Na ďalší most cez Váh si musia Trenčania počkať

Obyvateľom i návštevníkom Trenčína chýba druhý cestný most cez rieku Váh, ktorý by mal výrazne odľahčiť dopravnú situáciu ...

TRENČÍN. Obyvateľom i návštevníkom Trenčína chýba druhý cestný most cez rieku Váh, ktorý by mal výrazne odľahčiť dopravnú situáciu v meste. Napriek tomu, že exminister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič ešte v októbri 2005 avizoval, že most sa začne stavať v septembri 2006, presný termín začatia výstavby sa už niekoľkokrát posunul a nie je známy doteraz. Podľa Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá je investorom výstavby, sa most začne najskôr stavať v prvej polovici roka 2009.

Ako TASR informovala dnes Iveta Fedorová zo SSC, známy zatiaľ nie je ani presný termín, kedy bude verejná súťaž. "Verejná súťaž bude vyhlásená po schválení súťažných podkladov odobrených ministerstvom dopravy. V súčasnosti sa schvaľujú tieto súťažné podklady na ministerstve," povedala pre TASR. Dodala, že verejná súťaž by mala trvať tri mesiace a preto najskorší možný termín začatia výstavby mostu je v prvej polovici roka 2009. Plánovaná dĺžka výstavby je 36 mesiacov od začatia stavebných prác. Reálne by teda nemal byť most dokončený skôr ako v roku 2012. "Predpokladané stavebné náklady na stavbu, ktorej súčasťou sú aj priľahlé križovatky a priľahlé vetvy, sú asi 1,850 miliardy Sk (61,409 milióna eur). Stavba by mala byť spolufinancovaná zo štrukturálnych fondov," uviedla Fedorová.

Napriek tomu, že mesto v minulosti investovalo kvôli urýchleniu tejto stavby do projektovej prípravy 55 miliónov Sk (1,826 milióna eur), na fakte, že most nie je ľuďom stále k dispozícii, to nič nemení. "Celý proces má dnes v rukách SSC, pretože tá je investorom stavby. My sme urobili všetku prípravu, ktorú sme mohli urobiť. Kľúčové je to, aby bola vyhlásená verejná súťaž," vyjadril sa dnes k problému trenčiansky primátor Branislav Celler. Doplnil, že z hľadiska štatistiky patrí Trenčín k najviac zaťaženým dopravným miestam na Slovensku. "V špičkách je tu cez 25.000 vozidiel za 24 hodín," uviedol primátor. Zdôraznil, že čísla a fakty potvrdzujú, že cestná sieť v Trenčíne je enormne preťažená, preto ju treba riešiť.

Trenčania i návštevníci mesta pod hradom Matúša Čáka sa na nový plánovaný termín začatia výstavby druhého cestného mosta pozerajú skôr skepticky. Dopravnú situáciu v Trenčíne považujú doslova za katastrofálnu. "Druhý cestný most by výrazne zlepšil dopravu v Trenčíne. Momentálne je to dosť zlé. Okolo tretej hodiny, keď ľudia chodia z práce, je úplne preplnené mesto, alebo tiež ráno, keď sa ide do práce," opísal situáciu Novodubničan Ľuboš Kováč. "Keď skončí pracovná doba, tak sú zapchaté všetky cesty smerom na centrum. Zo zámostia je najväčší problém sa dostať. Tam je to extrémne. Most chýba, je to veľké mínus. Zo sľubov si už nič nerobím. Sľuby sa sľubujú...," povedal svoj názor Trenčan Juraj Jurčík. "Most mal byť hotový minimálne už pred piatimi rokmi. Bohužiaľ, situácia je taká, že zo Sihote cesta na Juh o pol štvrtej poobede trvá minimálne 40 minút. Sľubuje sa stále a sľubuje sa všade, to ma neprekvapuje a už ani nerozčuľuje. Na budúci rok výstavba určite nezačne, možno tak o dva - tri roky," dodala Trenčanka Zuzana Vychlopeňová.

Druhý most cez rieku Váh je prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. V súčasnosti vedie cez Váh v Trenčíne iba jeden most, ktorého vyťaženosť výrazne komplikuje dopravnú situáciu na území mesta.

ddd vs

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 903
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 444
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 698
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 911
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 243
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 124
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 580
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 408
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 344
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 155

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ovocinár: Vypestovať si vlastné ovocie je úplne iný zážitok

Vlastné ovocie má úplne inú chuť, ako to kúpené.

KOMENTÁRE

Ozajstná stávka víkendu je voľba koaličného partnera Merkelovej

Je kľúčový ako pre stredovýchodnú EÚ, tak aj Emmaunela Macrona.

Neprehliadnite tiež

Domov

Aké stíhačky môže kúpiť Slovensko a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16. Analytik by radšej bral menej kusov, ale modernejších lietadiel

Domov

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine kontrolovaných zmrzlinární zistili hygienici nedostatky.

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.