Modernizácia trate medzi Šenkvicami a Cíferom stála vyše 5 miliárd korún

Zmodernizovanú železničnú trať medzi Šenkvicami a Cíferom a stanice v úseku medzi bratislavskou Račou a Trnavou dnes slávnostne uviedli do prevádzky. Prínosom modernizácie ...

PEZINOK. Zmodernizovanú železničnú trať medzi Šenkvicami a Cíferom a stanice v úseku medzi bratislavskou Račou a Trnavou dnes slávnostne uviedli do prevádzky. Prínosom modernizácie trate je podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomíra Vážneho okrem zvýšenia prevádzkovej rýchlosti na 160 kilometrov za hodinu aj zvýšenie kultúry cestovania a bezpečnosti.

"Som presvedčený, že túto stavbu ocenia nielen železničiari, ale predovšetkým tí, ktorým má slúžiť, teda prepravcovia a cestujúca verejnosť," doplnil. Stavba je súčasťou európskeho dopravného koridoru z Bratislavy do Žiliny, Košíc a Čiernej nad Tisou. Celkové náklady dosiahli 166 930 574 eur (vyše 5 miliárd korún), z toho 35 percent išlo z fondu ISPA, ďalších 35 percent zo štátneho rozpočtu a zvyšných 30 percent zo zdrojov Železníc SR.

V úseku medzi Pezinkom a Cíferom tak podľa generálneho riaditeľa Železníc SR (ŽSR) Štefana Hlinku obnovili za 53 mesiacov 11 kilometrov trate, päť železničných staníc, jednu výhybňu a jednu zastávku. Ako tiež uviedol, zmodernizovaná trať prezentuje všetky trendy, ktorými sa chcú aj naďalej s podporou vlády uberať. "Je to ukážka zámerov do budúcna v oblasti železničnej techniky, služieb a spôsob, ako na železnicu pritiahnuť ubúdajúcich cestujúcich. To všetko nám dáva motiváciu veriť, že tak, ako je tu železnica od roku 1848, aj všetky jej súvisiace odvetvia a služby sú a aj naďalej zostanú," povedal.

Modernizácia trate bola podľa Vážneho sťažená aj tým, že je to rozsiahla stavba a robila sa za prevádzky, čím sa deformovali aj služby poskytované cestujúcim. "Koncepcia 160-kilometrovej prevádzkovej rýchlosti bola rozhodnutá pred piatimi rokmi a je správna. Tie vyššie rýchlosti si vyžadujú úpravy väčšieho rozsahu a sú podstatne drahšie," reagoval na otázku, prečo nenavrhli prevádzkovú rýchlosť na 240 kilometrov za hodinu ako to je aj inde vo svete. Dôvodom je podľa ministra aj to, že rýchlosť vlakov na Slovensku nie je plynulá, pretože sú úseky geometricky veľmi náročné a sú úseky, v ktorých sa rýchlosť 160 km/h nedá dosiahnuť.

V súčasnosti je podľa ministra Vážneho zmodernizovaných 110 kilometrov tratí na území Slovenska, v najbližších piatich rokoch by chceli prísť po Belušu, robia aj na úseku Žilina a Krásno nad Kysucou. "Dúfam, že v čo najkratšom čase dobudujeme aj ďalšie vybrané koridory, ktoré nám budú postačovať najbližších 40 rokov," dodal.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 761
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 752
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 027
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 470
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 389
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 362
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 435
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 732
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 329
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Analytici: Ficove zajacoviny sú určené ľudu, nie Druckerovi

Reči premiéra o tom, že tvrdo zakročí proti úsporným opatreniam VšZP, sú podľa expertov prejavom Ficovho populizmu, nie nespokojnosti s Druckerom

Janušeka za kontrolu podniku v Žiline aj platia

Exministra, ktorému hrozí dvadsaťročný trest za nástenkový tender, používa magistrát ako prvok verejnej kontroly

Pozrite si, na čom chce šetriť štátna poisťovňa, aby sa dostala zo straty

Denník SME prináša zoznam úsporných opatrení, ako ho navrhla štátna poisťovňa a schválil Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

Súdna rada vyjadrila znepokojenie nad zámerom poľskej vlády v oblasti justície

Podľa návrhu poľskej vlády by mala byť súdna rada v tejto krajine po novom dvojkomorová.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop