SME

Čítate si zloženie potravín? Väčšina Slovákov áno

Bratislava 5. novembra (TASR) - Pri nákupe potravín si prevažná väčšina ľudí číta aj ich zloženie, pričom pätine ľudí veľmi záleží na tom, čo konzumujú ...

BRATISLAVA. Pri nákupe potravín si prevažná väčšina ľudí číta aj ich zloženie, pričom pätine ľudí veľmi záleží na tom, čo konzumujú a zloženie potravín čítajú často. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa v októbri zapojilo 500 ľudí vo veku od 15 do 60 rokov.

Najčastejšie si ľudia dávajú pozor pri mäsových výrobkoch, ako sú napríklad salámy, paštéty a vákuovo balené výrobky. Pri mäsových výrobkoch sú konzumenti najobozretnejší a ich obsah sledujú až približne tri štvrtiny z nich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nakupujúci sa do veľkej miery zaujímajú aj o zloženie mliečnych výrobkov a syrov. Obsah potravín nie je ľuďom ľahostajný ani pri nealkoholických nápojoch a ochutených minerálkach, ako aj pri instantných polievkach a iných instantných jedlách.

Tretina z tých ľudí, ktorí zvyknú čítať informácie na obale, sa zaujíma aj o zloženie pri konzervovanej zelenine a ovocí. Už o niečo menej ľudia kontrolujú zloženie pekárenských a mrazených výrobkov. Na posledných miestach skončili cukrovinky a pochutiny ako káva a čaj.

Podľa prieskumu až 60 percent respondentov si o sebe myslí, že sa stravuje zdravo. Práve títo ľudia si potrpia na zloženie potravín najviac.

Informácie o zložení potravín si nikdy nečíta iba desatina Slovákov, informovala dnes TASR Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia.

Potraviny

Regál s vifonkami.

Vyzvali politikov, aby vydala odporúčania s cieľom znížiť ich spotrebu.


TASR 4
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 925
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 486
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 445
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 364
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 390
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 577
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


8
Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


18
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


9
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


23
SkryťZatvoriť reklamu