SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Kampaň nebude bombastická

Kandidáti si objednali viac ako dvetisíc bilbordov, najviac ich bude mať Radičová. O klasické mítingy nikto nestojí, inzerciu v celoštátnych médiách si zaplatia zrejme iba traja.

Športové haly a spartakiádne zostavy dôchodkýň, aj taká bola kampaň v roku 2004 na podporu HZDS. Tento rok chcú byť kandidáti striedmejší.Športové haly a spartakiádne zostavy dôchodkýň, aj taká bola kampaň v roku 2004 na podporu HZDS. Tento rok chcú byť kandidáti striedmejší. (Zdroj: ARCHÍV SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Už o sedem dní sa začne oficiálna kampaň pred prezidentskými voľbami. Ani včera ešte niektorí kandidáti nemali úplne jasnú predstavu, ako bude vyzerať. Ich volebné štáby majú jasno v tom, kde by sa mali kandidáti počas kampane pohybovať a aké formy propagácie zvolia. Detailné prieskumy verejnej mienky či rôzne scenáre vývoja – typické pre kampaň v amerických prezidentských voľbách – ešte na Slovensko nedorazili.

Ako sa chystajú
  • Ivan Gašparovič

300 až 400 bilbordov

stretnutia s občanmi vo všetkých krajských mestách

menej celoštátnej inzercie

  • Iveta Radičová

zhruba tisíc bilbordov

tri veľké koncerty

stretnutia s mladými

  • František Mikloško

asi 300 bilbordov

netradičné mítingy
bez inzercie

  • Zuzana Martináková

350 bilbordov

osobné stretnutia s ľuďmi

menej inzercie

  • Milan Melník

do 300 bilbordov

mítingy s pomocou HZDS

inzercia takmer výlučne v regionálnych médiách

Volebné štáby chcú pre kandidátov objednať približne 2200 bilbordov. Keďže oficiálne kampaň potrvá len 13 dní, veľký počet stretnutí s občanmi sa nedá stihnúť. Všetci sa sústredia na televízne či rozhlasové debaty.
Ivan Gašparovič zrejme začne kampaň na tlačovej konferencii a počíta sa aj s jeho výjazdmi do regiónov. „Máme to rozdelené tak, aby navštívil každý kraj,“ hovorí Jozef Grapa z jeho štábu.

Objednaných bude 300 až 400 bilbordov. Grapa tvrdí, že v čase krízy nechcú mať nákladnú kampaň. Plánujú aj inzerciu v celoštátnych médiách, vraj len sporadickú.

Radičová s koncertmi

Kandidátka opozície Iveta Radičová sa rozbehne tlačovkou v Bratislave, kde povie, čo v prípade zvolenia spraví počas prvých sto dní v úrade, ešte v ten deň pokrstí knihu. Zamerať sa chce najmä na mladých ľudí. Nasledovať budú koncerty v hlavnom meste, v Žiline a v Košiciach. Šéf jej kampane Ján Füle hovorí, že umelci vystúpia bez nároku na honorár. Bilbordov má byť okolo tisíc.

Šéfom kampane Františka Mikloška je poslanec Vladimír Palko. Kampaň začnú sériou stretnutí s občanmi na námestiach – nielen v ôsmich krajských mestách. Nepôjde o klasické mítingy, ale netradičné. Aké? To ešte zverejňovať nechcú. „S inzerciou nerátame. Bilbordov bude zhruba tristo od 1. marca.“ Mikloško sa zameria na ľudí vyznávajúcich klasické kresťanské hodnoty.

Martináková bez guláša

Zuzana Martináková začne kampaň na mítingu v Banskej Bystrici. „Neplánujeme veľké pódiové vystúpenia na námestiach, kam prídu ľudia na guláš a pivo zadarmo,“ hovorí šéf jej štábu Peter Chalmovský. Má ísť o komornejšie stretnutia spojené s osobnými diskusiami v kaviarňach, na sídliskách miest či v menších obciach. Navštíviť má viac ako štyridsať miest a obcí. Inzerciu si budú platiť „citlivo“, bilbordov budú mať ako v prvej fáze kampane – okolo 350.

Kandidát s podporou HZDS Milan Melník plánuje aj mítingy. Či na nich bude predseda strany Vladimír Mečiar, nie je jasné. Ivan Brožík z jeho štábu hovorí, že rátajú s tristo bilbordmi. Inzercia sa objaví v regionálnych médiách – v celoštátnych jej bude málo. Na bilbordoch bude Melník sám, prípadne s rodinou.

Nezávislá kandidátka Dagmar Bollová začne kampaň na Obecnom úrade v Kopčanoch. Informácie o ďalších stretnutiach tají, bilbordy mať nebude. „Nepotrebujem sa predávať ani živiť rôzne reklamné agentúry.“
Kandidát KSS Milan Sidor začne kampaň v okolí Stropkova, uvažuje o podpisových pohľadniciach. Navštívi všetky krajské mestá, hlavne na východnom a strednom Slovensku. Bilbordy ani inzerciu neplánuje.

Pivu a klobáse zrejme odzvonilo

Predvolebné mítingy, ktoré najmä začiatkom deväťdesiatych rokov preslávil predseda HZDS Vladimír Mečiar, sa vytrácajú z repertoára politikov.

Kandidáti na prezidenta zväčša tvrdia, že o klasické mítingovanie nestoja. V studenom marci sa aj ťažko robí. Uprednostnia skôr náhodné stretávanie sa s občanmi v uliciach, alebo zahovorené stretnutia so svojimi cieľovými skupinami. K takým akciám sa dajú zaradiť návštevy Zuzany Martinákovej na diskotékach.
Muzicírovanie ľudoviek s pivom, klobásami či gulášom tak zrejme tento rok neuvidíme.

gaspi.jpg

Ivan Gašparovič mal v roku 2004 aj pojazdné bilbordy. Kandidátovi HZD pred piatimi rokmi veril málokto, napokon však zvíťazil.

FOTO – ARCHÍV TASR

Gašparovič, ktorý tiež v roku 2004 stavil na ľudové veselice, je už prezidentom, a mítingy so Senzusom, ktorý mu vyhrával v roku 2004, nie sú pre najvyššieho predstaviteľa štátu najvhodnejšou formou prezentácie.

Zlú skúsenosť s mítingmi z posledných týždňov má Iveta Radičová. Jej akcie navštevovali organizovaní „narušitelia“. „Na mítingy chodia aj ľudia, ktorí majú lístočky v rovnakej farbe, formáte a popísané rovnakým písmom. Roztrúsia sa po kútoch a snažia sa rozbiť mítingy,“ hovorí šéf jej štábu Füle. Ide zväčša o mladých ľudí, ktorí chodia po piatich a pýtajú sa na vopred pripravené otázky. Pýtajú sa na témy súvisiace s agendou vládnej koalície. „Ani sami netušia, na čo sa pýtajú,“ hovorí Füle.

knm
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 604
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 132
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 844
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 754
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 592
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 770
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 678
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 081
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 679
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

PCR testy odhalili viac ako 680-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 418 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, vo štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 5 h
Skryť Zatvoriť reklamu