Medzi vodičmi v Košiciach opäť vzrastá nespokojnosť

KOŠICE 3. októbra (SITA) – Medzi vodičmi Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) to opäť vrie. Ako dnes pre agentúru SITA uviedol predseda jednej z dvoch odborových organizácií v DPMK Vladislav Stankovič, ...

KOŠICE 3. októbra (SITA) – Medzi vodičmi Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) to opäť vrie. Ako dnes pre agentúru SITA uviedol predseda jednej z dvoch odborových organizácií v DPMK Vladislav Stankovič, ktorá zastupuje väčšinu z vyše 570 vodičov, vodiči sú nespokojní nielen s platmi, ale aj s organizáciou ich práce a sociálnymi podmienkami. Dodal, že podniku stále chýba niekoľko desiatok vodičov. "Situáciou sa bude dnes popoludní zaoberať závodný výbor, ktorý bude zvažovať, aké protestné kroky podnikneme, pretože súčasný stav je už neúnosný,“ povedal Stankovič. V tejto fáze nechcel konkretizovať, o aké kroky pôjde. Doložil, že ak generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč hovorí o zlepšujúcej sa situácii, a že možno očakávať stabilizáciu stavu vodičov a skvalitnenie MHD, tak buď nie je schopný vnímať reálnu situáciu, alebo vyslovene zavádza.

Vodiči DPMK len začiatkom augusta ukončili takmer pol roka trvajúcu štrajkovú pohotovosť za vyššie mzdy. Odbory s vedením dohodli nárast hodinovej tarifnej mzdy vodičov od 1. augusta o 7 korún (0,23 €) a garantovaný medziročný nárast miezd pre kategóriu vodič o 10 percent v priebehu rokov 2009 až 2011. Okrem toho DPMK poskytuje vodičom, ktorí podpíšu záväzok odpracovať v podniku viac rokov finančný stabilizačný príspevok a v spolupráci s mestom bude vodičom poskytovať aj stabilizačné byty.

"Vodiči nezarobia viacej, hoci vedenie sľúbilo zvýšenie platov, harmonogramy pracovného zadelenia vodičov, cestovné poriadky a výpravy sa priebežne menia. Je to organizovaný bordel,“ povedal Stankovič. Podľa jeho vyjadrenia opatrenia vedenia DPMK na zvýšenie miezd vodičov sa minuli účinkom a nepodarilo sa odstrániť ani chaos, ktorý vznikol po zavedení nového linkového vedenia. "Základné mzdy vodičov stúpli, ale reálne to mnohí z nich nepocítili. Po spustení nového linkového vedenia sa pripravilo veľa služieb z veľmi krátkymi výkonmi, a tiež, že sa cestovné poriadky k nim vydávali na poslednú chvíľu a bez potrebných údajov o ich dĺžke. Tieto sa v priebehu mesiaca neustále upravovali, bolo možné plánovať prácu vodičov len zo dňa na deň. Nebolo teda možné plánovať a ani sledovať priebežne koľko majú odpracované. Stalo sa preto, že viacerí nemali odpracovaný ani ustanovený pracovný čas. Šoféri sú nervózni z častých zmien služieb a výprav i cestovných poriadkov,“ povedal Stankovič. Doložil, že vedenie začalo poskytovať stabilizačné príspevky, ale bez dohody s oboma odborovými organizáciami a aj to len do konca septembra 2008. Pripustil že návrh dostali, no vedenie o ňom s nimi nerokovalo.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 689
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 809
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 707
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 298
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 830
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 504
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 492
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 177
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 949
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 466

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Petrák požiadal Plavčana, aby informoval o príprave reformy školstva

Národný program reformy vzdelávania nemá byť akademický dokument.

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop