Bratislava 18. mája (TASR) - Celoslovenskou kampaňou Vypni telku, zapni seba! chce Hnutie kresťanských spoločenstiev detí (eRko) poukázať na narastajúci vplyv televízie v živote a ponúknuť alternatívny program k jej pasívnemu sledovaniu. Kampaň sa začína v pondelok 19. mája a potrvá celý týždeň do nedele 25. mája. Na výzvu eRko sa prihlásilo už viac ako 100 obcí.
Týždňová akcia je zároveň výzvou pre rodiny, ktoré cítia, že televízia u nich doma dostáva stále väčší priestor. "Čoraz viac času venujeme sledovaniu sprostredkovanej reality cez obrazovku televízora namiesto skutočného osobného zážitku. Aj preto sme sa rozhodli tohtoročnú kampaň pripraviť pod mottom Staň sa hlavným hrdinom svojho života," zdôvodnil kampaň predseda eRko Juraj Králik. Dodáva, že práve týždeň bez televízie má byť vyrušením zo stereotypu jej každodenného zapínania po príchode zo školy či práce.
V prihlásených obciach bude počas týždňa pripravený program pre deti a ich rodiny. Deti zapojené do kampane budú rozdávať informačné letáky. Tie poukazujú na potrebu kritického prístupu k pozeraniu televízie a ponúkajú námety na aktívne prežívanie voľného času. Vyplnený by mal byť napríklad športovaním, vychádzkami do prírody, čítaním, kreslením, hraním spoločenských hier či divadla, vzdelávaním sa a dobrovoľníckou činnosťou.
Občianske združenie eRko vzniklo v roku 1990 s cieľom pomáhať pri formovaní detí na dospelé kresťanské osobnosti, ktoré budú schopné kvalitným osobným životom prispievať k rozvoju spoločnosti.
Informácie o kampani a podnety na aktívne vyžívanie voľného času zverejnili organizátori na webovej stránke www.erko.sk.