mája, z tunela vyviezli viac ako 12 ton odpadu.
V rámci pravidelnej odstávky tunela prebehlo čistenie odvodnenia drenáže, štrbinovej a hlavnej kanalizácie a kompletné čistenie stien. Pracovníci vykonali skúšky tlakových hadíc, hasiacich prístrojov a testy požiarneho vodovodu. V tuneli realizovali výmenu žiaroviek osvetlenia, servis ventilátorov a centrálneho riadiaceho systému. Počas 10-dňovej odstávky vykonali nastavenie autoskopu, kontrolu a servis kamerového dohľadu. Prebehla kontrola meračov fyzikálnych veličín, kontrola rádiového spojenia v únikovej štôlni a v tuneli a komplexné skúšky všetkých technologických systémov.
Na prácach pri údržbe tunela sa spolu podieľalo takmer 200 pracovníkov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), Vodohospodárskej výstavby a.s. a spoločnosti ZPA Křižík, ktorá realizovala kontrolu a revízie technologických zariadení.
Údržba tunela Branisko stojí ročne niekoľko desiatok miliónov korún. Len v minulom roku vynaložili na tieto činnosti 35,207.595 Sk (1,100.650 eur). Najbližšiu odstávku tunela v súvislosti s jeho údržbou naplánovali na začiatok októbra 2008.
TASR o tom informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.