SME

Každý výpadok signálu sa počíta

IPTV - televízne vysielanie šírené prostredníctvom širokopásmového internetu – sa pre telekomunikačných operátorov stáva čoraz viac strategickou záležitosťou. Je to síce na jednej strana spôsob, ako si k sebe pripútať súčasných zákazníkov, no zároveň je t

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: archív)

o aj nástroj na zvyšovanie ARPU.

Táto možno smiešne znejúca skratka je, popri celkovom počte zákazníkov, pre každého telekomunikačného operátora jednou z najdôležitejších; ARPU - „average revenue per user“ (angl.) je totiž priemerná tržba na jedného zákazníka. Snaha operátorov je jasná: získať čo viac nových zákazníkov a ponúkať im služby, za ktoré od nich dosiahnu čo vyššie tržby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Čo sa sťažujete?“

A tak sa telekomunikační operátori predháňajú v počte reklám, v znižovaní cien príslušenstva (samozrejme, výmenou za dvojročnú viazanosť), v darčekoch, či vo zvyšovaní rýchlosti prenosu dát. Aspoň to tvrdia vo svojich reklamách.

SkryťVypnúť reklamu

Na nových zákazníkov to možno funguje. No tí, čo digitálnu televíziu využívajú dlhšie, už vedia svoje. A je pritom úplne jedno, či využívajú Magio, Fibernet, Chello či akúkoľvek inú podobu triple play. Sťažujete sa, že vám dva-tri krát do týždňa zamrzne obraz? Na linke technickej podpory vám poradia, že máte reštartovať systém; a nezabudnú dodať, že môžete byť vlastne radi, iným to vraj vypadáva dva-tri razy za deň! To je teda útecha.

Len si predstavte, že by ste si napríklad kúpili nové auto a ono by vám dva-tri razy do týždňa prestalo jazdiť. Alebo keby vám dodávateľ elektrickej energie dva-tri razy do týždňa vypol prúd. Asi by ste sa poriadne naštvali, chceli peniaze naspäť alebo aspoň výraznú zľavu. Telekomunikačný operátor? Odbije vás úplne odzbrojujúcim argumentom: „Iní majú výpadky dva-tri razy za deň.“

SkryťVypnúť reklamu

Spočítame im to?

V marketingu telekomunikačných operátorov sme na Slovensku svedkami akéhosi zvráteného marketingu. Namiesto toho, aby sa maximálne - a najmä sústavne - venovali retencii (udržiavaniu terajších zákazníkov), oveľa viac úsilia venujú akvizícii (získavaniu nových zákazníkov).

Asi si myslia, že „starého“ zákazníka stačí osloviť raz za dva roky, krátko pred vypršaním zmluvy, a hotovo.
Ja by som si taký istý nebol.

autor je marketingový poradca United Consultants

Autor: Marian Timoracký

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 053
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 132
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 095
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 347
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 084
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 529
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

HC Dynamo Pardubice - HC Komena Brno: ONLINE prenos z 2. zápasu finále play-off českej Tipsport extraligy.

Sledujte s nami ONLINE prenos z 2. zápasu finále play-off českej Tipsport extraligy: HC Dynamo Pardubice - HC Komena Brno.


Remco Evenepoel zdolal Wouta van Aerta v závere klasiky Brabantský šíp 2025.

Remco Evenepoel dosiahol 60. profesionálne víťazstvo.


Obranca Montrealu Canadiens David Savard sa teší z gólu.

V NHL odohral 14 sezón.


TASR
Futbalisti Bodö/Glimt sa tešia po postupe do semifinále Európskej ligy.

Klub Bodö/Glimt dosiahol historický úspech.


SkryťZatvoriť reklamu