Občania prešovského Táboriska chcú kamióny odkloniť na sídlisko Sekčov

PREŠOV 14. mája (SITA) – Občania prešovskej mestskej časti Táborisko sa domáhajú odklonenia nákladnej dopravy zo Šafárikovej a Hollého ulice na Sídlisko Sekčov a radikálneho riešenia prehustenej cestnej ...

PREŠOV 14. mája (SITA) – Občania prešovskej mestskej časti Táborisko sa domáhajú odklonenia nákladnej dopravy zo Šafárikovej a Hollého ulice na Sídlisko Sekčov a radikálneho riešenia prehustenej cestnej premávky v meste Prešov vybudovaním obchvatu. Svoje požiadavky spísali do petície, pod ktorú sa podpísalo 250 ľudí. Táborisko je historicky zachovaná obytná zóna, kde prevažuje zástavba rodinných domov.

Cestu postavili pred 80 rokmi a jej rozširovaním sa podarilo zlikvidovať zelený pás deliaci chodník od cesty, čím sa domy dostali do tesnej blízkosti cesty I. triedy na vzdialenosť troch až štyroch metrov. Obyvateľov obťažuje hluk, vibrácie ťažkých nákladných áut a kamiónov, obávajú sa kolízii s autom pri prechádzaní cez cestu i priameho nárazu do domu pri dopravnej nehode. Podľa vyjadrenia člena OZ Táborisko Dušana Dajča prípojky sú vedené plytko pod cestou, hrozí riziko prasknutia vodovodného a plynového potrubia. Obmedzenú rýchlosť na 40 km za hodinu tu nikto nerešpektuje a policajti ju na tomto úseku nikdy nemerajú.

Petíciu doručili na mestskú radnicu ešte 6. februára. Ako informovala na dnešnej tlačovej besede predsedníčka OZ Táborisko Mária Dajčová, odvtedy sa nič neudialo. Zástupcov petičného výboru prijal prednosta mestského úradu Jozef Višňovský, z čoho dostali zápisnicu so záverom, že petícia je opodstatnená. Problém si doteraz presúvajú medzi sebou mestské a krajské inštitúcie (výbor mestskej časti, Regionálny úrad verejného zdravotníctva, Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie). Začiatkom týždňa sa listom dozvedeli, že ich požiadavku odstúpili na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

Člen OZ Táborisko Michal Kozák uviedol, že všetkým obyvateľom je jasné, že celý dopravný kolaps v meste Prešov vyrieši iba vybudovanie obchvatu. Tento problém nevyriešil ani jeden primátor, ani prešovský župan, ani jeden minister a chce to veľa peňazí. Preto OZ Táborisko navrhuje ako dočasné riešenie odklonenie ťažkej dopravy na sídlisko Sekčov. „Netreba na to veľké investície, stačí premiestniť niekoľko smeroviek. Kto hľadá spôsob, ako nájsť riešenie, ten ho nájde,“ povedal Kozák. Podľa jeho vyjadrenia cesta cez Sekčov je postavená nedávno a projektanti rátali s novou hustotou premávky. Preto je štvorprúdová a všetky budovy sú od cesty postavené ďalej. Aj keď je Táborisko počtom obyvateľov oproti Sekčovu malé, svojich nárokov na štandardné životné prostredie sa nemienia vzdať. Ak to bude nevyhnuté, sú odhodlaní domáhať sa prijatia aj u ministra dopravy.

Podľa šesť rokov starých meraní bolo zistené, že po Hollého ulici prejde denne 10 700 vozidiel, na Šafárikovej ich napočítali 14-tisíc, nárast hustoty premávky sa tu za posledných desať rokov zvýšil o 220 percent.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 567
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 110
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 380
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 453
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 389
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 876
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 584
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 440
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 439
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Rajtár z SaS: Kollár je liberál, Sulíka s Kotlebom by som vôbec neporovnával

Spoluzakladateľ SaS a poslanec Jozef Rajtár hovorí, že v strane sa začal opäť angažovať, aby pomohol poraziť Smer.

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

Podpora diktatúre na Slovensku poklesla

Agentúra Focus sa ľudí znova pýtala, v čom vidia alternatívu demokracie. Diktatúru podporuje menej Slovákov ako pred dvoma mesiacmi.

Majú pírsing a tetovanie. Ak dostanú žltačku C, majú sa liečiť za vlastné

Nepreplácaním liečby hepatitídy C pre niektorých pacientov chce Všeobecná zdravotná poisťovňa ušetriť peniaze. Je v strate 200 miliónov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop