SME

Kampaň nebude bombastická

Kandidáti si objednali viac ako dvetisíc bilbordov, najviac ich bude mať Radičová. O klasické mítingy nikto nestojí, inzerciu v celoštátnych médiách si zaplatia zrejme iba traja.

Športové haly a spartakiádne zostavy dôchodkýň, aj taká bola kampaň v roku 2004 na podporu HZDS. Tento rok chcú byť kandidáti striedmejší.Športové haly a spartakiádne zostavy dôchodkýň, aj taká bola kampaň v roku 2004 na podporu HZDS. Tento rok chcú byť kandidáti striedmejší. (Zdroj: ARCHÍV SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Už o sedem dní sa začne oficiálna kampaň pred prezidentskými voľbami. Ani včera ešte niektorí kandidáti nemali úplne jasnú predstavu, ako bude vyzerať. Ich volebné štáby majú jasno v tom, kde by sa mali kandidáti počas kampane pohybovať a aké formy propagácie zvolia. Detailné prieskumy verejnej mienky či rôzne scenáre vývoja – typické pre kampaň v amerických prezidentských voľbách – ešte na Slovensko nedorazili.

Ako sa chystajú

  • Ivan Gašparovič

300 až 400 bilbordov

stretnutia s občanmi vo všetkých krajských mestách

SkryťVypnúť reklamu

menej celoštátnej inzercie

  • Iveta Radičová

zhruba tisíc bilbordov

tri veľké koncerty

stretnutia s mladými

  • František Mikloško

asi 300 bilbordov

netradičné mítingy
bez inzercie

  • Zuzana Martináková

350 bilbordov

osobné stretnutia s ľuďmi

menej inzercie

  • Milan Melník

do 300 bilbordov

mítingy s pomocou HZDS

inzercia takmer výlučne v regionálnych médiách

Volebné štáby chcú pre kandidátov objednať približne 2200 bilbordov. Keďže oficiálne kampaň potrvá len 13 dní, veľký počet stretnutí s občanmi sa nedá stihnúť. Všetci sa sústredia na televízne či rozhlasové debaty.
Ivan Gašparovič zrejme začne kampaň na tlačovej konferencii a počíta sa aj s jeho výjazdmi do regiónov. „Máme to rozdelené tak, aby navštívil každý kraj,“ hovorí Jozef Grapa z jeho štábu.

SkryťVypnúť reklamu

Objednaných bude 300 až 400 bilbordov. Grapa tvrdí, že v čase krízy nechcú mať nákladnú kampaň. Plánujú aj inzerciu v celoštátnych médiách, vraj len sporadickú.

Radičová s koncertmi

Kandidátka opozície Iveta Radičová sa rozbehne tlačovkou v Bratislave, kde povie, čo v prípade zvolenia spraví počas prvých sto dní v úrade, ešte v ten deň pokrstí knihu. Zamerať sa chce najmä na mladých ľudí. Nasledovať budú koncerty v hlavnom meste, v Žiline a v Košiciach. Šéf jej kampane Ján Füle hovorí, že umelci vystúpia bez nároku na honorár. Bilbordov má byť okolo tisíc.

Šéfom kampane Františka Mikloška je poslanec Vladimír Palko. Kampaň začnú sériou stretnutí s občanmi na námestiach – nielen v ôsmich krajských mestách. Nepôjde o klasické mítingy, ale netradičné. Aké? To ešte zverejňovať nechcú. „S inzerciou nerátame. Bilbordov bude zhruba tristo od 1. marca.“ Mikloško sa zameria na ľudí vyznávajúcich klasické kresťanské hodnoty.

SkryťVypnúť reklamu

Martináková bez guláša

Zuzana Martináková začne kampaň na mítingu v Banskej Bystrici. „Neplánujeme veľké pódiové vystúpenia na námestiach, kam prídu ľudia na guláš a pivo zadarmo,“ hovorí šéf jej štábu Peter Chalmovský. Má ísť o komornejšie stretnutia spojené s osobnými diskusiami v kaviarňach, na sídliskách miest či v menších obciach. Navštíviť má viac ako štyridsať miest a obcí. Inzerciu si budú platiť „citlivo“, bilbordov budú mať ako v prvej fáze kampane – okolo 350.

Kandidát s podporou HZDS Milan Melník plánuje aj mítingy. Či na nich bude predseda strany Vladimír Mečiar, nie je jasné. Ivan Brožík z jeho štábu hovorí, že rátajú s tristo bilbordmi. Inzercia sa objaví v regionálnych médiách – v celoštátnych jej bude málo. Na bilbordoch bude Melník sám, prípadne s rodinou.

SkryťVypnúť reklamu

Nezávislá kandidátka Dagmar Bollová začne kampaň na Obecnom úrade v Kopčanoch. Informácie o ďalších stretnutiach tají, bilbordy mať nebude. „Nepotrebujem sa predávať ani živiť rôzne reklamné agentúry.“
Kandidát KSS Milan Sidor začne kampaň v okolí Stropkova, uvažuje o podpisových pohľadniciach. Navštívi všetky krajské mestá, hlavne na východnom a strednom Slovensku. Bilbordy ani inzerciu neplánuje.

Pivu a klobáse zrejme odzvonilo

Predvolebné mítingy, ktoré najmä začiatkom deväťdesiatych rokov preslávil predseda HZDS Vladimír Mečiar, sa vytrácajú z repertoára politikov.

Kandidáti na prezidenta zväčša tvrdia, že o klasické mítingovanie nestoja. V studenom marci sa aj ťažko robí. Uprednostnia skôr náhodné stretávanie sa s občanmi v uliciach, alebo zahovorené stretnutia so svojimi cieľovými skupinami. K takým akciám sa dajú zaradiť návštevy Zuzany Martinákovej na diskotékach.
Muzicírovanie ľudoviek s pivom, klobásami či gulášom tak zrejme tento rok neuvidíme.

SkryťVypnúť reklamu

gaspi.jpg

Ivan Gašparovič mal v roku 2004 aj pojazdné bilbordy. Kandidátovi HZD pred piatimi rokmi veril málokto, napokon však zvíťazil.

FOTO – ARCHÍV TASR

Gašparovič, ktorý tiež v roku 2004 stavil na ľudové veselice, je už prezidentom, a mítingy so Senzusom, ktorý mu vyhrával v roku 2004, nie sú pre najvyššieho predstaviteľa štátu najvhodnejšou formou prezentácie.

Zlú skúsenosť s mítingmi z posledných týždňov má Iveta Radičová. Jej akcie navštevovali organizovaní „narušitelia“. „Na mítingy chodia aj ľudia, ktorí majú lístočky v rovnakej farbe, formáte a popísané rovnakým písmom. Roztrúsia sa po kútoch a snažia sa rozbiť mítingy,“ hovorí šéf jej štábu Füle. Ide zväčša o mladých ľudí, ktorí chodia po piatich a pýtajú sa na vopred pripravené otázky. Pýtajú sa na témy súvisiace s agendou vládnej koalície. „Ani sami netušia, na čo sa pýtajú,“ hovorí Füle.

SkryťVypnúť reklamu

knm

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 84 277
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 529
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 261
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 543
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 328
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 219
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 405
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu