Bratislava 23. júna (TASR) - Základné a stredné školy by mali pri tvorbe vlastných školských vzdelávacích programov brať do úvahy konkrétnych žiakov, ale aj podmienky, v akých jednotlivé školy pracujú. Ich vypracovanie môže byť príležitosťou na upevnenie pedagogického kolektívu, ale aj možnosťou eliminovať všetko nepodstatné v oblasti vzdelávania.
Uvádza sa to v Metodickom usmernení pre tvorbu školského vzdelávacieho programu, ktoré uverejnilo Ministerstvo školstva SR na svojej internetovej stránke www.minedu.sk.
Ministerstvo upozorňuje, že samotný vzdelávací program kvalitný výstup nezaručí. "Kvalita školy bude vždy závisieť od kvality a motivácie učiteľov," informuje v dokumente ministerstvo.
Pedagógom zároveň ponúka nielen niekoľkostranový návod na tvorbu vlastných školských programov, ale aj vzorové programy, ktoré môžu využiť.
Školské vzdelávacie programy, určené hlavne na profiláciu škôl, budú podľa nového školského zákona tvoriť približne 30 percent výučby. Zvyšok, okolo 70 percent, bude tvoriť štátny vzdelávací program.
Dvojúrovňový vzdelávací systém odštartuje nová školská reforma už v septembri 2008. Školám tak na prípravu vlastných školských programov ostáva 10 týždňov.