Žilina je "brzdou" na trase Bratislava - Košice

Vstup do Žiliny je skúškou trpezlivosti vodičov, počítať musia s niekoľkokilometrovými kolónami áut pri Strážove.

Mesto sa stalo neuralgickým bodom v doprave na trase Bratislava - Košice i v opačnom smere. Situáciu nezlepšilo ani dokončenie diaľničného úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina - Strážov za šesť miliárd korún, dostavaný totiž nie je ešte diaľničný privádzač v Strážove, ktorý je v kompetencii Slovenskej správy ciest (SSC).

Hotový mal byť už vlani, jeho dokončenie avizujú do konca júna. Ani to však podľa odborníkov ešte nevyrieši dopravné kolapsy, pretože tranzit cez Žilinu môžu skomplikovať naplánované dve svetelné križovatky na konci tohto diaľničného úseku. Jedna by mala byť pri športovom areáli v Strážove a kritickou bude hlavne druhá križovatka Priemyselnej a Kragujevskej ulice. "Nevyrieši túto situáciu, že tu máme štvorkilometrové kolóny, bude pôsobiť tak, ako križovatka v Považskej Bystrici," konštatoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

Prehodnotiť jej význam žiada aj Ján Ondrejka - riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Žiline. "Zastávam názor, že križovatka nebude spĺňať účel, pre ktorý by bola postavená. Moje skúsenosti hovoria, že táto situácia bude čoraz horšia, pretože po dobudovaní celého úseku celá kolóna vozidiel, ktorá bude prichádzať zo smeru od Bytče na Žilinu, sa jednoducho na tejto svetelnej križovatke zastaví," uviedol.

V súčasnosti autá pred vstupom do Žiliny čakajú zvyčajne desať až 20 minút, po vybudovaní križovatky sa čakanie podľa Ondrejku ešte predĺži. "Som za to, že z ulice Priemyselnej by sa malo odbočiť len a len doprava," dodal.

"My od začiatku tvrdíme, že akékoľvek zastavenie na križovatke je retardérom na hlavnom cestnom ťahu, ktorý je abnormálne preťažený. Na druhej strane sme však museli vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali, realizuje sa to v súlade s projektovou dokumentáciou a so stavebným povolením," reagoval riaditeľ Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Hlavoň.

Vybudovať križovatky bola podľa neho požiadavka mesta, občanov a podnikateľov, ktorí sídlia v tejto priemyselnej lokalite, pretože z bočných ulíc je problém dostať sa na hlavnú trasu. "Život ukáže, či to spustíme, ja ako správca komunikácie budem odolávať tomu, aby tie križovatky boli spustené," dodal Hlavoň.

Dopravnú situáciu v Žiline by malo vyriešiť vybudovanie tunela Višňové - Dubná Skala. Výstavba sa mala začať už tento rok, pravdepodobne sa tak stane až na budúci. "Je platný termín marec 2009, kedy by mala byť podpísaná koncesná zmluva, koncesionár by mal okamžite začať výstavbu všetkých štyroch úsekov, ktoré sú od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu, vrátane tunela," informoval Choma.

Náklady na dve tunelové rúry by mali byť podľa neho do 14 miliárd korún. "V rámci PPP to budú iné čísla, pretože pôjde o celý úsek od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu, kde sa odhadujú náklady 30 miliárd korún," podotkol. Vyriešili už aj problém so spodnou vodou v prieskumnej štôlni, je regulovaná a odteká do Váhu.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 428
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 324
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 427
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 191
  5. Kam do tepla v januári? 1 769
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 562
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 493
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 424
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 055
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 910

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Kde je mafián Nigut? Zatykač má vyše štyri roky

Špekuluje sa, že už je po smrti. Okoličány spomína na posledné stretnutie.

Konkurz na šéfarchitekta Raši zrušil. Jeden uchádzač bol málo

Jediná nevylúčená záujemkyňa vraví, že chápe, čo to pre ňu znamená.

Sľubujú dôchodcom výhru za nákup. Peniaze nedorazia

Dôverčivý 97-ročný dôchodca minul na produkty už vyše 250 eur.