SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Každý výpadok signálu sa počíta

IPTV - televízne vysielanie šírené prostredníctvom širokopásmového internetu – sa pre telekomunikačných operátorov stáva čoraz viac strategickou záležitosťou. Je to síce na jednej strana spôsob, ako si k sebe pripútať súčasných zákazníkov, no zároveň je t

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: archív)

o aj nástroj na zvyšovanie ARPU.

Táto možno smiešne znejúca skratka je, popri celkovom počte zákazníkov, pre každého telekomunikačného operátora jednou z najdôležitejších; ARPU - „average revenue per user“ (angl.) je totiž priemerná tržba na jedného zákazníka. Snaha operátorov je jasná: získať čo viac nových zákazníkov a ponúkať im služby, za ktoré od nich dosiahnu čo vyššie tržby.

„Čo sa sťažujete?“

A tak sa telekomunikační operátori predháňajú v počte reklám, v znižovaní cien príslušenstva (samozrejme, výmenou za dvojročnú viazanosť), v darčekoch, či vo zvyšovaní rýchlosti prenosu dát. Aspoň to tvrdia vo svojich reklamách.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Na nových zákazníkov to možno funguje. No tí, čo digitálnu televíziu využívajú dlhšie, už vedia svoje. A je pritom úplne jedno, či využívajú Magio, Fibernet, Chello či akúkoľvek inú podobu triple play. Sťažujete sa, že vám dva-tri krát do týždňa zamrzne obraz? Na linke technickej podpory vám poradia, že máte reštartovať systém; a nezabudnú dodať, že môžete byť vlastne radi, iným to vraj vypadáva dva-tri razy za deň! To je teda útecha.

Len si predstavte, že by ste si napríklad kúpili nové auto a ono by vám dva-tri razy do týždňa prestalo jazdiť. Alebo keby vám dodávateľ elektrickej energie dva-tri razy do týždňa vypol prúd. Asi by ste sa poriadne naštvali, chceli peniaze naspäť alebo aspoň výraznú zľavu. Telekomunikačný operátor? Odbije vás úplne odzbrojujúcim argumentom: „Iní majú výpadky dva-tri razy za deň.“

Skryť Vypnúť reklamu

Spočítame im to?

V marketingu telekomunikačných operátorov sme na Slovensku svedkami akéhosi zvráteného marketingu. Namiesto toho, aby sa maximálne - a najmä sústavne - venovali retencii (udržiavaniu terajších zákazníkov), oveľa viac úsilia venujú akvizícii (získavaniu nových zákazníkov).

Asi si myslia, že „starého“ zákazníka stačí osloviť raz za dva roky, krátko pred vypršaním zmluvy, a hotovo.
Ja by som si taký istý nebol.

autor je marketingový poradca United Consultants

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 285
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 598
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 701
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 695
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 804
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 048
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 250
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 424
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 362
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Plošne testovanie na Covid-19.

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Chaos, rady a málo miest. Košickí starostovia sa obávajú fiaska

Mali šesť dní na prípravu testovania: Dali sme bokom zdravý rozum.

Starostovia robia napriek kritike k okolnostiam všetko pre to, aby testovanie zvládli.
Lokalita Lapanč medzi Veľkým Šarišom a Prešovom. V diaľke vidieť stavbu R4 i Šarišský hrad.

Veterinári budú môcť počas testovania robiť vizuálnu kontrolu odobratej vzorky

Podmienkou je dôkladne si pozrieť inštruktážne video.

Ilustračné foto.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.