Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 17. septembra 2007 do 30. marca 2008 na vzorke 4 084 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Druhý v poradí je denník Pravda s ôsmimi percentami a tretí denník Sme, ktorý má rovnako osempercentnú čítanosť. Nasleduje denník Plus 1 deň so siedmimi percentami, Korzár s čítanosťou štyri percentá, Šport s čítanosťou tri percentá a ÚJ Szó s dvoma percentami. Celková čítanosť celoštátnych denníkov predstavuje 43 percent populácie. Z odpovedí respondentov tiež vyplýva, že celoštátny denník čítalo za posledných 14 dní aspoň raz 83 percent populácie.
Z mesačníkov je najčítanejšia Eva
Medzi týždenníkmi si prvú pozíciu udržal týždenník Plus 7 dní s 15 percentami, druhý v čítanosti je s 12 percentami Život a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s deviatimi percentami. Týždenník Markíza je na štvrtom mieste s ôsmimi percentami, Báječná žena dosiahla sedem percent a Eurotelevízia šesť percent. Týždenníky si prelistuje alebo číta 56 percent populácie.
Najčítanejším dvojtýždenníkom je so štyrmi percentami TV max, titul Tele plus je druhý rovnako so štyrmi percentami, nasledujú Teleprogram s tromi percentami a s jedným percentom Relax, Žena a život, Autoburza a Bravo.
Medzi mesačníkmi vedie časopis Eva s 10 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s 10 percentami a za ním je Emma s deviatimi percentami. Záhradkár dosiahol čítanosť sedem percent a prvú päticu uzatvára s piatimi percentami mesačník Rebecca.
Najpočúvanejšie je Rádio Expres
Rádio Expres, ktoré počúva 23 % opýtaných, vedie o šesť percent pred Rádiom Slovensko (17 % počúvanosť). Tretie je Fun rádio s 12 percentami poslucháčov, deväťpercentnú počúvanosť majú Jemné melódie a päticu uzatvára druhý okruh SRo - Rádio Regina s ôsmimi percentami. Nasleduje Rádio Okey so siedmimi percentami a Rádio Viva so štyrmi percentami. Rádiá na Slovensku počúva 73 percent respondentov.
Najväčší podiel na trhu - 26 % dosiahlo podľa prieskumu Rádio Expres. Rádio Slovensko má 18-percentný podiel a Fun rádio, ktoré sa umiestnilo na tretej priečke, má 12-percentný podiel na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie (9 %) a na piatom Rádio Regina (8 %).
Najsledovanejšia je Markíza
Z prieskumu tiež vyplýva, že najviac sledovaná je Televízia Markíza, ktorú pozerá 68 % respondentov. Druhá najsledovanejšia je TV Joj s 31 percentami, verejnoprávna Jednotka má sledovanosť 30 %. Nasleduje TA3 (5 %), Dvojka STV (4 %), Prima TV (4 %), Nova (4 %), RTL KLUB (3 %), ČT1 (3 %), TV2 (2 %).
Najvyšší podiel na trhu - 52 % má spomedzi slovenských televíznych staníc TV Markíza. TV Joj dosiahla 16 % a za ňou sa umiestnila s rovnako 16 % Jednotka Slovenskej televízie. Dvojka získala jednopercentný podiel a jednopercentný podiel na trhu má rovnako aj TA 3. Podiel ostatných televíznych staníc predstavuje spolu 14 %.
Agentúru SITA o prieskume Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI informovala Linda Kleinertová z MEDIAN SK.