Ustanovenie v novom cestnom zákone, ktoré zakazovalo jazdu kamiónov v piatok medzi 16.00 h a 20.00 h, odporučila komisia pre dopravu, pošty, telekomunikácie a informatizáciu spoločnosti pri hospodárskom výbore NR SR z návrhu zákona vypustiť.
Naopak, platiť by mal zákaz predbiehania nákladných vozidiel nad 7,5 tony medzi sebou na všetkých viacprúdových cestách Slovenska počas celého roka. Zatiaľ sa kamióny nemôžu medzi sebou predbiehať iba na úseku Bratislava - Trnava.
Návrh zákona, ktorý poslanci v máji posunuli do druhého čítania a na júnovej schôdzi o ňom rozhodnú definitívne, hovorí o zákaze jazdy kamiónov v piatok a v nedeľu medzi 16.00 a 20.00 h.
Zástupcovia dopravcov a priemyslu voči obmedzeniu jazdy v piatok namietali už skôr, podľa nich ide o diskriminačné opatrenie voči vodičom nákladných automobilov, navyše plynulosť cestnej premávky by sa podľa nich nezvýšila kvôli nedostatku odstavných plôch. V súčasnosti majú kamionisti 22-hodinový zákaz jazdy počas nedele, ten podľa nich môže zostať v platnosti, respektíve sa môže predĺžiť na celú nedeľu.
Predseda komisie a poslanec za Smer-SD Peter Pelegrini predpokladá, že výbory aj plénum návrh komisie odsúhlasia. "Hlavne čo sa týka toho zákazu kamiónov, tak ja osobne to považujem za dosť vysoký predpoklad, že to prejde presne tak, ako sme odporučili na dnešnom rokovaní komisie," povedal pre TASR Pelegrini. Vypustenie zákazu jazdy kamiónov v piatok považuje za všeobecný kompromis medzi predkladateľmi, rezortom vnútra a odbornou verejnosťou.
Aj prezident Česmadu (Združenie cestných dopravcov) Peter Halabrín verí, že poslanci vypustenie piatkového zákazu podporia. Podľa jeho slov ani celoeurópsky dopravný systém nepozná povinné zastavovanie kamiónov v určitých časoch. Zákaz predbiehania sa kamiónov medzi sebou na viacprúdových cestách po celom Slovensku by podľa neho nemal viesť k neúmernému spomaleniu dopravy v pravých jazdných pruhoch, lebo nový zákon zavádza minimálnu rýchlosť na diaľniciach mimo obce na 80 km/h.
Predseda Združenia prevádzkovateľov hromadnej dopravy osôb v mestských aglomeráciách Ján Zachar vyslovil požiadavku, aby nový zákon zakázal vodičom MHD telefonovať počas jazdy, a to vrátane telefonovania so súpravou handsfree.
Zachar argumentoval bezpečnosťou, telefonovanie podľa neho spôsobuje dopravné nehody, navyše vodiči MHD stoja podľa jeho slov na zastávkach každé tri- štyri minúty, a po cca polhodine zastavujú na konečných zastávkach. Rovnako do zákona navrhuje zapracovať zákaz zastavenia a státia automobilov 40 metrov od zastávok verejnej hromadnej dopravy, pôvodný návrh vraví o 30 metroch.