Modernizácia trate medzi Šenkvicami a Cíferom stála vyše 5 miliárd korún

Zmodernizovanú železničnú trať medzi Šenkvicami a Cíferom a stanice v úseku medzi bratislavskou Račou a Trnavou dnes slávnostne uviedli do prevádzky. Prínosom modernizácie ...

PEZINOK. Zmodernizovanú železničnú trať medzi Šenkvicami a Cíferom a stanice v úseku medzi bratislavskou Račou a Trnavou dnes slávnostne uviedli do prevádzky. Prínosom modernizácie trate je podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomíra Vážneho okrem zvýšenia prevádzkovej rýchlosti na 160 kilometrov za hodinu aj zvýšenie kultúry cestovania a bezpečnosti.

"Som presvedčený, že túto stavbu ocenia nielen železničiari, ale predovšetkým tí, ktorým má slúžiť, teda prepravcovia a cestujúca verejnosť," doplnil. Stavba je súčasťou európskeho dopravného koridoru z Bratislavy do Žiliny, Košíc a Čiernej nad Tisou. Celkové náklady dosiahli 166 930 574 eur (vyše 5 miliárd korún), z toho 35 percent išlo z fondu ISPA, ďalších 35 percent zo štátneho rozpočtu a zvyšných 30 percent zo zdrojov Železníc SR.

V úseku medzi Pezinkom a Cíferom tak podľa generálneho riaditeľa Železníc SR (ŽSR) Štefana Hlinku obnovili za 53 mesiacov 11 kilometrov trate, päť železničných staníc, jednu výhybňu a jednu zastávku. Ako tiež uviedol, zmodernizovaná trať prezentuje všetky trendy, ktorými sa chcú aj naďalej s podporou vlády uberať. "Je to ukážka zámerov do budúcna v oblasti železničnej techniky, služieb a spôsob, ako na železnicu pritiahnuť ubúdajúcich cestujúcich. To všetko nám dáva motiváciu veriť, že tak, ako je tu železnica od roku 1848, aj všetky jej súvisiace odvetvia a služby sú a aj naďalej zostanú," povedal.

Modernizácia trate bola podľa Vážneho sťažená aj tým, že je to rozsiahla stavba a robila sa za prevádzky, čím sa deformovali aj služby poskytované cestujúcim. "Koncepcia 160-kilometrovej prevádzkovej rýchlosti bola rozhodnutá pred piatimi rokmi a je správna. Tie vyššie rýchlosti si vyžadujú úpravy väčšieho rozsahu a sú podstatne drahšie," reagoval na otázku, prečo nenavrhli prevádzkovú rýchlosť na 240 kilometrov za hodinu ako to je aj inde vo svete. Dôvodom je podľa ministra aj to, že rýchlosť vlakov na Slovensku nie je plynulá, pretože sú úseky geometricky veľmi náročné a sú úseky, v ktorých sa rýchlosť 160 km/h nedá dosiahnuť.

V súčasnosti je podľa ministra Vážneho zmodernizovaných 110 kilometrov tratí na území Slovenska, v najbližších piatich rokoch by chceli prísť po Belušu, robia aj na úseku Žilina a Krásno nad Kysucou. "Dúfam, že v čo najkratšom čase dobudujeme aj ďalšie vybrané koridory, ktoré nám budú postačovať najbližších 40 rokov," dodal.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 399
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 521
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 640
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 329
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 283
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 786
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 645
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 479
  9. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 343
  10. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 4 110

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Američania obkľúčujú Severnú Kóreu. Tentoraz nejde o bluf

Pri Kórejskom polostrove sú dve americké lietadlové lode. Ďalšie môžu čoskoro pribudnúť.

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálne

Policajti by mali mať kvalitnú výbavu.

KOMENTÁRE

Ťapákovci uvažujú o lapaní kotlebovcov

Kotlebovcom vraj percentá porastú. Tak radšej seďme a buďme.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave začína bezpečnostná konferencia Globsec

Predseda Európskej rady Donald Tusk vystúpi spoločne s premiérmi Slovenska a Česka.

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov. Kamery sú ale v nedohľadne.

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

Politologička Világi: Sympatizanti ĽSNS návrh na jej zrušenie môžu vnímať ako sprisahanie

Samotné rozpustenie ĽSNS bude mať skôr dlhodobý dosah, než aby sa prejavilo v župných voľbách, hovorí pre SME politologička Aneta Világi.