Prieskum: Denník SME je druhý najčítanejší

Denník SME je druhým najčítanejším denníkom na Slovensku. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI.

BRATISLAVA. Denník SME je druhým najčítanejším denníkom na Slovensku. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index), spoločnosti MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International, ktorý sa realizoval od 31. marca do 14. septembra na vzorke 4063 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti 1. a 2. kvartálu (7. január 2008 až 22. jún 2008) ostala na rovnakej úrovni a predstavuje 45 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Pokiaľ vychádzame z premennej "čítal(a) posledných 14 dní", ide o 83 percent populácie.

Celoštátne denníky v druhom a treťom štvrťroku 2008 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 26 percentami, ktoré predstavujú viac ako 1,1 milióna čitateľov.

Druhý v poradí je denník SME s 9 percentami.

Čítanosť denníka Plus jeden deň je na tretej pozícii rovnako s 9 percentami.

Nasleduje denník Pravda tiež s 9 percentami, Šport a Korzár so štvorpercentnou čítanosťou a Hospodárske noviny s trojpercentnou čítanosťou populácie vo veku 14 - 79 rokov.

Čítanosť týždenníkov klesla

Týždenníky číta 55 percent populácie, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú alebo prečítajú "ostatné" vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov oproti 1. a 2. kvartálu 2008 všeobecne klesla o dve percentá.

Týždenník Plus 7 dní dosiahol 16-percentnú čítanosť. Druhú pozíciu obsadil Život s 12-percentnou čítanosťou a prvú trojicu uzatvára časopis Markíza s 9 percentami. Nový čas pre ženy sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako s 9 percentami, na piatom Báječná žena s 8 percentami a na šiestom Eurotelevízia so 6 percentami. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 percentami.

Dvojtýždenníky číta 15 percent populácie vo veku 14 - 79 rokov. Je to jednopercentný pokles oproti 1. a 2. kvartálu 2008.

Najčítanejším titulom je TV max so 4 percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol 3 percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram tiež s 3 percentami. Jedno percento dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet.

Aj čítanosť mesačníkov je nižšia

Mesačníky čítalo v 2. a 3. kvartáli 2008 51 percent ľudí, čo je pokles o jedno percento oproti 1. polroku 2008.

Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s 10 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s 10 percentami a za ním EMMA s 9 percentami. Mesačník Záhradkár dosiahol rovnako 9 percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so 6 percentami. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie tiež so 6 percentami a na siedmom Môj dom so 4 percentami.

Prieskum MML - TGI bol zameraný na médiá, v rámci ktorých sa v 3. kvartáli 2008 monitorovali tlačené médiá v celkovom počte 276 titulov, podľa jednotlivých periodicít. Medzi elektronické médiá sa zaradilo 41 rozhlasových staníc, 63 televíznych staníc a 4 teletexty.

Okrem toho bol prieskum zameraný aj na spotrebné správanie, v rámci ktorého sa monitorovalo viac ako 200 kategórií produktov a služieb a viac ako 2000 značiek a tiež životný štýl, formou viac ako 750 výrokov zameraných na rôzne oblasti s päťbodovou škálou odpovedí od absolútneho súhlasu po absolútny nesúhlas.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 058
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 422
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 975
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 482
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 712
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 290
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 134
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 967
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 909
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 566

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

SVET

Jeden víťaz a samí porazení. Čo ukázali nemecké voľby

Takmer štvrtina nemeckých voličov hlasovala za extrém.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Domov

Súdna rada zostáva bez podpredsedu, nikto nezískal potrebnú podporu

Obaja kandidáti sa dostali do rady ako zástupcovia sudcov po májovej voľbe.

Domov

Policajti skúmajú mozgy psov pre lepšiu identifikáciu pachov, sú prví na svete

Dáta ukazujú, ako pes reaguje na jednotlivé pachy pri ich porovnávaní.

Domov

Minúta po minúte: Bratislavu čaká tretí protikorupčný pochod

Organizátori na protikorupčný protest pozvali aj premiéra Roberta Fica.

Domov

Vládny špeciál Tupolev mieri do múzea

Pozrite si interiér lietadla, v ktorom lietali slovenskí prezidenti.