TRENČÍN 14. mája (SITA) – Prievidza spustila osobitnú podstránku na mestskom webe, ktorá sa venuje problematike zavádzania eura v meste. Za to získala pozitívne hodnotenie od Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) v rámci projektu Hodnotenie ekonomických a sociálnych opatrení v regiónoch SR (HESO-Regióny) za prvý štvrťrok 2008.
Podstránka poskytuje informácie o procese prechodu na euro ako aj dopadoch na samotné mesto. Ako sa uvádza v komentári hodnotenia, podľa názoru Antonína Eliáša ide jednoznačne o pozitívny krok predstaviteľov mesta, ktorý bude prínosom pre bežného občana, podnikateľa a každého návštevníka mesta. Oceňuje, že okrem centrálne riadenej propagačnej a informačnej kampane bude o špecifikách zavádzania eura informovať aj mesto.
Ako uviedla hovorkyňa mesta Ivona Vojtášová, stránku priebežne aktualizujú, čoskoro by mali pribudnúť aj prepočty daní a poplatkov mesta. Občania môžu už teraz v samostatnej sekcii klásť svoje otázky. Zatiaľ sú tam dve. Mesto podľa Vojtášovej očakáva, že pribúdajúcou aktuálnosťou prechodu sa návštevnosť bude zvyšovať. Vytvorenie podstránky samosprávu nestálo dodatočné prostriedky, je súčasťou zmluvy s poradenskou firmou, ktorá robila pre mesto Akčný plán prechodu mesta Prievidza na euro.
Inštitút chváli samosprávu, že sa iniciatívne chopila problematiky na komunálnej úrovni, avšak stránku zatiaľ ľudia využívajú nedostatočne. Ako sa ďalej uvádza v komentári hodnotenia, podľa Dušana Slobodu, analytika z Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika, je informovanie občanov a podnikateľov Prievidze o zavádzaní eura v súlade s jednostrannou, propagandistickou informačnou kampaňou vlády, v ktorej absentuje základné vysvetlenie, prečo je pre občanov a podnikateľov SR výhodné zaviesť euro práve od roku 2009, ako i pohľad na to, aké sú očakávané výhody i nevýhody a riziká plynúce z toho kroku pre jednotlivca (občana, podnikateľa). “Ťažko však vyčítať samospráve mesta, že si nedala vyššie ambície, než vláda krajiny,” uzatvára INEKO. Vojtášová na to reagovala slovami, že samospráva ani nemôže ísť alebo si vymyslieť niečo nad rámec oficiálnej kampane.