Bratislava 19. augusta (TASR) - Až 98 percent zamestnancov súhlasí s tým, aby firmy, pre ktoré pracujú, pokračovali v podpore verejnoprospešných projektov a naďalej ich rozvíjali. Vyplýva to z prieskumu, ktorý dnes na tlačovej konferencii v Bratislave prezentovalo Fórum donorov (FD).
"Zamestnanci by uvítali, ak by podpora smerovala predovšetkým pre deti a mládež, do rozvoja zdravia a zdravého životného štýlu, na vzdelávanie a pomoc sociálne a inak znevýhodneným obyvateľom," informovala Katarína Podracká, project manager FD.
Zo 663 zamestnancov, ktorí boli dotazovaní v troch veľkých slovenských firmách, 97 percent z nich má osobnú skúsenosť s podporou verejnoprospešnej aktivity a už niekedy prispeli na dobročinnosť. Takmer polovica opýtaných deklaruje, že na dobročinnosť prispieva minimálne dvakrát ročne.
Raz do roka podporuje dobročinnosť 33 percent zamestnancov, málokedy tak urobí 15 percent opýtaných. Iba tri percentá zamestnancov nikdy nepodporili dobročinné projekty.
Najčastejším motívom ovplyvňujúcim rozhodnutie zamestnancov darovať peniaze sú zbierky na ulici (46 percent), osobná skúsenosť (37 percent) a reklamná kampaň (27 percent).
"Filantropiu na Slovensku hodnotíme veľmi pozitívne. Napriek tomu nie sme v tejto oblasti tak ďaleko ako napríklad anglosaské krajiny, ale trend, ktorý je nastúpený, je veľmi pozitívny," podotkla Podracká.