SME

Kampaňou zvyšuje ministerstvo informovanosť Slovákov o tiesňovej linke 112

Prostredníctvom sms správ a televíznych spotov sa obyvatelia Slovenska v týchto dňoch dozvedajú, že v prípade núdze treba ...

BRATISLAVA. Prostredníctvom sms správ a televíznych spotov sa obyvatelia Slovenska v týchto dňoch dozvedajú, že v prípade núdze treba volať na tiesňovú linku 112. Aj vďaka kampani Ministerstva vnútra (MV) SR, do ktorej sa zapojili mobilní operátori a televízia Markíza budú vedieť, že na linku 112 môžu bezplatne volať v prípade, ak potrebujú privolať záchranárov, hasičov či policajtov, a to vo všetkých krajinách Európskej únie (EÚ).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MV SR kampaň o čísle tiesňového volania 112 odštartovalo 11. februára, teda v deň, ktorý je Európskym dňom čísla 112 (11.2=112). "Dôvodom bola výzva Európskej komisie smerom k členským krajinám EÚ, aby zvýšili informovanosť občanov o tejto tiesňovej linke," uviedol pre TASR hovorca MV SR Erik Tomáš.

SkryťVypnúť reklamu

Do projektu sa zapojila komerčná televízia, ktorá v rámci kampane vysiela spoty, pričom vysielací čas poskytla zadarmo. Mobilní operátori zase posielajú na vlastné náklady svojim klientom sms-ky. Kampaň podľa Tomáša potrvá tri až štyri týždne.

"Uvedomujeme si, aké dôležité je kontaktovať linku 112, ak sa človek ocitne v ohrození života, keď potrebuje pomoc. Ako spoločensky zodpovedná firma sme preto presvedčení, že je našou povinnosťou informovať verejnosť o linke 112, najmä ak prostredníctvom nej môže byť zachránený nejeden ľudský život," vyjadril sa k podpore projektu hovorca spoločnosti Orange Slovensko, a. s., Richard Fides. Vysvetlil, že sms správy bude ich spoločnosť doručovať na celú svoju zákaznícku bázu, ktorú tvorí viac ako tri milióny zákazníkov. Distribuované budú počas tretieho februárového týždňa.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka mobilnému operátorovi T-Mobile Slovensko, a. s., dostane sms s informáciou o tiesňovej linke viac akom jeden milión ľudí, ktorých spoločnosť vybrala z celkovej zákazníckej bázy. "Sms správy sú distribuované od 16. do 18. februára 2009," uviedol hovorca spoločnosti Andrej Gargulák. Doplnil, že ich spoločnosť sa rozhodla zvýšiť informovanosť občanov o existencii tiesňovej linky 112.

Sms dostanú aj všetci zákazníci mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. Výnimkou sú iba tí, ktorí si neželajú dostávať informačné sms. "Zákazníci ich dostanú bez ohľadu na to, či platia na základe faktúry alebo prostredníctvom dobíjania kreditu," informoval hovorca spoločnosti René Parák. Doplnil, že sms-ky zákazníci dostávajú od pondelka 16. februára. "Na tomto dátume sa dohodli všetci operátori pri rokovaní na pôde MV SR," vysvetlil. Podľa jeho slov spoločnosť ako člen skupiny Telefónica Europe vníma aj európsky rozmer a význam jednotného čísla tiesňovej linky. "Slovensko je dnes pevnou súčasťou Európy a my máme záujem o to, aby komunita O2 bola včas a presne informovaná o tom, že na tiesňovú linku 112 sa môžu obrátiť kedykoľvek v prípade potreby, bez ohľadu na to, v ktorom členskom štáte EÚ sa práve nachádzajú," zdôraznil Parák.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 843
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 073
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 055
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 487
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 730
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 754
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 507
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 284
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu