Každý výpadok signálu sa počíta

IPTV - televízne vysielanie šírené prostredníctvom širokopásmového internetu – sa pre telekomunikačných operátorov stáva čoraz viac strategickou záležitosťou. Je to síce na jednej strana spôsob, ako si k sebe pripútať súčasných zákazníkov, no zároveň je t

Ilustračná fotografia(Zdroj: archív)

o aj nástroj na zvyšovanie ARPU.

Táto možno smiešne znejúca skratka je, popri celkovom počte zákazníkov, pre každého telekomunikačného operátora jednou z najdôležitejších; ARPU - „average revenue per user“ (angl.) je totiž priemerná tržba na jedného zákazníka. Snaha operátorov je jasná: získať čo viac nových zákazníkov a ponúkať im služby, za ktoré od nich dosiahnu čo vyššie tržby.

„Čo sa sťažujete?“

A tak sa telekomunikační operátori predháňajú v počte reklám, v znižovaní cien príslušenstva (samozrejme, výmenou za dvojročnú viazanosť), v darčekoch, či vo zvyšovaní rýchlosti prenosu dát. Aspoň to tvrdia vo svojich reklamách.

Na nových zákazníkov to možno funguje. No tí, čo digitálnu televíziu využívajú dlhšie, už vedia svoje. A je pritom úplne jedno, či využívajú Magio, Fibernet, Chello či akúkoľvek inú podobu triple play. Sťažujete sa, že vám dva-tri krát do týždňa zamrzne obraz? Na linke technickej podpory vám poradia, že máte reštartovať systém; a nezabudnú dodať, že môžete byť vlastne radi, iným to vraj vypadáva dva-tri razy za deň! To je teda útecha.

Len si predstavte, že by ste si napríklad kúpili nové auto a ono by vám dva-tri razy do týždňa prestalo jazdiť. Alebo keby vám dodávateľ elektrickej energie dva-tri razy do týždňa vypol prúd. Asi by ste sa poriadne naštvali, chceli peniaze naspäť alebo aspoň výraznú zľavu. Telekomunikačný operátor? Odbije vás úplne odzbrojujúcim argumentom: „Iní majú výpadky dva-tri razy za deň.“

Spočítame im to?

V marketingu telekomunikačných operátorov sme na Slovensku svedkami akéhosi zvráteného marketingu. Namiesto toho, aby sa maximálne - a najmä sústavne - venovali retencii (udržiavaniu terajších zákazníkov), oveľa viac úsilia venujú akvizícii (získavaniu nových zákazníkov).

Asi si myslia, že „starého“ zákazníka stačí osloviť raz za dva roky, krátko pred vypršaním zmluvy, a hotovo.
Ja by som si taký istý nebol.

autor je marketingový poradca United Consultants

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 828
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 517
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 301
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 029
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 676
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 600
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 305
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 875
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 632
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 998

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

Neprehliadnite tiež

Polícia preveruje obťažovanie detí na pokeci

Profily s nevhodnými ponukami pre deti, na ktoré upozornilo SME, administrátori zablokovali. V pondelok pribudli na vymyslený profil nové obťažujúce správy

V utorok na severnom a východnom Slovensku hrozí vietor a poľadovica

Výstrahu prvého stupňa pred poľadovicou a hmlou vydal pre Prešovský a Žilinský kraj.

Model z katalógu: Rasistické komentáre neriešim

Dennis Johansen sa narodil v Keni, od dvoch rokov žije v Nórsku. S firmou Nebbia bude napriek rasistickým poznámkam spolupracovať ďalej.

Mihál odchádza z SaS: Sulík ťahá stranu mimo liberálnych vôd (rozhovor)

Poslanecký mandát nevrátim, nechcem sklamať voličov, tvrdí Jozef Mihál.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop