BRATISLAVA. Denník SME je druhým najčítanejším denníkom na Slovensku. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index), spoločnosti MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International, ktorý sa realizoval od 31. marca do 14. septembra na vzorke 4063 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti 1. a 2. kvartálu (7. január 2008 až 22. jún 2008) ostala na rovnakej úrovni a predstavuje 45 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Pokiaľ vychádzame z premennej "čítal(a) posledných 14 dní", ide o 83 percent populácie.
Celoštátne denníky v druhom a treťom štvrťroku 2008 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 26 percentami, ktoré predstavujú viac ako 1,1 milióna čitateľov.
Druhý v poradí je denník SME s 9 percentami.
Čítanosť denníka Plus jeden deň je na tretej pozícii rovnako s 9 percentami.
Nasleduje denník Pravda tiež s 9 percentami, Šport a Korzár so štvorpercentnou čítanosťou a Hospodárske noviny s trojpercentnou čítanosťou populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Čítanosť týždenníkov klesla
Týždenníky číta 55 percent populácie, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú alebo prečítajú "ostatné" vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov oproti 1. a 2. kvartálu 2008 všeobecne klesla o dve percentá.
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 16-percentnú čítanosť. Druhú pozíciu obsadil Život s 12-percentnou čítanosťou a prvú trojicu uzatvára časopis Markíza s 9 percentami. Nový čas pre ženy sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako s 9 percentami, na piatom Báječná žena s 8 percentami a na šiestom Eurotelevízia so 6 percentami. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 percentami.
Dvojtýždenníky číta 15 percent populácie vo veku 14 - 79 rokov. Je to jednopercentný pokles oproti 1. a 2. kvartálu 2008.
Najčítanejším titulom je TV max so 4 percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol 3 percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram tiež s 3 percentami. Jedno percento dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet.
Aj čítanosť mesačníkov je nižšia
Mesačníky čítalo v 2. a 3. kvartáli 2008 51 percent ľudí, čo je pokles o jedno percento oproti 1. polroku 2008.
Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s 10 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s 10 percentami a za ním EMMA s 9 percentami. Mesačník Záhradkár dosiahol rovnako 9 percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so 6 percentami. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie tiež so 6 percentami a na siedmom Môj dom so 4 percentami.
Prieskum MML - TGI bol zameraný na médiá, v rámci ktorých sa v 3. kvartáli 2008 monitorovali tlačené médiá v celkovom počte 276 titulov, podľa jednotlivých periodicít. Medzi elektronické médiá sa zaradilo 41 rozhlasových staníc, 63 televíznych staníc a 4 teletexty.
Okrem toho bol prieskum zameraný aj na spotrebné správanie, v rámci ktorého sa monitorovalo viac ako 200 kategórií produktov a služieb a viac ako 2000 značiek a tiež životný štýl, formou viac ako 750 výrokov zameraných na rôzne oblasti s päťbodovou škálou odpovedí od absolútneho súhlasu po absolútny nesúhlas.