SME

Banskobystrický kraj má vlastnú televíziu

Banská Bystrica 4. septembra (TASR) - Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) má vlastnú televíziu. Pomenoval je TV 13, podľa počtu okresov v tomto samosprávnom ...

Banská Bystrica 4. septembra (TASR) - Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) má vlastnú televíziu. Pomenoval je TV 13, podľa počtu okresov v tomto samosprávnom kraji.

Vysielať začne na budúci týždeň a to takzvanú hodinovú slučku, ktorú bude opakovať 24 krát za deň. Najviac, až 36 percent z vysielacieho času bude patriť publicistike a 24 percent spravodajstvu. Signál pokryje najprv Banskú Bystricu, Zvolen a Sliač a ich okolie, kde žije približne 200 tisíc ľudí. Neskôr ho rozšíria na celý kraj, informoval dnes výkonný riaditeľ spomínanej televízie, Miroslav Lupták, bývalý redaktor televízie Markíza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zriadenie televízie BBSK schválili poslanci zastupiteľstva regionálnej samosprávy na sklonku minulého roka. Náklady na jej zriadenie dosiahli do konca tohtoročného augusta približne dva milióny Sk (66.387,84 eura). Predseda BBSK Milan Murgaš dnes na tlačovej besede uviedol, že samosprávny kraj na prevádzkové náklady vyčlení do konca roka ešte asi 2,5 milióna Sk (82.984,86 eura) a na dobudovanie prenajatého štúdia 800.000 Sk (26.555,14 eura).

Predseda dodal, že vysielanie bude vyvážené a objektívne. Zárukou toho je aj to, že v predstavenstve i v dozornej rade obchodnej spoločnosti sú koaliční i opoziční poslanci.

Televízia BBSK TV 13 má zatiaľ deväť pracovníkov. Ročné náklady na zabezpečenie jej chodu odhadol Lupták na 10 miliónov Sk (331.939,19 eura). Financuje ju samosprávny kraj, záujem vstúpiť do spoločnosti podľa Murgaš prejavili už aj niektoré mestá.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda BBSK Milan Murgaš už skôr zdôvodnil potrebu takejto televízie problémom, ktorým je nie včasná a objektívna informovanosť o veciach verejných. Staré mediálne prostriedky strácajú opodstatnenie, a tak vzniká potreba modernej aplikovanej formy informovania verejnosti. Regionálna televízia je podľa neho aj pre mestá a obce v regióne najvhodnejším prostriedkom na komunikáciu s verejnosťou a na jej informovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 748
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 881
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 368
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 832
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 767
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 448
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu