Chaos v Žiline, diaľnica končí dvoma semaformi

Na diaľničnom privádzači v Žiline-Strážove majú byť dokonca dve svetelné križovatky. Kompetentným sa to nepáči, chcelo to tak mesto a obyvatelia okolitých častí.

Diaľnica z Bratislavy je s výnimkou Považskej Bystrice už v Žiline.(Zdroj: SME - MICHAL TRŠKO)

Pred Žilinou nedávno otvorili poslednú časť diaľničného úseku, po ktorom z mesta odchádza doprava smerom do Považskej Bystrice. Druhú polovicu estakády otváral pred dvoma týždňami riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma uprostred niekoľko kilometrovej dopravnej zápchy.

Premávku v meste však nový diaľničný úsek príliš neurýchlil. Problémom sú neustále práce na nedokončenom diaľničnom privádzači v Strážove. "Národná diaľničná spoločnosť splnila svoj záväzok. Estakáda v každom prípade pomôže v smere von zo Žiliny," povedal vtedy Choma.

Križovatky tu chcelo aj mesto

Komplikáciou pre tranzitnú dopravu v Žiline však zrejme budú naplánované svetelné križovatky. Jedna tesne pred mestskou estakádou na Kragujevskej ulici. Mesto a podnikateľské subjekty si tu vylobovali semafor, pretože v čase dopravnej špičky je do priemyselnej zóny ťažké odbočiť. "Križovatka na konci tohto úseku nevyrieši situáciu, ktorú tu dnes vidíme, keď tu máme štvorkilometrovú kolónu," hovorí Choma. Svetelná križovatka bude podľa neho pôsobiť rovnako ako tá v Považskej Bystrici.

"Problémom nie je svetelná križovatka, ale skutočnosť, že do Žiliny sa voviedol diaľničný lievik, ktorý nemá ďalej pokračovanie v diaľničnom profile," hovorí primátor Žiliny Ivan Harman. Na zriadenie križovatky tlačili podľa primátora ľudia, ktorí bývajú v okolí. Rovnako tak majitelia okolitých firiem. Na Priemyselnej ulici sídli niekoľko dodávateľov spoločnosti KIA. "Neviem si predstaviť, ako by sa dalo relatívne bez problémov odbočovať, keďže do Žiliny bude vovedený diaľničný štvorpruh," hovorí Harman.

Semafory budú dva

V projekte diaľničného privádzača v Strážove pri Žiline sú naplánované svetelné križovatky dokonca dve. Ďalšia bude pri športovom areáli, hneď na konci diaľnice. Semafory sú v týchto miestach už osadené.

"Môj názor je, že to je zbytočné spomalenie, museli sme však vyhovieť všetkým podmienkam, ktoré sme dostali. Obe križovatky vznikli z požiadaviek mesta a občanov," hovorí šéf Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Hlavoň. Akékoľvek zdržanie podľa neho bude na maximálne preťaženom hlavnom ťahu pôsobiť ako retardér.

Proti sú aj dopravní policajti

Najhoršie situácia pravdepodobne bude na križovatke Kragujevskej a Priemyselnej ulice. "Križovatka tu podľa mňa nebude spĺňať účel, pre ktorý by mala byť postavená. Som za to, aby sa z ulice Priemyselnej dalo odbočiť iba doprava," hovorí šéf krajského dopravného inšpektorátu v Žiline Ján Ondrejka. Vozidlá z tejto ulice by sa podľa neho mali otáčať na kruhovom objazde v centre známom rondli.

Umiestnenie semaforov na križovatkách zrejme ešte definitívne nie je. "Bolo by možno vhodné vrátiť sa a prehodnotiť význam tejto križovatky do budúcna," myslí si Choma.

V roku 2012 by mali spustiť tunely Ovčiarsko a Višňové a tranzit na diaľnici D1 v smere do Košíc by mal Žilinu obchádzať. Dovtedy v Žiline dopravné problémy pravdepodobne neprestanú.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 918
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 800
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 805
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 463
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 368
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 598
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 993
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 732
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 074
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 837

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kováčik sa má podľa Čižnára venovať riadeniu úradu, nie žalobám

Generálna prokuratúra reaguje na informáciu, že Kováčik za osem rokov svojho pôsobenia dozoroval 61 prípadov, no žalobu nepodal ani raz.

Slovensko ľudské práva prezentovalo ako prekážku bezpečnosti, tvrdí Amnesty

Slováci podľa organizácie nezaostávajú v nenávistnej rétorike za ostatnými národmi.

Minister Lajčák si nedokáže predstaviť, že Británia opustí Úniu bez dohody

Lajčák považuje v súvislosti s brexitom za hlavné, aby Slováci v Británii neboli diskriminovaní.

Prečo k nám dodávajú horšie potraviny než do Rakúska?

Top desať správ zo Spectatora za uplynulý týždeň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop