Kampani chýba profesionálne plánovanie

Gašparovič by sa mal vyhýbať konfrontácii, Radičovej by pomohla razancia, radia experti.

(Zdroj: MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Prezidentská kampaň je u nás neprofesionálna, zhodujú sa odborníci na politický marketing, keď porovnávajú prácu volebných tímov na Slovensku so zahraničím. Kandidáti u nás nevyužívajú prieskumy verejnej mienky, podľa ktorých by sa v kampani riadili, chýba im jasné volebné posolstvo, a volebné tímy vznikli neskoro.

U Ivana Gašparoviča politický marketér Juraj Droba oceňuje, že sa vyhýba konfrontácii. Ukázala by len jeho slabiny a tie by proti nemu Iveta Radičová mohla šikovne využiť.

Rada prezidentovi: neútočiť

Expertka na komunikáciu Soňa Pötheová si myslí, že posledná konfrontácia Gašparoviča s Radičovou, ktorá prišla potom, ako prezident vystúpil so správou o stave krajiny, mohla spôsobiť jeho mierny pokles preferencií. Aj ona mu odporúča neútočiť.

"Ľudia vnímajú Ivana Gašparoviča ako dobrého deduška, konfrontácia s Ivetou Radičovou mu nepomohla."

Soňa Pötheová, expertka na komunikáciu

Rozhodnutie prezidenta ísť na bilbordy s najpopulárnejším politikom na Slovensku Robertom Ficom obaja považujú za správne. Ani spojenie s Jánom Slotom vďaka „stádovitosti voličov SNS“ podľa Drobu prezidentovi nepoškodí.

Pötheová hodnotí pozitívne aj účasť na akciách MDŽ organizovaných Smerom. „Keby nemal podporu Smeru, nebol by víťazný kandidát. Nech v tom pokračuje.“

„Kľúčovou úlohou preňho bude dostať svojich voličov k voľbám,“ povedal Droba.

Rada Radičovej: Byť rázna

Naopak Ivete Radičovej radia experti útočiť, vystupovať ráznejšie a energickejšie. „Aj keď jej to môže byť ľudsky nepríjemné, ako vyzývateľ s desať a viacpercentným mankom inú možnosť nemá. Útok je možné viesť aj nepriamo,“ povedal Droba.

Radičovej doterajšia komunikácia ho nepresvedčila, že naozaj chce byť prezidentkou. Podľa neho má šancu na víťazstvo, „ak sa jej podarí zmobilizovať svoju prirodzenú základňu a zvýšiť podiel medzi ženami, nižšou strednou triedou a voličmi SMK“.

Mladí a elity sú podľa neho jej prirodzeným spojencom, „na tých bude stačiť premyslená stratégia dostať všetkých v deň volieb k urnám“.

Obidvaja oceňujú Radičovej spojenie s celebritami. Pötheová považuje za chybu, že prišlo neskoro.
Rozdielne hodnotia Radičovej odstup od lídrov opozície, s ktorými sa veľmi neukazuje. Kým Droba to považuje skôr za správne, keďže potrebuje osloviť aj ľavicovejších voličov, Pötheová si myslí, že to môže vyzerať nedôveryhodne, keďže nemožno byť zadobre s každým.

Martinákovú kritizujú

Juraj Droba hovorí, že v kampani mu chýba formovanie volebného posolstva. Najviac u Zuzany Martinákovej, ktorá podľa neho kandiduje, aby oslabila Radičovú a spropagovala vlastnú stranu. Pötheová považuje za nekorektné, ako Martináková zaútočila na Radičovú. Martináková na jej bilbord Nájdime odvahu byť lepší, odpovedá: Odvaha nestačí.

Dôležitá je televízia

O kampani sme hovorili s marketingovým expertom JURAJOM DROBOM.


Kto z kandidátov je najlepší „tovar na predaj"?
„Ak by ma mal zaujímať len výsledok, jedinými reálnymi kandidátmi sú súčasný prezident Ivan Gašparovič a Iveta Radičová."

Ako sa dá najlepšie motivovať voličov, aby prišli voliť?
„Skúsenosti hovoria, že najlepšie funguje perfektne zvládnuté televízne vystúpenie, vyhraná priama konfrontácia s hlavným protivníkom v elektronických médiách a rôzne formy direct mailu krátko pred voľbami."

Čo vás doteraz v kampani najviac zaujalo?
„Nič. A ak niečo, tak kreatívne uchopené občianske iniciatívy na podporu Ivety Radičovej."

mož

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 696
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 763
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 726
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 291
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 834
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 496
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 491
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 182
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 936
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 466

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Petrák požiadal Plavčana, aby informoval o príprave reformy školstva

Národný program reformy vzdelávania nemá byť akademický dokument.

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop