BRATISLAVA. Pri nákupe potravín si prevažná väčšina ľudí číta aj ich zloženie, pričom pätine ľudí veľmi záleží na tom, čo konzumujú a zloženie potravín čítajú často. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa v októbri zapojilo 500 ľudí vo veku od 15 do 60 rokov.
Najčastejšie si ľudia dávajú pozor pri mäsových výrobkoch, ako sú napríklad salámy, paštéty a vákuovo balené výrobky. Pri mäsových výrobkoch sú konzumenti najobozretnejší a ich obsah sledujú až približne tri štvrtiny z nich.
Nakupujúci sa do veľkej miery zaujímajú aj o zloženie mliečnych výrobkov a syrov. Obsah potravín nie je ľuďom ľahostajný ani pri nealkoholických nápojoch a ochutených minerálkach, ako aj pri instantných polievkach a iných instantných jedlách.
Tretina z tých ľudí, ktorí zvyknú čítať informácie na obale, sa zaujíma aj o zloženie pri konzervovanej zelenine a ovocí. Už o niečo menej ľudia kontrolujú zloženie pekárenských a mrazených výrobkov. Na posledných miestach skončili cukrovinky a pochutiny ako káva a čaj.
Podľa prieskumu až 60 percent respondentov si o sebe myslí, že sa stravuje zdravo. Práve títo ľudia si potrpia na zloženie potravín najviac.
Informácie o zložení potravín si nikdy nečíta iba desatina Slovákov, informovala dnes TASR Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia.