Trenčín: Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún

TRENČÍN 15. novembra (SITA) – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá ...

TRENČÍN 15. novembra (SITA) – Výstavba Auparku v centre Trenčína si vyžiada radikálnu zmenu dopravy v tejto časti mesta. Investor už prisľúbil, že bude znášať všetky náklady na riešenie dopravy, ktorá priamo súvisí s výstavbou obchodného centra. Definitívne riešenie by malo byť podľa primátora Branislava Cellera (SDKÚ-DS) známe a kompetentnými orgánmi odsúhlasené v marci budúceho roka. Náklady sa vyšplhajú na desiatky miliónov korún. Celler doplnil, že mesto rieši dopravu komplexne aj v súvislosti s modernizáciou železnice a prekládkou trate, ktorá uvoľní pri rieke Váh približne osem hektárov pozemkov.

Trenčín trpí dennodennými zápchami aj preto, že v meste je len jediný cestný most cez Váh. Práve hlavný zjazd z mosta do centra má pri výstavbe Auparku zmiznúť, ostane už len jeden. "Je predčasné obávať sa dopravnej situácie, dopravu navrhneme tak, aby návštevníci mesta nepociťovali diskomfort,“ povedal hovorca investora HB Reavis Roman Karabelli. Pri nákupnej špičke, napríklad pred Vianocami, investor očakáva dennú návštevu tri- až päťtisíc aut.

Výstavba obchodného centra si vyžiada viac ako jednu miliardu korún (33,19 miliónov €). Exteriér obchodného domu zatiaľ na meste neriešili. "Budeme si uplatňovať posledné slovo, aby budova bola reprezentatívna, aby to bola možno iná budova ako v bratislavskej Petržalke. Budeme do toho aktívne vstupovať," povedal Celler.

Napriek tomu, že mesto už HB Reavis predalo väčšinu pozemkov a na účet dostalo aj väčšinu peňazí, v meste stále neutícha spor o to, či podobná stavba patrí do centra hneď vedľa pešej zóny. "Takáto stavba do širšieho centra nepatrí. Začína sa nám to tu množiť a mesto Trenčín sa stáva eldorádom stavebníkov, ktorí si tu stavajú ako chcú a úradníci mesta im až príliš vychádzajú v ústrety. Aupark by mal byť inde,“ povedal šéf najsilnejšej opozičnej strany Smer-SD Ladislav Pavlík. "Rozmýšľame tu ako ľudia na západe v 70. rokoch,“ povedal o preferovaní Auparku v centre nezávislý poslanec Robert Lifka, ktorý tvrdí, že podobná stavba nepatrí do zúženého centra s obrovskými problémami s dopravou. "Ja to beriem ako reálny fakt. Skrátka Aupark tu bude, teraz je len otázkou, ako sa to vymyslí tak, aby z neho bola pridaná hodnota, aby ľudia nechodili len do Auparku, ale chodili do mesta,“ povedal pre agentúru SITA koaličný poslanec Juraj Holubek (SDKÚ-DS).

Mesto v minulých rokoch predalo investori viacero parciel za rôzne sumy, celkovo to bolo 6700 štvorcových metrov pri priemernej sume 3050 korún za meter (101,24 €). Ďalšie pozemky sa vytvoria po zániku zjazdu z mosta. Výstavba Auparku by mala trvať 19 mesiacov, prenajímateľná plocha dosiahne viac ako 16 000 štvorcových metrov, vznikne 505 parkovacích miest.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 836
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 607
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 846
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 697
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 421
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 634
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 401
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 575
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 005
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 873

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

KULTÚRA

Iva Bittová: Nemôžem si dovoliť strácať čas a báť sa

Česká speváčka žije v USA. Koncertuje u nás so skupinou Čikori.

SVET

Čoho sa boja ľudia v IT aj robotníci tak, že volia populistov?

Musíme sa zbaviť delenia na nás a diktujúci Brusel. Inak zničíme desaťročia budovanú prosperitu.

TECH

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu.

Neprehliadnite tiež

Lajčákovi chýba platforma, na ktorej by sa dalo s Ruskom pragmaticky debatovať

Otvorená komunikácia s Ruskom aj o témach vyvolávajúcich rozdielne názory je dôležitá, tvrdí minister.

Drucker uznal rešpekt pacientom na bicykloch, sám prešiel časť trate

Pacienti so sklerózou multiplex sa spolu s podporovateľmi vydali na bicykloch naprieč Slovenskom.

Cez Slovensko sa budú najbližšie dni presúvať zahraniční vojaci

Namierené majú na medzinárodné cvičenia do Lotyšska a Rumunska.

Výber letnej dovolenky s malými deťmi netreba podceňovať

Návštevu lekára pred cestou do iných krajín by nemal opomenúť ani dospelý.