SME

Prieskum: Slováci sú ekologickí lenivci

Každodenný život Slovákov riadi pohodlie aj napriek obavám zo zhoršujúceho sa životného prostredia. Vyplýva to z reprezentatívneho ...

BRATISLAVA. Každodenný život Slovákov riadi pohodlie aj napriek obavám zo zhoršujúceho sa životného prostredia. Vyplýva to z reprezentatívneho výskumu verejnej mienky, ktorý uskutočnila agentúra Dicio od 12. do 24. septembra na vzorke 1607 respondentov vo veku 18 až 79 rokov.

Viac ako tri štvrtiny (77,7 percenta) občanov Slovenskej republiky sa správajú ekologicky, pokiaľ to nejde na úkor ich pohodlia či peňazí, alebo ich to nezaťažuje. Ďalších 17,7 percenta rezignuje na ekológiu s presvedčením, že sami nič nezmôžu. Vyslovene ekologicky, aj v prípade námahy navyše, sa správa 4,5 percenta Slovákov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako polovica opýtaných, až 56 percent, si myslí, že ľudia v ich okolí hľadajú v každodennom živote rozumnú hranicu medzi životným prostredím a vlastným pohodlím.

Podľa 29 percent respondentov ľudia uprednostňujú vlastné pohodlie pred životným prostredím. Naopak, len 7,2 percenta občanov má vo svojom okolí ľudí, ktorí kladú životné prostredie pred osobné pohodlie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  2. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  5. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  6. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  7. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  8. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 634
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 386
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 766
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 730
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 179
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 969
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 953
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 695
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Triptych Klaňanie troch kráľov - digitálny záznam diela.

V lete 1995 sa dielo stalo rukojemníkom SIS.


Ruský vojak, ktorého matka varuje, že ho po výmene vrátia rovno na front.

Rusov po výmene posielajú späť na front.


Eliška Novotná a 1 ďalší 21
Ilustračná snímka.

Prehľad cien z desiatich obľúbených dovolenkových destinácií.


4
Nataša Holinová

Od generálneho prokurátora nikto nečakal, že pôjde vládnej moci proti srsti.


8

Sportnet

Tímoví kolegovia zo stajne Alpecin - Deceuninck Mathieu van der Poel a Jonas Rickaert počas 9. etapy na Tour de France 2025.

Deviata etapa bola cyklistickým divadlom.


Martin Turčin
Martin Erlič (vľavo) a Martin Braithwaite v zápase Chorvátsko - Dánsko v Lige národov UEFA.

Pozrite si prehľad zaujímavých futbalových prestupov v letnom prestupovom období 2025 na Slovensku aj v zahraničí v nedeľu 13. júla. Sledujte minútu po minúte.


a 1 ďalší
Fanúšikovia počas Wimbledonu 2025.

Empajrová rozhodkyňa upozornila divákov viackrát, aby nevykonávali túto činnosť počas podania hráčov.


TASR
Viktor Gyökeres v drese Sporting Lisabon.

Švédov agent sa mal vzdať provízie, aby uľahčil prestup.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu