SAD Zvolen so zmenami v mestskej doprave v Banskej Bystrici súhlasí

S návrhom optimalizácie mestskej verejnej osobnej dopravy (MVOD), ktorý pre mesto Banská Bystrica vypracoval Výskumný ústav dopravný Žilina a ktorý obsahuje výraznú ...

BANSKÁ BYSTRICA. S návrhom optimalizácie mestskej verejnej osobnej dopravy (MVOD), ktorý pre mesto Banská Bystrica vypracoval Výskumný ústav dopravný Žilina a ktorý obsahuje výraznú redukciu počtu liniek pri zachovaní súčasného množstva spojov a miernom znížení výkonov, spoločnosť SAD Zvolen ako jeden z dvoch dopravcov zabezpečujúcich MVOD v Banskej Bystrici súhlasí.

Pre agentúru SITA to uviedol vedúci odboru dopravných informácií SAD Zvolen Marek Modranský. Pripomenul, že osobitne vítajú navrhované zavedenie expresných autobusových liniek. „Ak sa podarí uviesť do života návrhy vyplývajúce z projektu, vytvorí sa zjednocujúci dopravný systém, ktorý by mal vyhovovať všetkým, predovšetkým však cestujúcim. Nemal by pre nich byť problém dostať mestskou dopravou kamkoľvek, navyše bez toho, aby na cestovnom zaplatili viac.

Cena za prestup by mala byť skôr symbolická, aby cestujúci nemuseli pre úsporu na cestovnom dochádzať dlhšie vzdialenosti pešo,“ uviedol Modranský. Dodal, že redukcia počtu ani dĺžky autobusových liniek by sa ich firmy nemala výraznejšie dotknúť. SAD Zvolen, ktorá prevádzkuje autobusové linky banskobystrickej MVOD, má platnú dohodu na ročný výkon 2,2 milióna kilometra.

Mestský Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), ktorý prevádzkuje trolejbusové a minibusové linky MVOD sa zatiaľ k návrhu optimalizácie nevyjadruje. „Návrh stále študujeme, stanovisko poskytneme v najbližších dňoch,“ povedal pre agentúru SITA hovorca DPMBB Juraj Jendrišák.

Podľa návrhu optimalizácie sa má súčasný systém MVOD v Banskej Bystrici s dlhými linkami cez celé mesto zmeniť na systém založený na prestupnej tarife, v ktorom na hlavné expresné a trolejbusové linky s krátkymi intervalmi spojov nadväzujú obslužné autobusové linky pre okrajové časti mesta s dlhšími intervalmi spojov. Počet liniek sa má znížiť zo súčasných 28 na 19, pričom počet spojov má byť vyšší o 0,72 percenta, čo má spolu priniesť úsporu 3,7 percenta vo výkonoch MVOD.

Zo súčasných siedmich trolejbusových liniek by mali zostať štyri, namiesto terajších 18 autobusových liniek má zostať 12 – z toho tri majú byť expresné a deväť obslužných – a všetky tri minibusové linky majú zostať zachované. Pre časť zo zostávajúcich liniek je navrhnutá zmena trasovania. Napriek zvýšeniu počtu prestupov by mal nový systém podľa jeho autorov návrhu priniesť cestujúcim zrýchlenie prepravy. Aby prestupy neznamenali zdraženie cestovného, navrhujú autori zaviesť len minimálnu, takzvanú evidenčnú cenu cestovného za prestup.

Hovorkyňa banskobystrického primátora Monika Pastuchová pre agentúru SITA uviedla, že zmeny MVOD, ktoré budú vychádzať z tohto návrhu optimalizácie, budú schvaľovať mestskí poslanci na aprílovom zasadnutí. Nové cestovné poriadky by potom mali platiť od 1. júla.

Navrhovaná optimalizácia prevádzky MVOD je súčasťou plánu dopravnej obslužnosti, ktorého vypracovanie si mesto Banská Bystrica od žilinského Výskumného ústavu dopravného objednalo ešte v apríli minulého roka za 749 700 korún (24 885,48 eura).

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 623
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 145
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 661
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 493
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 427
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 377
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 120
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 049
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 813

Téma: Cesta pod Strečnom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Rozdelili ich utečenci a klíma. Budú v Nemecku predčasné voľby?

Merkelová by mohla vládnuť aj sama. Nechce sa však spoliehať na krajnú pravicu.

ŠPORT

Zomrela bývala wimbledonská víťazka Jana Novotná

Češka zomrela vo veku 49 rokov.

DOMOV

Sedel s mafiánmi, pozná sa s poslancom. Šéfa sekcie Carga minister podržal

Érsek sa zastal sekčného šéfa Carga Fazekaša.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Domov

Sme rodina navrhuje pred Vianocami zakázať reklamu na pôžičky

Hnutie chce občanov ochrániť pred neúmerným zadlžovaním.

Domov

Prerobenie priepustov Vodného diela na cestu by stálo do 20 miliónov eur

Priepusty popod vodné dielo by mohli slúžiť chodcom aj vodičom.

Domov

Záchranári dostanú z ministerstva vnútra dotáciu 209-tisíc eur

Dotácia má zlepšiť materiálno-technického zabezpečenia a činnosť záchranárov.