BRATISLAVA.
Vysielanie elektronických médií v období kampane, teda od 6. do 19. marca 7. hodiny ráno, upravuje predovšetkým Zákon o vysielaní a retransmisii. Médiá musia mať na zreteli aj dvojdňové volebné moratórium, platné od 7. hodiny 19. marca, keď nesmú zverejňovať informácie o kandidátoch, či už v ich prospech, alebo neprospech. To isté platí aj pre samotný deň volieb, 21. marec, až kým sa všetky volebné miestnosti neuzavrú.
Dohľad nad dodržiavaním týchto pravidiel má Rada pre vysielanie a retransmisiu. Tá vybrané rádiá a televízie monitoruje a rieši prípadné podnety - sťažnosti týkajúce sa napríklad nevyváženosti a porušenia vo vzťahu k vysielaniu jednak verejnoprávnych médií, jednak ostatných držiteľov licencií, teda celoplošných súkromných vysielateľov, regionálne televízie a lokálne rádiá.
Rada má v období od začiatku prezidentskej kampane až po skončenie prípadného druhého kola volieb (4. apríla) naplánované dve pravidelné zasadania - 10. a 24. marca, a tri dni po prípadnom druhom kole (teda 7. apríla) sa má stretnúť na ďalšom.
O tom, čo vysiela Slovenská televízia (STV) a Slovenský rozhlas (SRo), zasa hovoria separátne zákony o týchto verejnoprávnych vysielateľoch.
Navyše pre všetky médiá, teda aj printové a internetové, platia pravidlá ustanovené v tlačovom zákone. V prípade súčasnej kampane pred voľbou prezidenta je v praxi možná napríklad aplikácia inštitútu práva na odpoveď, s ktorým prišla minuloročná novela spomínaného zákona. Kandidát môže toto právo využiť vtedy, ak o ňom boli počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie.