej účasti občanov a spolupráca ostatných partnerov na lokálnej úrovni.

Program Ľudia pre stromy je pre mnohých nielen motiváciou zaujímať sa o svoje okolie, ale aj niečo konkrétne spraviť pre jeho zlepšenie. Podporuje výsadbu prirodzených, vhodných druhov drevín, skrášlenie krajiny zeleňou, ktorá zvyšuje estetickú hodnotu územia. Rovnako i záchranu vzácnych stromov, obnovu parkov, výsadbu zelene v okolí škôl, vo verejných záhradách a zveľaďovanie zelených plôch, konštatovala Magdaléna Dobišová zo spoločnosti Skanska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 448
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 294
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 554
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 850
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 567
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 353
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu