Reklamná kampaň má zvýšiť pitie mlieka

Slováci pijú príliš málo mlieka a zaostávajú aj v jedení mliečnych výrobkov. Do ich jedálničkov ich má dostať propagačná kampaň "Objav mlieko" ...

BRATISLAVA. Slováci pijú príliš málo mlieka a zaostávajú aj v jedení mliečnych výrobkov. Do ich jedálničkov ich má dostať propagačná kampaň "Objav mlieko", ktorú zaplatí Európska únia, štát, Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.

Minister pôdohospodárstva Stanislav Becík predpokladá, že kampaňou sa podarí zastaviť pokles spotreby mlieka a mliečnych výrobkov. "Po roku ´89 rapídne klesá spotreba," povedal na dnešnej tlačovej besede Becík. Kým v roku 1989 každý Slovák priemerne skonzumoval 253 kg mlieka a mliečnych výrobkov, za rok 2007 to bolo len 155 kg. "Spotreba sa prepadla o 40 %," dodal Becík.

Kampaň, ktorá bude trvať tri roky, bude stáť takmer 4,4 milióna € s DPH. Tento rok na ňu pôjde 1,6 milióna € s DPH. Podľa generálnej sekretárky Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Margity Štefánikovej polovicu nákladov zaplatia z eurofondov, 30 % dá ministerstvo pôdohospodárstva a zvyšných 20 % zväzy. Cieľom projektu je zvýšiť spotrebu, ale aj zlepšiť informovanosť o tom, že mlieko je prospešné pre ľudský organizmus.

Generálna manažérka Slovenského mliekarenského zväzu Zuzana Nouzovská tvrdí, že po roku 1989 Slováci nekupovali mliečne výrobky pre zlú ekonomickú situáciu. Po roku 2000 už mali viac peňazí, ale mlieko sa nedostávalo do nákupných košíkov pre zlé výživové zvyklosti. "Mlieko dostalo silnú konkurenciu v podobe nealkoholických nápojov," podotkla Nouzovská. Podľa Becíka je alarmujúce, že mesačne dávame viac na alkohol a tabakové výrobky než na zeleninu, ovocie a mlieko.

Problémom sú aj vysoké ceny mlieka a mliečnych výrobkov. "Spotrebitelia platia podľa nás príliš veľa peňazí za to (mlieko - pozn. SITA), koľko by mali. Bohužiaľ, priživuje sa na tejto situácii niekto tretí, kto sa nezúčastňuje tohto projektu," vyhlásil predseda Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Vladimír Chovan. "Verím, že raz budú nápomocné aj obchodné reťazce," dodal Becík.

Lekárka Katarína Babinská, ktorá je odborníčkou na výživu, si myslí, že mlieko, mliečne výrobky a syry patria do jedálnička a mali by sa konzumovať každý deň. "Sú významným zdrojom živín," uviedla Babinská s tým, že obsahujú bielkoviny, vápnik, fosfor, horčík, vitamíny A a D.

Podľa nej len necelé dve tretiny detí vo veku šesť až 15 rokov pije mlieko každý deň, takmer 15 % ho nepije vôbec. Mliečne výrobky zje raz denne necelá polovica. Spomedzi dospelých denne pije mlieko vyše polovica, častejšími konzumentkami sú ženy. Dospelí týždenne vypijú 1,1 litra mlieka, deti 2 litre. Babinská upozornila, že pri nedostatočnom príjme vápnika hrozí osteoporóza či niektoré druhy rakovinových

Propagácia mlieka a mliečnych výrobkov bude zameraná na ženy, mládež a deti. Reklama bude najprv zameraná na ženy, v televíziách, rozhlase, týždenníkoch a mesačníkoch sa bude objavovať vždy v januári a vo februári až do roku 2011. Nouzovská uviedla, že spoty a inzeráty zobrazia mlieko ako "moderný nápoj", ktorý dodáva energiu.

Mesiace marec a apríl budú zamerané na mládež a deti. Všetkým prvákom na základných školách rozdajú CD o mlieku. Každá škola dostane plagát o tom, ako sa spracováva mlieko. Organizovať sa budú odborné exkurzie "Deti za kravou". V rámci kampane budú popri cestách billboardy. Počas Svetového dňa mlieka, ktorý pripadá každý rok na tretí májový utorok, sa bude konať v troch mestách Festival mlieka a na autobusových zastávkach budú ochutnávky mlieka a mliečnych výrobkov. Organizátori kampane budú štyrikrát ročne vydávať časopis Objav mlieko. Zákazku dostala agentúra Jandl, marketing a reklama, ktorú vybrali cez výberové konanie.

Agentúra SITA vydá k správe video na http://video.sita.sk.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 938
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 111
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 237
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 130
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 384
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 985
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 329
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 993
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 544
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 425

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti. Dýchali by v ňom pomocou tekutiny.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

Majú noviny, možno budúcu stranu i lukratívny areál. Volajú sa Eset

Nadácia Zastavme korupciu, za ktorou stojí zakladateľ Esetu, odhalila predražené nákupy nemocnice, ktorej bývalý areál teraz firma získala.

Fica to ťahá k diktátorským režimom, teraz utužuje vzťahy s Bieloruskom

Bielorusko neakceptujem, videl som tam kolosálny volebný podvod, hovorí poslanec Peter Osuský. Verejne protestoval aj proti čínskemu prezidentovi.

Ministri obrany Únie rokovali o migrácii i rozvoji obranných štruktúr

Migrácia je pre Úniu stále aktuálnym problémom.

Hygienici majú podozrenie na výskyt osýpok v okrese Levice

V niektorých krajoch klesla proti ochoreniu kolektívna imunita.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop