SME

Značku regionálny produkt má na Slovensku v súčasnosti 21 výrobkov

Bratislava 28. mája (TASR) - Značku regionálny produkt má v súčasnosti na Slovensku 21 výrobkov. Certifikát, ktorý umožňuje toto označenie používať, si ...

Bratislava 28. mája (TASR) - Značku regionálny produkt má v súčasnosti na Slovensku 21 výrobkov. Certifikát, ktorý umožňuje toto označenie používať, si dnes v Bratislave prevzali výrobcovia z regiónov Kysuce, Záhorie a Malé Karpaty. Túto iniciatívu na Slovensku realizuje Regionálne environmentálne centrum (REC), ktoré sa týmto spôsobom snaží o ochranu prírodného a kultúrneho dedičstva v spojení s udržateľným ekonomickým rozvojom regiónu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako pre TASR vysvetlila projektová manažérka REC Zuzana Hudeková, cieľom projektu je podpora miestnych ľudí v regiónoch, ktorí vytvárajú hodnoty a venujú sa tradičným remeslám súvisiacim s danou oblasťou. Označenie regionálny produkt používajú výrobcovia tradičných ľudových nástrojov, drevených výrobkov, medovníkov, kraslíc, sviečok, ale aj drotári či keramikári. Značku môže využívať aj grobská husacina či víno z Malých Karpát.

SkryťVypnúť reklamu

"Regionálna značka je známa aj v okolitých krajinách a okrem toho, že má podporiť ľudí v regiónoch, tak zároveň hovorí turistom, že produkt je naozaj z konkrétneho regiónu," vysvetlila. Označenie negarantuje iba kvalitu výrobku, ale výrobcov tiež zaväzuje na environmentálne priaznivé správanie sa. Centrum by do budúcnosti chcelo vytvoriť aj predajné miesta, ktoré budú mať vo svojej ponuke minimálne päť regionálnych produktov. Uvažuje sa tiež o vytvorení stálej expozície týchto výrobkov v Modre.

Označovanie výrobkov značkou regionálneho produktu funguje už dlhšie v Českej republike. "Jednotliví predajcovia platia za používanie tejto značky na základe toho, o koľko sa im zvýšil obrat," objasnila Hudeková s tým, že v SR sa zatiaľ tento spôsob nevyužíva. Konštatovala, že projekt je v ČR veľmi úspešný, nakoľko tam existuje asociácia týchto značiek zabezpečujúca spoločnú propagáciu. "Je podložené, že týmto výrobcom obrat stúpol," uzavrela.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 469
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 299
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 584
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 812
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 590
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 324
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Srbský tenista Novak Djokovič opúšťa kurt po prehre v semifinále Roland Garros 2025.

Srbský tenista po zápase pobozkal svoju ruku a dotkol sa ňou antuky.


TASR
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


SkryťZatvoriť reklamu