Cestujúcim mestskej hromadnej dopravy v Košiciach a vo Zvolene chybný softvér sťahoval z čipových kariet nesprávne sumy za cestovné.
KOŠICE, ZVOLEN. Desiatky sťažností cestujúcich zaplavili Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Vlnu nespokojnosti zdvihlo chybné odčítavanie súm z elektronických peňaženiek. Ľuďom, ktorí využívajú bezkontaktné čipové karty na úhradu cestovného, zariadenie strhlo z kreditu namiesto pár centov niekoľko eur.
Podobný problém mali cestujúci – najmä dôchodcovia a žiaci v autobusoch MHD vo Zvolene začiatkom januára. Chyby spôsobil softvér v zariadeniach na čítanie čipových kariet.
V oboch mestách dodávateľ inštaloval nový softvér. DPMK nový softvér okamžite inštaloval.
„Očakávame, že sa podobné problémy nebudú opakovať. Pracovníci firmy Emtest Žilina systém monitorujú,“ povedal generálny riaditeľ DPMK Košice Michal Tkáč.
Cestujúcich ubezpečil, že podnik po prešetrení reklamácie peniaze vráti.
V prvých dňoch dvojakého obehu mali problémy aj cestujúci v MHD vo Zvolene. Viacerým držiteľom čipových kariet na zľavnené cestovné lístky, v autobuse automat vydával lístky za plnú sumu, napríklad dôchodkyni Anne Ševčíkovej.
„Stalo sa to aj vnukovi. Má žiacku čipovú kartu a v nedeľu 4. januára, keď išiel z mesta na sídlisko, zaplatil za lístok plnú sumu,“ povedala Ševčíková.
Na vine bol podľa riaditeľa dopravného odboru SAD Zvolen Milana Chabadu softvér v čítacích zariadeniach v autobusoch.
„Program ktorý sme dostali v súvislosti s prechodom na euro, nebol úplne v poriadku. Už v stredu 7. januára nám spoločnosť dodala nový. “
Autor: sen, schv

Beata
Balogová
