Modernizácia trate medzi Šenkvicami a Cíferom stála vyše 5 miliárd korún

Zmodernizovanú železničnú trať medzi Šenkvicami a Cíferom a stanice v úseku medzi bratislavskou Račou a Trnavou dnes slávnostne uviedli do prevádzky. Prínosom modernizácie ...

PEZINOK. Zmodernizovanú železničnú trať medzi Šenkvicami a Cíferom a stanice v úseku medzi bratislavskou Račou a Trnavou dnes slávnostne uviedli do prevádzky. Prínosom modernizácie trate je podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomíra Vážneho okrem zvýšenia prevádzkovej rýchlosti na 160 kilometrov za hodinu aj zvýšenie kultúry cestovania a bezpečnosti.

"Som presvedčený, že túto stavbu ocenia nielen železničiari, ale predovšetkým tí, ktorým má slúžiť, teda prepravcovia a cestujúca verejnosť," doplnil. Stavba je súčasťou európskeho dopravného koridoru z Bratislavy do Žiliny, Košíc a Čiernej nad Tisou. Celkové náklady dosiahli 166 930 574 eur (vyše 5 miliárd korún), z toho 35 percent išlo z fondu ISPA, ďalších 35 percent zo štátneho rozpočtu a zvyšných 30 percent zo zdrojov Železníc SR.

V úseku medzi Pezinkom a Cíferom tak podľa generálneho riaditeľa Železníc SR (ŽSR) Štefana Hlinku obnovili za 53 mesiacov 11 kilometrov trate, päť železničných staníc, jednu výhybňu a jednu zastávku. Ako tiež uviedol, zmodernizovaná trať prezentuje všetky trendy, ktorými sa chcú aj naďalej s podporou vlády uberať. "Je to ukážka zámerov do budúcna v oblasti železničnej techniky, služieb a spôsob, ako na železnicu pritiahnuť ubúdajúcich cestujúcich. To všetko nám dáva motiváciu veriť, že tak, ako je tu železnica od roku 1848, aj všetky jej súvisiace odvetvia a služby sú a aj naďalej zostanú," povedal.

Modernizácia trate bola podľa Vážneho sťažená aj tým, že je to rozsiahla stavba a robila sa za prevádzky, čím sa deformovali aj služby poskytované cestujúcim. "Koncepcia 160-kilometrovej prevádzkovej rýchlosti bola rozhodnutá pred piatimi rokmi a je správna. Tie vyššie rýchlosti si vyžadujú úpravy väčšieho rozsahu a sú podstatne drahšie," reagoval na otázku, prečo nenavrhli prevádzkovú rýchlosť na 240 kilometrov za hodinu ako to je aj inde vo svete. Dôvodom je podľa ministra aj to, že rýchlosť vlakov na Slovensku nie je plynulá, pretože sú úseky geometricky veľmi náročné a sú úseky, v ktorých sa rýchlosť 160 km/h nedá dosiahnuť.

V súčasnosti je podľa ministra Vážneho zmodernizovaných 110 kilometrov tratí na území Slovenska, v najbližších piatich rokoch by chceli prísť po Belušu, robia aj na úseku Žilina a Krásno nad Kysucou. "Dúfam, že v čo najkratšom čase dobudujeme aj ďalšie vybrané koridory, ktoré nám budú postačovať najbližších 40 rokov," dodal.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 388
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 130
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 4 068
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 206
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 351
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 147
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 130
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 028
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 604
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 452

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania sa vlečie už šesť rokov, zatiaľ bez výsledku

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

EKONOMIKA

Ako sa menila najmodernejšia stanica na Slovensku

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola dokončená.

Neprehliadnite tiež

Domov

Obžalovaný sýkorovec Vincko je opäť na slobode s GPS náramkom

Podozrenie, že by sa Cupper pokúsil utiecť zo Slovenska sa nepotvrdilo.

Domov

Prezident Kiska: Tretinu vysokých škôl by sme mali zavrieť

Slovenský prezident sa v USA stretol ja so Slovákom z Tesly.

Domov

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

Domov

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.