BRATISLAVA.
"Zatiaľ nemáme vypracovaný systém hodnotenia jednotlivých škôl vo vzťahu ku kvalite," konštatoval šéf rezortu školstva.
Kvalitu už začal merať napríklad na vysokých školách, ktoré v súčasnosti prechádzajú komplexnými akreditáciami.
"Nejaké kritériá a hodnotenia kvality výučby by sme rozhodne zaviesť chceli aj na základných a stredných školách," tvrdí. Kedy sa tak stane, zatiaľ nepovedal.
Hodnotiť a merať kvalitu na školách by mal podľa neho Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania v spolupráci so Štátnym pedagogickým ústavom a metodicko-pedagogickými centrami.
Šéf rezortu školstva tiež chce, aby sa v základných a stredných školách vytvoril akýsi "zdravý nepokoj a súťaživosť". Zdôvodňuje to tým, že je potrebné dosiahnuť, aby školy medzi sebou viac súťažili a tak ponúkali viac kvality.