SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Kampani chýba profesionálne plánovanie

Gašparovič by sa mal vyhýbať konfrontácii, Radičovej by pomohla razancia, radia experti.

(Zdroj: MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Prezidentská kampaň je u nás neprofesionálna, zhodujú sa odborníci na politický marketing, keď porovnávajú prácu volebných tímov na Slovensku so zahraničím. Kandidáti u nás nevyužívajú prieskumy verejnej mienky, podľa ktorých by sa v kampani riadili, chýba im jasné volebné posolstvo, a volebné tímy vznikli neskoro.

U Ivana Gašparoviča politický marketér Juraj Droba oceňuje, že sa vyhýba konfrontácii. Ukázala by len jeho slabiny a tie by proti nemu Iveta Radičová mohla šikovne využiť.

Rada prezidentovi: neútočiť

Expertka na komunikáciu Soňa Pötheová si myslí, že posledná konfrontácia Gašparoviča s Radičovou, ktorá prišla potom, ako prezident vystúpil so správou o stave krajiny, mohla spôsobiť jeho mierny pokles preferencií. Aj ona mu odporúča neútočiť.

"Ľudia vnímajú Ivana Gašparoviča ako dobrého deduška, konfrontácia s Ivetou Radičovou mu nepomohla."

Soňa Pötheová, expertka na komunikáciu

Rozhodnutie prezidenta ísť na bilbordy s najpopulárnejším politikom na Slovensku Robertom Ficom obaja považujú za správne. Ani spojenie s Jánom Slotom vďaka „stádovitosti voličov SNS“ podľa Drobu prezidentovi nepoškodí.

Pötheová hodnotí pozitívne aj účasť na akciách MDŽ organizovaných Smerom. „Keby nemal podporu Smeru, nebol by víťazný kandidát. Nech v tom pokračuje.“

„Kľúčovou úlohou preňho bude dostať svojich voličov k voľbám,“ povedal Droba.

Rada Radičovej: Byť rázna

Naopak Ivete Radičovej radia experti útočiť, vystupovať ráznejšie a energickejšie. „Aj keď jej to môže byť ľudsky nepríjemné, ako vyzývateľ s desať a viacpercentným mankom inú možnosť nemá. Útok je možné viesť aj nepriamo,“ povedal Droba.

Radičovej doterajšia komunikácia ho nepresvedčila, že naozaj chce byť prezidentkou. Podľa neho má šancu na víťazstvo, „ak sa jej podarí zmobilizovať svoju prirodzenú základňu a zvýšiť podiel medzi ženami, nižšou strednou triedou a voličmi SMK“.

Mladí a elity sú podľa neho jej prirodzeným spojencom, „na tých bude stačiť premyslená stratégia dostať všetkých v deň volieb k urnám“.

Obidvaja oceňujú Radičovej spojenie s celebritami. Pötheová považuje za chybu, že prišlo neskoro.
Rozdielne hodnotia Radičovej odstup od lídrov opozície, s ktorými sa veľmi neukazuje. Kým Droba to považuje skôr za správne, keďže potrebuje osloviť aj ľavicovejších voličov, Pötheová si myslí, že to môže vyzerať nedôveryhodne, keďže nemožno byť zadobre s každým.

Martinákovú kritizujú

Juraj Droba hovorí, že v kampani mu chýba formovanie volebného posolstva. Najviac u Zuzany Martinákovej, ktorá podľa neho kandiduje, aby oslabila Radičovú a spropagovala vlastnú stranu. Pötheová považuje za nekorektné, ako Martináková zaútočila na Radičovú. Martináková na jej bilbord Nájdime odvahu byť lepší, odpovedá: Odvaha nestačí.

Dôležitá je televízia

O kampani sme hovorili s marketingovým expertom JURAJOM DROBOM.


Kto z kandidátov je najlepší „tovar na predaj"?
„Ak by ma mal zaujímať len výsledok, jedinými reálnymi kandidátmi sú súčasný prezident Ivan Gašparovič a Iveta Radičová."

Ako sa dá najlepšie motivovať voličov, aby prišli voliť?
„Skúsenosti hovoria, že najlepšie funguje perfektne zvládnuté televízne vystúpenie, vyhraná priama konfrontácia s hlavným protivníkom v elektronických médiách a rôzne formy direct mailu krátko pred voľbami."

Čo vás doteraz v kampani najviac zaujalo?
„Nič. A ak niečo, tak kreatívne uchopené občianske iniciatívy na podporu Ivety Radičovej."

mož
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  6. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  2. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  6. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  9. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  10. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 046
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 797
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 423
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 145
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 093
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 069
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 947
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 631
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka.

Aktuálne majú hospitalizovaných 76 pacientov s covidom.


1 h
Jozef Brhel.

Najvyšší súd zvrátil rozhodnutie sudkyne špecializovaného súdu.


2 h
Ilustračné foto.

Variant sa šíri rekordne rýchlo


TASR 2 h
Ilustračné foto

Skupina sa mala zaoberať predajom drog.


TASR 2 h
Skryť Zatvoriť reklamu