Bratislava/Paríž 9. júla (TASR) - Amnesty International (AI) Slovensko v minulom roku zadala agentúre Saatchi&Saatchi vypracovanie materiálov ku kampani "Ľudské práva v Číne", avšak vzhľadom na to, že výsledok nebol v súlade s hlavnou myšlienkou tejto kampane, AI ich nepoužíva a dištancuje sa od nich.
"Spomínané PR materiály sú nezlučiteľné s pozitívnym odkazom, o ktorý sa snaží naša medzinárodná kampaň. Tá by totiž mala byť výzvou adresovanou čínskym autoritám zlepšiť situáciu ľudských práv v krajine do OH tak, ako to prisľúbili v roku 2001 a tým zabezpečiť pozitívny odkaz olympiády nielen pre ľudí v Číne, ale aj pre celý svet," uviedla pre TASR hovorkyňa AI Monika Navrátilová.
Ako informovalo dnešné vydanie francúzskeho denníka Le Figaro, kampaň určená aj pre slovenskú verejnosť sa šíri na internete. Snímky ako čínski policajti ponárajú hlavu podozrivého do olympijského bazéna, väzenkyňa reťazou priviazaná k činke, ktorej kotúče majú farbu olympijských kruhov a disident priviazaný k lukostreleckému terču pod pohľadom člena poriadkových síl - také sú tri plagáty kampane, ktorú vypracovali členovia parížskeho úradu agentúry TBWA pre francúzsku sekciu AI.
Neuvidíte ich v novinách, podotýka francúzsky denník, pretože francúzska sekcia AI ich napokon neprijala. Ako pre Figaro uviedla riaditeľka sekcie komunikácie Amnesty France Silvie Hauratová, vymykajú sa z línie odporúčaní na komunikáciu stanovených AI, aby "nevystupovala ako agresívna a brutálna".