MHD v Košiciach premáva po novom, problémy sú menšie, ako sa čakalo

KOŠICE 4. augusta (SITA) - Nový cestovný poriadok a zmena liniek, ktoré začali platiť od soboty v košickej mestskej hromadnej doprave, spôsobili cestujúcim menšie problémy. Dnes ráno z konečnej zastávky ...

KOŠICE 4. augusta (SITA) - Nový cestovný poriadok a zmena liniek, ktoré začali platiť od soboty v košickej mestskej hromadnej doprave, spôsobili cestujúcim menšie problémy. Dnes ráno z konečnej zastávky na Lingove (košické sídlisko Furča) nepremávali trolejbusy a nahradili ich autobusy. Došlo aj k výpadku viacerých autobusových liniek a meškaniam, potvrdil generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michal Tkáč. "Museli sme spoje redukovať cez víkend, aj dnes. Ráno nám nenastúpilo do služby šesť či sedem vodičov, preto niektoré linky vypadli,“ povedal Tkáč. Dodal, že podrobnejšie informácie poskytne DPMK médiám v tlačovej správe.

Ako pre agentúru SITA dnes ráno uviedol hovorca spoločnosti U.S. Steel Košice Ján Bača, podľa jeho informácii nemajú hlásenia, že by mali zamestnanci vážnejšie problémy dostať sa do práce.

"Situácia dnes nie je taká katastrofálna, ako som pôvodne očakával, no DPMK to robí za veľkých obetí. Na dopravnom úseku na tom robili celý víkend,“ povedal dnes ráno predseda jednej z dvoch odborových organizácií v DPMK Vladimír Stankovič. "Pôvodný návrh linkového vedenia nebol zlý, ale po pripomienkovaní je z toho hybrid, ktorý neprinesie očakávané efekty,“ tvrdí Stankovič. Podľa neho je za problémy v DPMK zodpovedné vedenie mesta a mestské zastupiteľstvo.

"Mestská doprava je viac ako desať rokov neustále podfinancovaná, riešenie problémov sa odsúvalo z roka na rok a mesto neustále operovalo s tým, že na mestskú dopravu viac peňazí nemá. Dôsledkom toho je nevyhovujúci vozový park, ale aj časté odchody vodičov pre nízke mzdy,“ skonštatoval Stankovič a dodal, že mnohí vodiči odchádzajú pracovať do zahraničia, najmä do Nórska, kde zarobia niekoľkonásobne viac. Podľa neho by podnik potreboval o 90 vodičov viac, ak chce optimálne zabezpečovať plánované výkony.

"Podľa nového systému má denne jazdiť 149 autobusov a k tomu je potrebných 323 vodičov – bez dovoleniek, bez práceneschopnosti a bez iných prekážok v práci. Stále hovorím len o autobusovej doprave. V trolejbusovej doprave sa zvyšuje počet služieb z 24 na 38. Ale vodičov bolo málo aj pri doterajšom počte a ich stav sa nezvýšil,“ hovorí Stankovič. S počtom chýbajúcich vodičov nesúhlasí generálny riaditeľ Tkáč, ktorý tvrdí, že podniku chýba 20 až 30 vodičov. Podľa neho problémy spôsobuje vysoká práceneschopnosť vodičov, ktorá v tomto polroku v porovnaní s minulým rokom stúpla o 24 percent. Je to dôsledok obrovského množstva nadčasov, ktoré vodiči odpracujú, povedal Stankovič.

Ako uviedol generálny riaditeľ Tkáč, fluktuáciu vodičov chcú znížiť zvýšením miezd, ku ktorému by malo dôjsť už tomto roku, ako aj postupným zvyšovaním v nasledujúcich troch rokoch. DPMK uvažuje aj o ďalších benefitoch, napríklad poskytovaní bytov a podobne. "O koľko mzdy vzrastú, o tom rokujeme s vedením mesta, ktoré je našim stopercentným akcionárom ako aj našimi odborovými organizáciami. Našou snahou je uzavrieť rokovania dohodou do konca augusta,“ povedal Tkáč.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 668
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 810
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 759
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 989
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 950
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 669
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 094
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 958
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 685
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 369

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Odborníčka: Drogovo závislých ani po rokoch neubúda

Pomáhať závislým od drog môže byť celkom jednoduché. Niekedy stačí sa porozprávať a dať im najavo, že ich život má zmysel.

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Štátna poisťovňa chce obmedziť liečbu pre ľudí, ktorí strácajú zrak

Všeobecná zdravotná poisťovňa je v niekoľkomiliónovej strate. Šetriť plánuje aj tak, že bude pacientom liečiť iba jedno oko, aj to neskôr a iba dva roky. Sama sa tak plánuje uzdraviť.

Hrnko si vie predstaviť sprísnenie podmienok na odvolávanie premiéra

Poslanec z SNS hovoril o analógii z Weimarskou republikou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop