Do električkovej dopravy treba v Košiciach investovať 600 miliónov

KOŠICE 23. júla (SITA) - Dopravný podnik mesta Košice požaduje od mesta, ktorý je jeho stopercentným akcionárom, v priebehu piatich rokov 600 miliónov korún (19 916 351 €) na rekonštrukciu najkritickejších ...

KOŠICE 23. júla (SITA) - Dopravný podnik mesta Košice požaduje od mesta, ktorý je jeho stopercentným akcionárom, v priebehu piatich rokov 600 miliónov korún (19 916 351 €) na rekonštrukciu najkritickejších úsekov električkovej trate. Informovali o tom dnes poslancov košického mestského zastupiteľstva generálny riaditeľ podniku Michal Tkáč.

Podľa neho za tieto prostriedky dokáže podnik v priebehu piatich až šiestich rokov zrekonštruovať električkové križovatky tak, aby zodpovedali technickým požiadavkám. V Košiciach je celkovo 15 križovatiek, z toho dvanásť je v kritickom stave. Podľa zástupcov DPMK je ich stav taký, že ohrozujú bezpečnosť prevádzky a hrozia dopravné nehody, ak sa daný stav nebude čo najskôr riešiť.

Zatiaľ k nehodám nedochádza len vďaka tomu, že rýchlosť električiek v týchto úsekoch je znížená na minimum. Podľa vyjadrenia predstaviteľov DPMK takáto negatívna situácia vznikla ako dôsledok dlhodobého neinvestovania do električkovej dopravy. Posledná väčšia investícia do električkových tratí v Košiciach bola v roku 2004. Tento rok sa neopravovala žiadna električková križovatka, ani trať.

Tkáč uviedol, že ročne treba zrekonštruovať minimálne dve električkové križovatky a vykonať aj ďalšie najnutnejšie opravy tratí za približne 120 miliónov korún (3 983 270 €). Prvé dve by sa mali rekonštruovať v roku 2009. Vedenie DPMK predloží svoje požiadavky mestu v auguste v rámci prípravy budúcoročného rozpočtu.

Tkáč v tejto súvislosti uviedol, že mestu predložia dve alternatívy – dotácia na kapitálové výdavky pre električkovú dopravu v objeme 120 miliónov korún (3 983 270 €), druhá alternatíva je, že mesto poskytne dotáciu do 60 miliónov korún (1 991 635 €) a na zvyšok si DPMK vezme úver.

Podľa poslanca Tibora Matouška treba do električiek investovať, ale je nemysliteľné, aby mesto na budúci rok vynaložilo viac ako 50 – 60 miliónov korún. Pavol Mutafov dodal, že nespochybňuje požiadavku dopravného podniku, ale podľa jeho názoru treba, aby DPMK pripravil koncepciu mestskej dopravy s výhľadom na minimálne päť rokov, kde by boli špecifikované technické aj ekonomické požiadavky.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 788
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 604
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 332
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 132
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 584
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 591
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 243
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 001
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 793
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 723

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Exministri SNS z nástenkového tendra sa postavia pred súd

Termín pojednávania vytýčili na budúci týždeň.

Zvýšenú radiáciu vo vzduchu nemáme, hovoria meteorológovia i hygienici

Namerané hodnoty v niektorých európskych krajinách boli nízke, na hranici detekčného limitu.

Slovensko každoročne navýši výdavky na rozvojovú pomoc, hovorí Lajčák

Udržateľnosť projektov je podľa šéfa diplomacie v Južnom Sudáne veľmi nízka pre našu neprítomnosť.

Šéfku bytovej mafie Znamenákovú poslali za mreže na 25 rokov

Najvyšší súd rozhodoval v prípade úkladnej vraždy majiteľa domu v bratislavskom Prievoze Viliama Andrášika.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop