Pri meškaní batožiny sa na letisku netreba báť požiadať o odškodnenie

Bratislava 4. augusta (TASR) - Meškanie batožiny je neustálym strašiakom mnohých cestujúcich. Aj keď je riziko jej straty väčšie pri letoch s prestupom, ...

Bratislava 4. augusta (TASR) - Meškanie batožiny je neustálym strašiakom mnohých cestujúcich. Aj keď je riziko jej straty väčšie pri letoch s prestupom, na priamych linkách sa to môže stať tiež. Klienti by sa v takom prípade nemali báť požiadať leteckú spoločnosť o odškodnenie.

"Hlavnou príčinou omeškania alebo straty batožiny je predovšetkým zlyhanie ľudského faktora," povedala pre TASR Ivana Kreičová, marketingová riaditeľka Pelikan.sk. Problém nastáva ak z batožiny niečo trčí alebo sa o niečo zachytí, zasekne sa na páse, či jednoducho vypadne z vozíka. "Potom sa ľahko môže stať, že pracovníci ju dajú na nesprávny vozík alebo odložia bokom," upozornila.

Ešte častejšie nastávajú problémy pri prestupe cestujúcich z jedného lietadla do druhého. Batožinu vymieňajú pracovníci letiska ručne a z niekoľkých lietadiel zároveň v časovej tiesni. V dôsledku toho vznikajú chyby, ktoré klientom komplikujú cestovanie.

Hneď ako klient zistí, že jeho batožina neprišla, je nutné ísť na oddelenie strát a nálezov a informovať o tom danú leteckú spoločnosť. Tá musí spraviť riadny zápis, kde sa batožina identifikuje podľa základných charakteristických znakov ako farba, veľkosť a typ. Na toto oddelenie je potrebné ísť aj v prípade, že batožina bola poškodená. O zázname si treba zobrať potvrdenie.

Nárok na odškodné ma cestujúci vždy. Letecké spoločnosti sa však často spoliehajú na to, že si klient o náhradu nebude nárokovať. "Výška odškodného sa líši u každej leteckej spoločnosti. Záleží na tom, či majú cestujúci v cieľovej destinácii trvalý pobyt alebo nie. Pokiaľ nie, dostanú tzv. balíček prvej pomoci s hygienickými potrebami a základným oblečením," informoval TASR obchodný riaditeľ spoločnosti Asiana Jozef Trejbala.

Okrem balíčka zvyknú letecké spoločnosti dať klientovi aj finančnú hotovosť približne 100 eur (3012 Sk), pokiaľ cestoval v ekonomickej triede, alebo 200 eur (6025 Sk) v prípade business triedy.

Batožinu letecká spoločnosť prinesie cestujúcemu vždy priamo na miesto pobytu. "V prípade, že si klient dovtedy potrebuje nutne niečo kúpiť, mal by si odložiť pokladničné bloky," upozorňuje Trejbala. Tie totiž potom možno použiť pri vyjednávaní výšky odškodného. Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, klient má nárok na odškodnenie v hodnote približne 1200 eur (36.151 Sk).

Aj pri poškodení batožiny sa treba pokúsiť podľa možnosti čo najtvrdšie vyjednávať s leteckou spoločnosťou. Za batožinu ručí, ako to upravuje Varšavská dohoda. Táto určuje aj maximálnu hodnotu, ktorou môže letecká spoločnosť zákazníka odškodniť. Táto hodnota je 20 USD (396 Sk) na jeden kilogram batožiny. Aj toto však záleží od konkrétnej leteckej spoločnosti a od prístupu klienta.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 481
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 273
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 355
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 624
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 599
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 353
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 550
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 527
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 930
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 817

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žalúdok, zomrel doma po návrate z nemocnice.

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

Neprehliadnite tiež

Smer a SNS zrejme zablokujú zrušenie amnestií, verejný tlak neriešia

Väčšina ľudí je podľa prieskumu agentúry Focus za zrušenie Mečiarových nemorálnych amnestií.

Korčok: Slovensko víta každú iniciatívu, ktorá pomôže navrátiť dôveru občanov

Za prítomnosti kolégia eurokomisárov v plenárnej miestnosti šéf EK predstavil päť scenárov možného vývoja EÚ.

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

Šéf VšZP: Pozastavili sme návrhy na obmedzenie liečby oka a žltačky typu C

O návrhoch na obmedzenie liečby pre pacientov s degeneráciou sietnice a žltačky typu C sa SME rozprávalo so šéfom VšZP MIROSLAVOM KOČANOM.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop