SME

Reklamná kampaň má zvýšiť pitie mlieka

Slováci pijú príliš málo mlieka a zaostávajú aj v jedení mliečnych výrobkov. Do ich jedálničkov ich má dostať propagačná kampaň "Objav mlieko" ...

BRATISLAVA. Slováci pijú príliš málo mlieka a zaostávajú aj v jedení mliečnych výrobkov. Do ich jedálničkov ich má dostať propagačná kampaň "Objav mlieko", ktorú zaplatí Európska únia, štát, Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.

Minister pôdohospodárstva Stanislav Becík predpokladá, že kampaňou sa podarí zastaviť pokles spotreby mlieka a mliečnych výrobkov. "Po roku ´89 rapídne klesá spotreba," povedal na dnešnej tlačovej besede Becík. Kým v roku 1989 každý Slovák priemerne skonzumoval 253 kg mlieka a mliečnych výrobkov, za rok 2007 to bolo len 155 kg. "Spotreba sa prepadla o 40 %," dodal Becík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň, ktorá bude trvať tri roky, bude stáť takmer 4,4 milióna € s DPH. Tento rok na ňu pôjde 1,6 milióna € s DPH. Podľa generálnej sekretárky Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Margity Štefánikovej polovicu nákladov zaplatia z eurofondov, 30 % dá ministerstvo pôdohospodárstva a zvyšných 20 % zväzy. Cieľom projektu je zvýšiť spotrebu, ale aj zlepšiť informovanosť o tom, že mlieko je prospešné pre ľudský organizmus.

Generálna manažérka Slovenského mliekarenského zväzu Zuzana Nouzovská tvrdí, že po roku 1989 Slováci nekupovali mliečne výrobky pre zlú ekonomickú situáciu. Po roku 2000 už mali viac peňazí, ale mlieko sa nedostávalo do nákupných košíkov pre zlé výživové zvyklosti. "Mlieko dostalo silnú konkurenciu v podobe nealkoholických nápojov," podotkla Nouzovská. Podľa Becíka je alarmujúce, že mesačne dávame viac na alkohol a tabakové výrobky než na zeleninu, ovocie a mlieko.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom sú aj vysoké ceny mlieka a mliečnych výrobkov. "Spotrebitelia platia podľa nás príliš veľa peňazí za to (mlieko - pozn. SITA), koľko by mali. Bohužiaľ, priživuje sa na tejto situácii niekto tretí, kto sa nezúčastňuje tohto projektu," vyhlásil predseda Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Vladimír Chovan. "Verím, že raz budú nápomocné aj obchodné reťazce," dodal Becík.

Lekárka Katarína Babinská, ktorá je odborníčkou na výživu, si myslí, že mlieko, mliečne výrobky a syry patria do jedálnička a mali by sa konzumovať každý deň. "Sú významným zdrojom živín," uviedla Babinská s tým, že obsahujú bielkoviny, vápnik, fosfor, horčík, vitamíny A a D.

Podľa nej len necelé dve tretiny detí vo veku šesť až 15 rokov pije mlieko každý deň, takmer 15 % ho nepije vôbec. Mliečne výrobky zje raz denne necelá polovica. Spomedzi dospelých denne pije mlieko vyše polovica, častejšími konzumentkami sú ženy. Dospelí týždenne vypijú 1,1 litra mlieka, deti 2 litre. Babinská upozornila, že pri nedostatočnom príjme vápnika hrozí osteoporóza či niektoré druhy rakovinových

SkryťVypnúť reklamu

Propagácia mlieka a mliečnych výrobkov bude zameraná na ženy, mládež a deti. Reklama bude najprv zameraná na ženy, v televíziách, rozhlase, týždenníkoch a mesačníkoch sa bude objavovať vždy v januári a vo februári až do roku 2011. Nouzovská uviedla, že spoty a inzeráty zobrazia mlieko ako "moderný nápoj", ktorý dodáva energiu.

Mesiace marec a apríl budú zamerané na mládež a deti. Všetkým prvákom na základných školách rozdajú CD o mlieku. Každá škola dostane plagát o tom, ako sa spracováva mlieko. Organizovať sa budú odborné exkurzie "Deti za kravou". V rámci kampane budú popri cestách billboardy. Počas Svetového dňa mlieka, ktorý pripadá každý rok na tretí májový utorok, sa bude konať v troch mestách Festival mlieka a na autobusových zastávkach budú ochutnávky mlieka a mliečnych výrobkov. Organizátori kampane budú štyrikrát ročne vydávať časopis Objav mlieko. Zákazku dostala agentúra Jandl, marketing a reklama, ktorú vybrali cez výberové konanie.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra SITA vydá k správe video na http://video.sita.sk.

Európska únia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  3. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 370
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 588
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 659
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 166
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 015
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 324
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 127
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 117
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Boris Valábik v podcaste Hokejový Boss.

Pozrite si a vypočujte si najnovší diel podcastu Hokejový BOSS.


Slovenský hokejista Samuel Kňažko v reprezentačnom drese.

Okrem Kňažka môže posilniť mužstvo ešte útočník Pavol Regenda.


a 1 ďalší
Slovenskí hokejisti pred odletom na MS v hokeji 2025.

Pozrite si vizitky hráčov, ktorí budú reprezentovať Slovensko na MS v hokeji 2025.


Martin Hudák.

Martin Hudák kandiduje v súťaži Gól roka 2025 na Futbalnete.


SkryťZatvoriť reklamu