SME

Lipšic navrhuje zníženie daní, Belousovová je proti

Za problémy, ktoré plynová kríza spôsobila, viní poslankyňa SNS Anna Belousovová aj USA, ktoré podľa nej mohli "tento spor vyprovokovať".

Daniel LipšicDaniel Lipšic (Zdroj: Samo Trnka)

V čase hospodárskej krízy by sa mala koalícia a opozícia zjednotiť a spoločne tento problém riešiť, povedal poslanec NR SR za KDH Daniel Lipšic v diskusnej relácii Slovenskej televízii (STV) O päť minút 12. Podľa Lipšica, na to, aby sme si na Slovensku udržali investície je potrebné ísť cestou stimulovania investícii, teda znižovať daňové zaťaženie, podporovať podnikateľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ekonomika bola doteraz zdravá, teraz prichádzajú prvé problémy. Zníženie daní bude rozširovať prevádzky a udrží investorov na Slovensku," poznamenal Lipšic. S poslancom nesúhlasí podpredsedníčka SNS a NR SR Anna Belousovová. Ako sa vyjadrila, táto vláda zdedila po minulej veľké regionálne rozdiely, nedobudované diaľnice a jednosmerne zameranú ekonomiku. Odmietla znižovanie daní, podľa nej by to ublížilo slovenskej ekonomike. Podpredsedníčka SNS podporuje plán vlády, ktorej cieľom je dať väčšie finančné prostriedky do ekonomicky slabších regiónov.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s plynovou krízou sa Belousovová kriticky vyjadrila o postupe predchádzajúcich vládnych garnitúr. Podľa nej, tak ako Mečiarova aj Dzurindova vláda urobili zásadné strategické chyby, keď nechali sprivatizovať plynové zásobníky, ktoré na Slovensku máme. Za problémy, ktoré plynová kríza spôsobila, ale Belousovová tiež viní Spojené štáty americké, ktoré mohli podľa nej "tento spor vyprovokovať".

Ako ďalej dodala, Slovensko má dve možnosti ako sa v budúcnosti podobným problémom vyhnúť - a to je diverzifikácia trasy a hľadanie iných zdrojov. Podľa nej je to projekt Nabuko, ktorý zatiaľ nie je vybudovaný, alebo by to bola severná trasa.

Poslanec Daniel Lipšic tiež vidí jedno z riešení v diverzifikácii trás. Podľa neho sa to netýka iba plynu ale aj ropy a zároveň podporil plány vlády, že by sa na Slovensku budovali jadrové elektrárne. "Z historickej skúsenosti dobre vieme, že sme sa v minulosti nemohli na Rusko spoľahnúť a odzrkadlilo sa to aj teraz," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Belousovová: Mikolaj nevydá učebnice podľa novely školského zákona

V prípade, že parlament prelomí prezidentovo veto a schváli novelu školského zákona, minister školstva Ján Mikolaj nebude schopný uviesť ju do života a nechať podľa nej vydať učebnice vlastivedy pre školy s menšinovým vyučovacím jazykom. V dnešnej relácii Slovenskej televízie O päť minút dvanásť to povedala prvá podpredsedníčka Slovenskej národnej strany (SNS) Anna Belousovová.

Novela je podľa nej nevykonateľná, nie je napríklad jasné, ktoré geografické názvy sú v menšinovom jazyku vžité a zaužívané, a ktoré nie. Minister teda nemá podľa čoho určiť, ktoré názvy majú byť v učebniciach uvedené v menšinovom jazyku. Navyše, novela je podľa nej v rozpore s inými zákonmi a ústavou. "Budeme sa musieť ako strana obrátiť na ústavný súd," komentovala možnosť, že parlament prezidentovo veto prelomí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa podpredsedu KDH Daniela Lipšica nie je otázka novely školského zákona významná a považuje ju za zástupný problém. "Som za to, aby sa deti v školách s vyučovacím jazykom maďarským naučili dobre po maďarsky, dôležité však je, aby sa naučili dobre aj po slovensky," reagoval. Dodal, že vládna koalícia vymenila s SMK podporu Lisabonskej zmluvy za zníženie počtu hodín slovenčiny na menšinových školách. Belousovová to odmietla a upozornila, že len zvýšili priestor pre rozhodovanie o výučbe na úrovni samotných škôl. Zároveň dodala, že podpredseda KDH, ktoré osem rokov vo vláde "kolaborovalo" s SMK, by sa nemal hrať na národniara.

Na margo pripravovaného vládneho riešenia v prípade zákona o preukazovaní pôvodu majetku Lipšic vyhlásil, že ho považuje za neefektívne. Belousovová dodala, že nemá problém so samotným preukazovaním pôvodu majetku, prijatie zákona v pôvodnej podobe by však spustilo na Slovensku vlnu udávania. "Aby sme sa nezmenili na národ bonzákov a udavačov," poznamenala.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: ks

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné

Daniel Lipšic

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 101
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 481
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 180
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 548
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 456
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 234
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 979
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 878
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu