BRATISLAVA. Najčítanejším slovenským denníkom je Nový Čas, medzi týždenníkmi vedie Plus 7 dní a mesačníkmi časopis Eva. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý bol od 23. júna do 7. decembra 2008 realizovaný na vzorke 4260 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti druhému a tretiemu kvartálu (31.3. - 14.9.2008) ostala na rovnakej úrovni a predstavuje ju 45 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Pokiaľ vychádzame z premennej "čítal(a) posledných 14 dní", ide o 82 percent populácie.
Nový Čas celkovo vedie s 26 percentami
Celoštátne denníky v druhom polroku 2008 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 26 percentami, ktoré predstavujú viac ako 1,1 milióna čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň s 9 percentami. Čítanosť denníka Sme je na tretej pozícii s 8 percentami. Nasleduje denník Pravda tiež s ôsmimi percentami, Korzár a Šport s čítanosťou štyri percentá a Hospodárske noviny s tromi percentami populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 54 percent, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú "ostatné" vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne klesla o jedno percento oproti druhému a tretiemu kvartálu 2008.
Týždenníkom a mesačníkom čítanosť mierne stúpla
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 15 percent. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 13 percent a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s desiatimi percentami. Markíza (časopis) sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako s desiatimi percentami, na piatom Báječná žena s ôsmimi percentami a na šiestom Eurotelevízia so šiestimi percentami. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so štyrmi percentami.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 16 percent populácie vo veku 14 - 79 rokov. Je to jednopercentný nárast oproti druhému a tretiemu kvartálu 2008.
Najčítanejším titulom je TV max so štyrmi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol tri percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram tiež s tromi percentami. Jedno percento dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet.
Celková čítanosť mesačníkov v druhom polroku 2008 zaznamenala 52 percent, čo je nárast o jedno percento oproti druhému a tretiemu kvartálu 2008.
Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s desiatimi percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s desiatimi a za ním EMMA tiež s desiatimi percentami. Mesačník Záhradkár dosiahol osem percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so šiestimi percentami. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie s piatimi percentami a na siedmom Maxikrížovky so štyrmi percentami.