Bratislava 17. júla (TASR) - Hľadanie politického pozadia v rozmiestnení mediálnej kampane o novej mene je podľa splnomocnenca vlády SR pre zavedenia eura Igora Baráta nezmyselné. Reagoval tým na tvrdenia predsedu predstavenstva Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska (ZVPTS) Miloša Nemečeka, podľa ktorého vylúčenie takmer všetkých významných titulov z informačnej kampane bolo subjektívnym a spolitizovaným rozhodnutím.
"V mediálnej kampani sú pre nás hlavným partnerom televízie ako médium s najsilnejším zásahom verejnosti, to vychádza aj z prieskumov verejnej mienky," povedal TASR Barát. Pre toto médium vyčlenili tri štvrtiny finančných prostriedkov. "Na druhom mieste sú rádiá a tlač tvorí len doplnok. Zvolili sme najčítanejší denník, ktorý má navyše najsilnejšie čitateľské zázemie práve medzi ľuďmi s najnižšou mierou informovanosti o eure," uviedol ďalej splnomocnenec.
Zavedenie eura je podľa Nemečka významnou otázkou týkajúcou sa celej spoločnosti, ktorá je prirodzene vnútorne štruktúrovaná. Tomu má zodpovedať aj štruktúra médií a medzi nimi titulov periodickej tlače, tvrdí predseda predstavenstva ZVPTS.