BRATISLAVA.
Vyplýva to z výsledkov meraní TIMSS 2007, ktoré zisťovali vedomosti a zručností žiakov v daných predmetoch v 38 krajinách sveta. TIMSS sa uskutočňuje každé štyri roky, v roku 2007 testovali na Slovensku štvrtákov základných škôl. Výsledky meraní poskytlo TASR Ministerstvo školstva SR.
Slovenskí štvrtáci získali v matematike priemerných 496 bodov, predbehli napríklad Nórsko, Ukrajinu, Gruzínsko, Alžírsko, či Irán. Nestačili však na svojich maďarských, talianskych, ruských, amerických, či nemeckých kamarátov. V prvej trojke pritom skončili ázijské krajiny - Hongkong so 607 bodmi, Singapur 599 a čínsky Tchaj-pej skončil tretí s 576-bodovým ohodnotením.
V prírodovedných predmetoch predbehli slovenských školákov Rusi, Angličania, Američania, Japonci, ale aj žiaci z Litvy. Aj v týchto predmetoch potvrdili víťazstvo ázijské krajiny Singapur, čínsky Tchaj-pej a Hongkong. Slováci získali za prírodné vedy 526 bodov. Nižší výkon malo Lotyšsko (514), Nový Zéland (504), Škótsko (500), Nórsko (477), či Irán (436) a Kuvajt (348). Menej než 300 bodov malo Maroko, Katar a Jemen.
Trendy vo vzdelávaní v matematike a prírodovedných predmetoch však podľa ministerstva školstva nemožno naznačiť. "Slovenskí žiaci štvrtého ročníka základných škôl boli do medzinárodného merania zapojení až v cykle TIMSS 2007," zdôvodnili z ministerstva pre TASR.
Skúsenosti s TIMMSS však už majú aj slovenskí žiaci. Slovensko sa zapojilo do merania TIMSS, ktoré začalo prebiehať v roku 1995, už v prvom cykle. Na meraní TIMSS 1995, ale aj TIMSS-R 1999 a TIMSS 2003 sa zúčastnili ôsmaci a prváci osemročných gymnázií.
TIMSS 2007 testovalo žiakov z členských krajín EÚ, OECD, ale aj niektoré rozvojové krajiny, ktoré čelia vážnym existenčným problémom.