SME

Palko: Voliči KDH sú dezorientovaní, volia aj Gašparoviča

Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Spýtali sme sa na to volebných manažérov.

Vladimír Palko je šéfom volebnej kampane Františka Mikloška.Vladimír Palko je šéfom volebnej kampane Františka Mikloška. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o necelé dva týždne získali práve Váš hlas? Spýtali sme sa na to volebných manažérov.

Pripravili sme pre Vás sériu video-reportáží so šéfmi troch kampaní - Vladimírom Palkom (šéf kampane Františka Mikloška), Jánom Fülem (na čele tímu Ivety Radičovej) a Danielom Mikletičom (šéf kampane Zuzany Martinákovej). S vyššie uvedenými pánmi prinesieme aj textové rozhovory, ktorých doplní Jozef Grapa (šéf HZD, kampaň Ivana Gašparoviča), Ivan Brožík (kampaň Milana Melníka) a v krátkosti aj Dagmar Bollová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kto stojí za jednotlivými kandidátmi? Robia si kampaň sami alebo im pomáhajú reklamné agentúry či politicko-marketingoví konzultanti? Aké bilbordy chystajú, načo sa zameriavajú a ako chcú voličov osloviť. Najbližšie tri dni zverejníme vždy jednu reportáž a dva rozhovory o tom, ako sa "varí" prezidentská kampaň. Dnes začíname prvým videom a rozhovormi s Vladimírom Palkom (Mikloško) a Ivanom Brožíkom (Melník).

Kampaň robíme „Slovak way"

Šéf volebného štábu Františka Mikloška VLADIMÍR PALKO

Koho chcete v kampani osloviť?

Držíme sa už niekoľko mesiacov toho, že sa snažíme osloviť tri základné segmenty voličov. Jednou sú ľudia, ktorí chcú pokračovanie kresťanských tradícií, a na nich sú orientované posolstvá ako rodina a ochrana života. Druhou skupinou sú ľudia, ktorí si ctia November 1989 a ctia si hodnoty ako pravda, spravodlivosť, tolerancia. Potom je to ešte jedna skupina a uvidíme nakoľko je silná: to sú tí, ktorí súhlasia s našim sloganom: „Najprv Slovensko potom Európa".

SkryťVypnúť reklamu

Zdá sa, že rozpor medzi pravicovými kandidátmi je práve medzi Františkom Mikloškom a Ivetou Radičovou. Hľadáte podporu aj medzi jej potenciálnymi prívržencami?

Samozrejme, každý z prezidentských kandidátov má ambíciu načierať aj medzi voličov iných prezidentských kandidátov. Ale nesústredíme sa primárne na Ivetu Radičovú. Tieto voľby sú špecifické napríklad tým, že František Mikloško je bývalým členom KDH. A KDH podporuje Ivetu Radičovú, nie kresťanského kandidáta. Mnoho ľudí, ktorí volili kresťanskú demokraciu sú dezorientovaní a mnohí z nich volia aj Ivana Gašparoviča. Ukazuje to aj druhotné triedenie prieskumov. Argument, že František Mikloško berie hlasy Ivete Radičovej je úplne nepravdivý. Naopak, Mikloško je schopný osloviť voličov Ivana Gašparoviča.

SkryťVypnúť reklamu

No vyzerá to tak, že práve voči nej sa najviac vyhraňujete. Stačí sa pozrieť na vyhlásenia niektorých cirkevných predstaviteľov...

To nie my sa vyhraňujeme, to vy sa vyhraňujete - denník SME. Keď sú kňazi, ktorí blogujú za Ivetu Radičovú, to neprekáža. Ale keď sa objaví nejaké vyhlásenie nejakého biskupa či kňaza na podporu Františka Mikloška, tak vy do toho hneď dáte poriadnu ozvenu a titulok. Mne to neprekáža, ale vyhraňujete sa vy.

Pomohla alebo vás v kampani skôr poškodilo informovanie o vyjadrení biskupa Baláža?

Neviem povedať či nám to pomohlo. Ale sme radi, keď sa otvára nejaká relevantná téma. O čom by boli bez tohto prezidentské voľby? Ivan Gašparovič má mimoriadny talent unudiť všetkých k smrti.

Čo plánujete v závere kampane?

