BRATISLAVA. Ako uviedla dnes na tlačovej besede, je to prejav solidarity s ľuďmi. Ak si podľa nej musia uťahovať opasky ľudia, musia tak urobiť aj politici.
„Ľudia to neprijmú s pochopením, že prezidentskí kandidáti investujú do kampane,“ uviedla. Jej kampaň by mala stáť do „3,5 milióna korún“ (116 179 €). V tejto sume sú zarátané nielen výdavky na oficiálnu prezidentskú kampaň, ale aj na kampaň, ktorá jej predchádzala. Martináková v kampani využíva 350 billboardov, letáky, podpisové karty a nálepky na autá.
Martináková dnes apelovala na novinárov a analytikov, aby nezužovali prezidentské voľby len na dvoch kandidátov. „Nič nie je rozhodnuté. Zmena je možná,“ vyhlásila. Podporil ju aj jej manžel Marián Bednár, ktorý pripomenul, že s myšlienkou priamej voľby prezidenta prišiel Ivan Šimko a stala sa jedným s nosných hesiel slovenskej demokratickej koalície v roku 1989. Priama voľba prezidenta podľa neho znamená slobodu voľby.
Predsedníčka Slobodného Fóra vedie kampaň po celom Slovensku. So záujemcami sa stretáva v kaviarňach. Chodí tiež po panelákoch od dverí k dverám. Na jednom mieste stihne za dve hodiny navštíviť šesť až sedem domácností. V každej strávi približne 20 minút. Niektoré rodiny vedia, že k nim príde, iné zas nie.