Medzi vodičmi v Košiciach opäť vzrastá nespokojnosť

KOŠICE 3. októbra (SITA) – Medzi vodičmi Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) to opäť vrie. Ako dnes pre agentúru SITA uviedol predseda jednej z dvoch odborových organizácií v DPMK Vladislav Stankovič, ...

KOŠICE 3. októbra (SITA) – Medzi vodičmi Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) to opäť vrie. Ako dnes pre agentúru SITA uviedol predseda jednej z dvoch odborových organizácií v DPMK Vladislav Stankovič, ktorá zastupuje väčšinu z vyše 570 vodičov, vodiči sú nespokojní nielen s platmi, ale aj s organizáciou ich práce a sociálnymi podmienkami. Dodal, že podniku stále chýba niekoľko desiatok vodičov. "Situáciou sa bude dnes popoludní zaoberať závodný výbor, ktorý bude zvažovať, aké protestné kroky podnikneme, pretože súčasný stav je už neúnosný,“ povedal Stankovič. V tejto fáze nechcel konkretizovať, o aké kroky pôjde. Doložil, že ak generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč hovorí o zlepšujúcej sa situácii, a že možno očakávať stabilizáciu stavu vodičov a skvalitnenie MHD, tak buď nie je schopný vnímať reálnu situáciu, alebo vyslovene zavádza.

Vodiči DPMK len začiatkom augusta ukončili takmer pol roka trvajúcu štrajkovú pohotovosť za vyššie mzdy. Odbory s vedením dohodli nárast hodinovej tarifnej mzdy vodičov od 1. augusta o 7 korún (0,23 €) a garantovaný medziročný nárast miezd pre kategóriu vodič o 10 percent v priebehu rokov 2009 až 2011. Okrem toho DPMK poskytuje vodičom, ktorí podpíšu záväzok odpracovať v podniku viac rokov finančný stabilizačný príspevok a v spolupráci s mestom bude vodičom poskytovať aj stabilizačné byty.

"Vodiči nezarobia viacej, hoci vedenie sľúbilo zvýšenie platov, harmonogramy pracovného zadelenia vodičov, cestovné poriadky a výpravy sa priebežne menia. Je to organizovaný bordel,“ povedal Stankovič. Podľa jeho vyjadrenia opatrenia vedenia DPMK na zvýšenie miezd vodičov sa minuli účinkom a nepodarilo sa odstrániť ani chaos, ktorý vznikol po zavedení nového linkového vedenia. "Základné mzdy vodičov stúpli, ale reálne to mnohí z nich nepocítili. Po spustení nového linkového vedenia sa pripravilo veľa služieb z veľmi krátkymi výkonmi, a tiež, že sa cestovné poriadky k nim vydávali na poslednú chvíľu a bez potrebných údajov o ich dĺžke. Tieto sa v priebehu mesiaca neustále upravovali, bolo možné plánovať prácu vodičov len zo dňa na deň. Nebolo teda možné plánovať a ani sledovať priebežne koľko majú odpracované. Stalo sa preto, že viacerí nemali odpracovaný ani ustanovený pracovný čas. Šoféri sú nervózni z častých zmien služieb a výprav i cestovných poriadkov,“ povedal Stankovič. Doložil, že vedenie začalo poskytovať stabilizačné príspevky, ale bez dohody s oboma odborovými organizáciami a aj to len do konca septembra 2008. Pripustil že návrh dostali, no vedenie o ňom s nimi nerokovalo.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 596
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 021
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 050
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 182
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 639
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 013
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 864
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 835
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 376
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 254

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Zločinci najradšej obchodujú so štátom, peniaze tam majú isté

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Domov

Ochrana a spracovanie osobných údajov sa budú riadiť podľa nového zákona

Práva dotknutých osôb prispôsobili dnešnej elektronickej dobe.

Domov

Sme rodina navrhuje znížiť vek priestupkovej zodpovednosti na 14 rokov

Znížením sa výrazne zúži skupina nepostihnuteľných priestupcov, píšu poslanci.

Domov

Odborník na médiá: Oligarchovia v médiách nie sú filantropi, ide im o vplyv

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

Domov

Slovensko čaká chladné počasie, na severe a východe čakajú výdatné zrážky

Sychravé a jesenné počasie by malo zotrvať i v ďalších dňoch.