SME

Odomknutie Oravského hradu pre tretie tisícročie

Oravský Podzámok 28. apríla (TASR) - Šľachta a dvorania vítali dnes návštevníkov skvostu slovenskej architektúry Oravského hradu v Oravskom Podzámku.

Nechýbali ani rytieri, ktorí na jeho nádvorí zvádzali súboje. Mali v nich dokázať, či sa hodia do služieb pánov Oravského hradu - Thurzovcov. Hostia po prechádzke týmto stredovekým sídlom stretávali služobníctvo v dobových odevoch, ktorí napríklad priadli ľan, vyrezávali drevené kuchynské riady a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ukážky výjavov zo života ľudí na Oravskom hrade z minulých storočí boli súčasťou dnešného podujatiu venovaného jeho symbolickému odomknutiu pre návštevníkov tretieho tisícročia. Podľa slov riaditeľa Oravského múzea Pavla Országha Hviezdoslava Dušana Karáska, touto akciou začali na hrade tohtoročnú letnú návštevnícku sezónu. Počas nej pripravujú pre turistov vyše dvadsať sprievodných podujatí, ktorými chcú oživiť expozície. Počas letných mesiacov budú tam každý deň vystupovať skupiny historického šermu, sokoliari, divadelníci z rôznych kútov Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Na Oravský hrad zavítalo vlani rekordných približne 132 tisíc ľudí. Je to o jedenásťtisíc viac ako pred rokom. Zahraniční turisti tvorili z celkového počtu až 60 percent, čo je najviac v histórii tamojšieho múzea. Pochádzali zo 42 krajín a zo všetkých svetadielov s výnimkou Antarktídy. Najviac milovníkov pamiatok zavítalo na hrad z Poľska 56 tisíc, zo Slovenska ich bolo o dvetisíc menej.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 130
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 637
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 558
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 974
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 806
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 686
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná snímka.

Rebríček má nového lídra.


a 1 ďalší 3
Volkswagen Golf GTI

Bohatá základná výbava prináša aj vyššiu cenu.


9
Baňa na meď v Paname vo vlastníctve kanadskej spoločnosti First Quantum Minerals.

Závislosť na Číne je nebezpečná.


40
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá

Sportnet

Zľava Dávid Hancko (Slovensko) a Dimitris Giannoulis (Grécko) počas prípravného zápasu.

K téme hry na troch obrancov sa vyjadril aj Patrik Hrošovský.


TASR
Futbalový agent Martin Petráš.

BRATISLAVA.


TASR
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
SkryťZatvoriť reklamu