Zmena v prieskume sledovanosti médií

Bratislava 5. augusta (TASR) Údaje nad 10 tisíc poslucháčov, resp. čitateľov bude v prieskumoch sledovanosti médií uvádzať už v najbližších výsledkoch ...

Bratislava 5. augusta (TASR) Údaje nad 10 tisíc poslucháčov, resp. čitateľov bude v prieskumoch sledovanosti médií uvádzať už v najbližších výsledkoch spoločnosť MEDIAN SK. Pod touto hranicou bude do prieskumu zahrnuté médium s informáciou, že počet poslucháčov sa nachádza pod touto úrovňou, konkrétne číslo zverejnené nebude. Táto inovácia sa dotýka predovšetkým regionálnych a lokálnych médií.

Prieskumy MEDIAN-u podľa spolumajiteľa Rádia Frontinus Rudolfa Podkrivackého negatívne ovplyvnili trh najmä v segmente lokálnych a regionálnych staníc. "Malopočetná vzorka, na ktorej sa prieskum realizuje, nedokáže poskytnúť obraz skutočnej počúvanosti neceloplošných rádií. Z pohľadu majiteľa rádia musí byť veľmi deprimujúce, keď vám v prieskume vychádzajú stále horšie a horšie čísla. Situácia sa zhoršila najmä po tom, čo sa prestal robiť prieskum OMV SRo, kde vychádzali čísla regionálnym a lokálnym staniciam trochu lepšie. Ani nové opatrenie MEDIAN-u nepovažujem za dostatočné". Podobný názor má aj majiteľ Beta Rádia Štefan Kurušta: "Vždy to boli prieskumy len pre celoplošné rádiá, 'my menší' tam hráme aj tak len 'druhé husle'. Pokiaľ sa nebudú robiť prieskumy v rámci regiónov, nikdy nevystihnú skutočnú počúvanosť príslušného regionálneho rádia." Bohumír Havran z Rádia Max si myslí, že prieskum spoločnosti MEDIAN SK sa stane reprezentatívnym, keď počet respondentov na území meraného rádia dosiahne min. počet 500 (to je oficiálne stanovisko odborníkov v oblasti prieskumov). "Takže zhrnuté prieskum spoločnosti MEDIAN SK ani v náznakoch nie je reprezentatívnym, pretože meria a porovnáva neporovnateľné veci."

Štvrťročné výsledky prieskumu sledovanosti sú na Slovensku považované za meradlo úspešnosti médií. Tie realizuje spoločnosť MEDIAN SK od roku 1997. Reklamné agentúry sú najväčšími zadávateľmi reklamy pre médiá a s údajmi prieskumov pracujú. Najväčší podiel z reklamy zostáva v multiregionálnych médiách. Iba malé percento sa dostane do regionálneho média. Pripravované zmeny vo zverejnení údajov prieskumu túto situáciu nezmenia.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 246
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 833
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 814
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 567
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 917
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 897
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 764
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 576
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 570
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 498

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Domov

Prišla učiť angličtinu, pre políciu takmer nedostala víza

Pred cudzineckou políciou ľudia čakajú hodiny, často aj v noci. Ak sa nedostanú na rad, tak musia krajinu opustiť.

Domov

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru. Krajský predseda Tibor Glenda zas hovorí o nátlaku na členov klubu.

Domov

V niektorých okresoch platí výstraha pred vetrom a dažďom

Meteorológovia varujú aj pred silným vetrom v Tatrách.

Domov

Do vedy o 32 miliónov eur menej? Nie je to iba Plavčanovo maslo, vyviňujú sa v SNS

Slovensko môže prísť o približne 32 miliónov eur z eurofondov na vedu. Výzvy sú po kauze exministra školstva Petra Plavčana zablokované.