SkryťVypnúť reklamu

Je to vec peňazí, tých je málo. Teraz v marci ideme do záverečnej fázy s tristo bilbordami Františka Mikloška. Sú dva typy, jeden hovorí: „Ctím život, rodinu a hodnoty Novembra", druhým je „Najprv Slovensko, potom Európa". Okrem bilbordov ešte ideme cestou letákov, tých je asi 30-tisíc. Reklamu v televízii a v rozhlase si nemôžeme dovoliť. Ideme cestou stretnutia s občanmi vo všetkých krajských a niektorých okresných mestách. Budú postavené tak netradične, formou výstavy o tom, čo to bol November 1989, čo to bola sviečková manifestácia - čo to bol boj za slobodu. Popritom budeme premietať film k tejto téme.

Využívate aj služby zahraničných konzultantov?

Nie, už sme nejaké tie roky v politike a vieme v čom je sila marketingu. Vieme aj v čom sú jeho slabé stránky. Nechávame sa viesť vlastným politickým inštinktom. Robíme to slovenskou cestou - Slovak way.

SkryťVypnúť reklamu

Braňo Ondrášik

Z printov informuje o voľbách najlepšie SME

Mediálny konzultant kampane Milana Melníka IVAN BROŽÍK

Aké nosiče plánujete použiť pred prvým kolom volieb - bilbordy, televíziu, rozhlas, web?

Ako „nosiče posolstva" plánuje centrálny volebný tím Milana Melníka využiť najmä letáky a bilbordy. Kandidát tiež prijal všetky bezodplatné ponuky vystúpiť vo verejnoprávnych aj súkromných médiách. V rámci webu je aktívna jeho stránka www.melnik.sk a podľa našich údajov funguje aj stránka na Faceboku, na jej obsah a spravovanie však nemáme vplyv a ani sa nesnažíme mať.

Najali ste si poradenstvo aj nejakej marketingovej, reklamnej, PR alebo mediálnej agentúry?

V počiatkoch práce volebného tímu sa o naozaj uvažovalo o angažovaní podobného dodávateľa služieb. Bolo to ešte v decembri a v januári. Napokon sa tak nestalo. Pre Milana Melníka momentálne nepracuje, aspoň podľa mojich vedomostí, žiadna agentúra tohto typu.

SkryťVypnúť reklamu

Aký veľký je Váš volebný - kampaňový tím a kto je v ňom?

Centrálny volebný tím je úzka skupina ľudí, ktorú vedie jeho vedúca - Andrea Studeničová. Nie je v ňom žiadna zo známych osobností spoločenského života. Tím využíva - najmä pri organizovaní programu kandidáta v regiónoch - podporu okresných štruktúr ĽS-HZDS. V štábe pracujú aj nečlenovia ĽS-HZDS na báze externej spolupráce. Zverejniť ich mená by bolo pri všetkej úcte zásahom do súkromia. Jedna časť - personálne väčšia, zabezpečuje program kandidáta. Druhá časť plní administratívne úlohy, spojené s kampaňou. Mediálne poradenstvo má pán profesor Melník zabezpečené externe vo vzťahu fyzická osoba - fyzická osoba, teda nie cez agentúru alebo niečo podobné. Navyše, je poskytované bezplatne.

SkryťVypnúť reklamu

Konzultovali ste svoju kampaň resp. pracujú pre Vás aj komunikační či marketingoví konzultanti zo zahraničia?

Jednoznačne nie.

Inšpirovali ste sa pri tvorbe kampane nejakou zahraničnou kampaňou?

Tak isto - jednoduchá odpoveď znie nie.

Ako zatiaľ hodnotíte pôsobenie médií v prezidentskej kampani a ako sa Vám s nimi spolupracuje?

Spolupráca s médiami je, až na jednu výnimku, o ktorej hádam teraz netreba podrobne hovoriť, je z pohľadu tímu korektná a konštruktívna. Podľa nášho názoru sa absolútna väčšina médií správa ku kandidátom korektne a vyvážene. Netýka sa to len verejnoprávnych médií, ale aj súkromných. Výborná spolupráca, okrem verejnoprávnych médií, je napríklad s televíziou TA3, s televíziou JOJ, korektne sa správa Markíza. Printové médiá si odvádzajú profesionálnu prácu a z pohľadu Centrálneho volebného tímu asi najviac priestoru bez akýchkoľvek obsahových zásahov do poskytnutých informácií dáva kandidátom a čitateľom denník SME. Podrobnejšie informácie o správaní sa jednotlivých médií v kampani budú zverejnené pravdepodobne po skončení druhého kola prezidentských volieb. Bude ponúknutá podrobnejšia analýza.

SkryťVypnúť reklamu

Braňo Ondrášik

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 742
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 901
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 357
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 837
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 798
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 451
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu