Cesta Rajeckou Ančou bude komfortnejšia

ŽILINA 18. júla (SITA) - Cesta vlakom na trati Žilina - Rajec už bude oveľa komfortnejšia. Premávať bude po nej zmodernizovaná vlaková súprava, takzvaná Rajecká Anča, ktorej obnova stála približne 30 ...

ŽILINA 18. júla (SITA) - Cesta vlakom na trati Žilina - Rajec už bude oveľa komfortnejšia. Premávať bude po nej zmodernizovaná vlaková súprava, takzvaná Rajecká Anča, ktorej obnova stála približne 30 miliónov korún (996-tisíc €).

"Bohužiaľ nemáme toľko peňazí, aby sme mohli nakúpiť nové vlaky," skonštatoval Milan Chupek, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. Pred piatimi rokmi hrozil na tomto úseku zánik železničnej dopravy, situáciu vyriešila až integrácia mestskej hromadnej, prímestskej autobusovej a železničnej dopravy v žilinskom regióne. Projekt je na Slovensku ojedinelý, na jeden cestovný doklad - lístok či kartu sa dá cestovať v autobuse, trolejbuse či vo vlaku.

Rozhodnutie o zrušení Rajeckej Anče spred piatich rokov považuje predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár za neuvážené. "Na jednej strane to vítam, že tu máme nový vláčik, že táto trať stále funguje, aj projekt integrovanej dopravy, ale v spolupráci s ministerstvom dopravy je ešte potrebné urobiť veľa," povedal Blanár. Ako ďalej dodal, potrebné by bolo dopracovať sa k optimálnemu riešeniu, "A to je, aby regionálne trate boli skoordinované so SAD-kami, aby výkony vo verejnom záujme boli naozaj efektívne vynakladané," dodal.

Vyššie územné celky boli podľa neho ochotné vziať si na plecia regionálne železničné trate, ak by štát prebral dopravnú cestu. "Musí sa jednoznačne povedať, čo s dopravnou cestou, za týchto podmienok, v súčasnosti je to pre nás neprijateľné, pretože táto trať by bola nekonkurencieschopná s autobusovou dopravou," doplnil Blanár.

Železničná trať Žilina - Rajec meria 20,8 km, ročne sa na nej prepraví približne 350-tisíc cestujúcich, pred zavedením integrovaného systému to bolo približne 220-tisíc ľudí. Osobnú dopravu na tomto úseku zastavili vo februári 2003, obnovili ju po štyroch mesiacoch.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 104
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 051
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 044
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 490
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 035
  6. Kam do tepla v januári? 1 689
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 530
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 358
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 191
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 888

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Frešo, Kusý, Ftáčnik. Kto mal najdrahšiu kampaň a komu nesedia čísla

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá. Najviac utrpia súkromné a cirkevné. Škola pre mimoriadne deti sa redukcii vyhla.