SME

Najkrajšou známkou minulého roka je Bratislavský hrad

Banská Bystrica 13. mája (ČTK) - Najkrajšou slovenskou známkou minulého roka sa stala poštová známka s vyobrazením Bratislavského hradu. Dielo rytca Františka Horniaka podľa výtvarného návrhu Dušana Kállaya ...

Najkrajšou slovenskou známkou minulého roka sa stala poštová známka s vyobrazením Bratislavského hradu (na snímke)Najkrajšou slovenskou známkou minulého roka sa stala poštová známka s vyobrazením Bratislavského hradu (na snímke) (Zdroj: ČTK/Repro)

Banská Bystrica 13. mája (ČTK) - Najkrajšou slovenskou známkou minulého roka sa stala poštová známka s vyobrazením Bratislavského hradu. Dielo rytca Františka Horniaka podľa výtvarného návrhu Dušana Kállaya vybralo z minuloročnej emisie 24 poštových známok 598 filatelistov zo Slovenska, Česka a ďalších krajín Európy. ČTK o tom dnes informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Andrea Pivarčiová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Víťaznú známku vydala pošta koncom júna minulého roku," spresnila Pivarčiová. Slovenský grafik a rytec Horniak je aj autorom najkrajšej známky sveta z roku 2003.

SkryťVypnúť reklamu

Druhé miesto v 15. ročníku ankety získala známka z emisie umenie s vyobrazením diela Svätá Alžbeta od maliara Františka Xavera Palka z konca 18. storočia a na tretej priečke skončila poštová známka so slovenským čuvačom z emisie ochrany prírody.

Súťaž už tradične vyhlasuje Zväz slovenských filatelistov so Slovenskou poštou a redakciami časopisov Spravodajca ZSF, Zberateľ, Poštové zvesti a českej Filatelie. V tomto roku vydá pošta 21 poštových známok, približne polovica z nich už bude aj pre plánované prijatie eura v roku 2009 bez označenia peňažnej hodnoty. Doteraz vyšlo deväť emisií napríklad s motívmi Veľkej noci, mesta Krupina či technických pamiatok - starých hasičských striekačiek.

rez fil

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 469
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 299
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 584
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 812
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 590
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 324
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Srbský tenista Novak Djokovič opúšťa kurt po prehre v semifinále Roland Garros 2025.

Srbský tenista po zápase pobozkal svoju ruku a dotkol sa ňou antuky.


TASR
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


SkryťZatvoriť reklamu