SME

Žilina je "brzdou" na trase Bratislava - Košice

Vstup do Žiliny je skúškou trpezlivosti vodičov, počítať musia s niekoľkokilometrovými kolónami áut pri Strážove.

Mesto sa stalo neuralgickým bodom v doprave na trase Bratislava - Košice i v opačnom smere. Situáciu nezlepšilo ani dokončenie diaľničného úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina - Strážov za šesť miliárd korún, dostavaný totiž nie je ešte diaľničný privádzač v Strážove, ktorý je v kompetencii Slovenskej správy ciest (SSC).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hotový mal byť už vlani, jeho dokončenie avizujú do konca júna. Ani to však podľa odborníkov ešte nevyrieši dopravné kolapsy, pretože tranzit cez Žilinu môžu skomplikovať naplánované dve svetelné križovatky na konci tohto diaľničného úseku. Jedna by mala byť pri športovom areáli v Strážove a kritickou bude hlavne druhá križovatka Priemyselnej a Kragujevskej ulice. "Nevyrieši túto situáciu, že tu máme štvorkilometrové kolóny, bude pôsobiť tak, ako križovatka v Považskej Bystrici," konštatoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Prehodnotiť jej význam žiada aj Ján Ondrejka - riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Žiline. "Zastávam názor, že križovatka nebude spĺňať účel, pre ktorý by bola postavená. Moje skúsenosti hovoria, že táto situácia bude čoraz horšia, pretože po dobudovaní celého úseku celá kolóna vozidiel, ktorá bude prichádzať zo smeru od Bytče na Žilinu, sa jednoducho na tejto svetelnej križovatke zastaví," uviedol.

V súčasnosti autá pred vstupom do Žiliny čakajú zvyčajne desať až 20 minút, po vybudovaní križovatky sa čakanie podľa Ondrejku ešte predĺži. "Som za to, že z ulice Priemyselnej by sa malo odbočiť len a len doprava," dodal.

"My od začiatku tvrdíme, že akékoľvek zastavenie na križovatke je retardérom na hlavnom cestnom ťahu, ktorý je abnormálne preťažený. Na druhej strane sme však museli vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali, realizuje sa to v súlade s projektovou dokumentáciou a so stavebným povolením," reagoval riaditeľ Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Hlavoň.

SkryťVypnúť reklamu

Vybudovať križovatky bola podľa neho požiadavka mesta, občanov a podnikateľov, ktorí sídlia v tejto priemyselnej lokalite, pretože z bočných ulíc je problém dostať sa na hlavnú trasu. "Život ukáže, či to spustíme, ja ako správca komunikácie budem odolávať tomu, aby tie križovatky boli spustené," dodal Hlavoň.

Dopravnú situáciu v Žiline by malo vyriešiť vybudovanie tunela Višňové - Dubná Skala. Výstavba sa mala začať už tento rok, pravdepodobne sa tak stane až na budúci. "Je platný termín marec 2009, kedy by mala byť podpísaná koncesná zmluva, koncesionár by mal okamžite začať výstavbu všetkých štyroch úsekov, ktoré sú od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu, vrátane tunela," informoval Choma.

Náklady na dve tunelové rúry by mali byť podľa neho do 14 miliárd korún. "V rámci PPP to budú iné čísla, pretože pôjde o celý úsek od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu, kde sa odhadujú náklady 30 miliárd korún," podotkol. Vyriešili už aj problém so spodnou vodou v prieskumnej štôlni, je regulovaná a odteká do Váhu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 963
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 493
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 340
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 865
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 301
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 001
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 758
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu