Trenčín: Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún

TRENČÍN 15. novembra (SITA) – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá ...

TRENČÍN 15. novembra (SITA) – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s výstavbou obchodného centra. Definitívne riešenie by malo byť podľa primátora Branislava Cellera (SDKÚ-DS) známe a kompetentnými orgánmi odsúhlasené v marci budúceho roka. Náklady sa vyšplhajú na desiatky miliónov korún. Celler doplnil, že mesto rieši dopravu komplexne aj v súvislosti s modernizáciou železnice a prekládkou trate, ktorá uvoľní pri rieke Váh približne osem hektárov pozemkov.

Trenčín trpí dennodennými zápchami aj preto, že v meste je len jediný cestný most cez Váh. Práve hlavný zjazd z mosta do centra má pri výstavbe Auparku zmiznúť, ostane už len jeden. "Je predčasné obávať sa dopravnej situácie, dopravu navrhneme tak, aby návštevníci mesta nepociťovali diskomfort,“ povedal hovorca investora HB Reavis Roman Karabelli. Pri nákupnej špičke, napríklad pred Vianocami, investor očakáva dennú návštevu tri- až päťtisíc aut.

Výstavba obchodného centra si vyžiada viac ako jednu miliardu korún (33,19 miliónov €). Exteriér obchodného domu zatiaľ na meste neriešili. "Budeme si uplatňovať posledné slovo, aby budova bola reprezentatívna, aby to bola možno iná budova ako v bratislavskej Petržalke. Budeme do toho aktívne vstupovať," povedal Celler.

Napriek tomu, že mesto už HB Reavis predalo väčšinu pozemkov a na účet dostalo aj väčšinu peňazí, v meste stále neutícha spor o to, či podobná stavba patrí do centra hneď vedľa pešej zóny. "Takáto stavba do širšieho centra nepatrí. Začína sa nám to tu množiť a mesto Trenčín sa stáva eldorádom stavebníkov, ktorí si tu stavajú ako chcú a úradníci mesta im až príliš vychádzajú v ústrety. Aupark by mal byť inde,“ povedal šéf najsilnejšej opozičnej strany Smer-SD Ladislav Pavlík. "Rozmýšľame tu ako ľudia na západe v 70. rokoch,“ povedal o preferovaní Auparku v centre nezávislý poslanec Robert Lifka, ktorý tvrdí, že podobná stavba nepatrí do zúženého centra s obrovskými problémami s dopravou. "Ja to beriem ako reálny fakt. Skrátka Aupark tu bude, teraz je len otázkou, ako sa to vymyslí tak, aby z neho bola pridaná hodnota, aby ľudia nechodili len do Auparku, ale chodili do mesta,“ povedal pre agentúru SITA koaličný poslanec Juraj Holubek (SDKÚ-DS).

Mesto v minulých rokoch predalo investori viacero parciel za rôzne sumy, celkovo to bolo 6700 štvorcových metrov pri priemernej sume 3050 korún za meter (101,24 €). Ďalšie pozemky sa vytvoria po zániku zjazdu z mosta. Výstavba Auparku by mala trvať 19 mesiacov, prenajímateľná plocha dosiahne viac ako 16 000 štvorcových metrov, vznikne 505 parkovacích miest.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 596
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 021
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 050
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 182
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 639
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 013
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 864
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 835
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 376
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 254

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Zločinci najradšej obchodujú so štátom, peniaze tam majú isté

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Domov

Ochrana a spracovanie osobných údajov sa budú riadiť podľa nového zákona

Práva dotknutých osôb prispôsobili dnešnej elektronickej dobe.

Domov

Sme rodina navrhuje znížiť vek priestupkovej zodpovednosti na 14 rokov

Znížením sa výrazne zúži skupina nepostihnuteľných priestupcov, píšu poslanci.

Domov

Odborník na médiá: Oligarchovia v médiách nie sú filantropi, ide im o vplyv

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

Domov

Slovensko čaká chladné počasie, na severe a východe čakajú výdatné zrážky

Sychravé a jesenné počasie by malo zotrvať i v ďalších dňoch.