Bratislava 1. augusta (TASR) - Pedagógovia sa najčastejšie pýtajú na možnosti zvýšenia počtu hodín niektorých predmetov v štátnom vzdelávacom programe s využitím voliteľných hodín. Podľa Ministerstva školstva SR učitelia konzultujú aj tvorbu učebných osnov predmetov, ktoré budú ich školu profilovať.
Ako dnes TASR informoval Odbor masmediálnej politiky rezortu školstva, frekventované sú aj otázky týkajúce sa možností pedagogických overovaní úplne nových predmetov a využitia skúseností z doteraz vyučovaných voliteľných a nepovinných predmetov. Odborné školy zaujímajú najmä predmety pre praktickú prípravu, stanovenie kompetencií absolventov odborných škôl na základe analýzy povolania v úzkej spolupráci so zamestnávateľmi či zavádzanie nových odborov štúdia.
Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV) poskytuje aj poradenstvo pri tvorbe štátnych vzdelávacích programov pre ministerstvo zdravotníctva a ministerstvo vnútra, ako aj pre zamestnávateľské subjekty o úlohe ich vstupu do tvorby školských vzdelávacích programov. Okrem konzultačných a poradenských aktivít pripravuje Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) v spolupráci s Metodicko-pedagogickým centrom systém ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov pre uskutočňovanie školskej reformy.
Riaditelia škôl a pedagógovia sa na ŠPÚ a ŠIOV môžu s otázkami súvisiacimi so školskou reformou obrátiť aj počas letných prázdnin. Konzultácie sa týkajú najmä zavedenia štátnych vzdelávacích programov a tvorby školských vzdelávacích programov.