Pre 41 percent Slovákov je dôležité obliekať sa podľa najnovšej módy

Bratislava 15. mája (TASR) Pre 41 percent Slovákov je veľmi alebo pomerne dôležité obliekať sa podľa najnovšej módy a približne rovnaký počet ľudí o sebe ...

Bratislava 15. mája (TASR) Pre 41 percent Slovákov je veľmi alebo pomerne dôležité obliekať sa podľa najnovšej módy a približne rovnaký počet ľudí o sebe povedalo, že sa podľa najnovších trendov aj oblieka. Záujem o módu je na Slovensku o necelú desatinu vyšší ako je priemer v Európe a USA. Vyplýva to z marcového prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov.

Prieskum zisťoval osobné postoje Slovákov k módnym trendom a tiež ako veľmi je pre ľudí dôležité obliekať sa podľa poslednej módy. Aktuálne módne hity sledujú najviac tínedžeri. Asi 78 percent z nich sa vyjadrilo, že oblečenie podľa najnovšej módy je pre nich dôležité a prevažná väčšina ho aj nosí. Mladí ľudia vo veku od 20 do 29 rokov pripisujú svojmu "outfitu" veľký význam. Rozhodujúci je pre 61 percent z nich. Podľa aktuálnych módnych noviniek sa oblieka aj každý druhý tridsiatnik. S pribúdajúcimi rokmi sa záujem o módu postupne stráca.

Na otázku, pri ktorom type oblečenia kladiete na módne trendy najväčší dôraz, Slováci dávali na prvé miesto najčastejšie topánky. Pre každého piateho Slováka sú najdôležitejším typom oblečenia, ktoré musí byť trendové. Na druhom mieste skončili džínsové nohavice a na treťom športové módne oblečenie. Na druhej strane, pre ženy sú na prvom mieste tričká a blúzky, za nimi nasledujú topánky a na treťom mieste skončili módne športové odevy.

Výsledky prieskumu tiež ukázali, že viac ako tretina Slovákov nakupuje značkové módne oblečenie, rovnako muži ako ženy, avšak častejšie ľudia do 40 rokov. Títo si na značky potrpia najmä v prípade topánok, džínsových nohavíc, športového módneho oblečenia, tričiek či blúzok. Ženy majú rady aj značkové odevné doplnky a kabelky.

Slováci čerpajú v súvislosti s módou inšpiráciu najmä od priateľov, známych a od rodinných príslušníkov. Tí majú aj najväčší vplyv na ich nákupné správanie a na to, čo si na seba oblečú. Cielene k svojmu zovňajšku pristupujú ženy, ktoré hľadajú podnety prevažne v módnych magazínoch a časopisoch. Asi tretina Slovákov si všíma aktuálne novinky v nákupných centrách a rovnako aj v televízii a v reklamných spotoch. Asi každý siedmy Slovák sleduje trendy aj na ulici, v rôznych podnikoch a kluboch. Zhruba päť percent Slovákov čerpá inšpiráciu z internetu a sleduje, čo si obliekajú celebrity.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  5. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  8. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 064
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 216
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 7 195
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 433
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 305
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 211
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 646
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 2 969
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 691
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 826

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vedci sa naňho hnevajú, jeden zvláštny trik, ktorým opravil klímu

Zdá sa vám svet zlý? Skutočnú hĺbku cynizmu doby oceníte, až keď pochopíte, ako funguje veda.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

KOMENTÁRE

Fico sa chváli dobrým počasím

Keď mal Peter Kažimír dosť vlahy.

DOMOV

Café Európa: Zo školskej lavice k extrémnej pravici?

Ako súvisí extrémizmus so vzdelávaním? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Vysielacia rad pokutovala, vysielateľ TV JOJ má zaplatiť tisíce eur

Televízia začiatkom novembra 2016 odvysielala viac ako 12 minút reklamy za hodinu.

Lajčák hovoril s rakúskym kolegom o brexite

Lajčák privítal predložený návrh pravidiel pre rokovania so Spojeným kráľovstvom.

Pri Weissovi ml. policajti nezvládli ani základné úkony, hovorí prokurátor, podľa ktorého sa skutok nestal

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.

V centre Bratislavy má vyrásť centrum Slovákov v zahraničí

Centrum bude reprezentovať kultúru vyše 1,5 milióna krajanov žijúcich mimo Slovenska.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop