Šéf Martinákovej kampane: Neberieme hlasy Radičovej, berie si ich sama

Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame tretiu časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zuzana Martináková.(Zdroj: www.zuzanamartinakova.sk)

BRATISLAVA. Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame čitateľom SME.sk tretiu a poslednú časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zakončíme tak sériu video-reportáží so šéfmi troch kampaní - Vladimírom Palkom (šéf kampane Františka Mikloška), Jánom Fülem (na čele tímu Ivety Radičovej) a Danielom Mikletičom (šéf kampane Zuzany Martinákovej). Prvú časť reportáže, ako aj rozhovory s lídrom tímu Františka Mikloška a poradcom Milana Melníka, ste si mohli prečítať v utorok, Ján Füle spolu s Jozefom Grapom (kampaň Ivana Gašparoviča) boli na rade včera.

Dnes si môžete pozrieť časť tretiu, kde sa dozviete ďalšie názory volebných lídrov na prebiehajúcu kampaň. Prinášame aj textové rozhovory s Danielom Mikletičom (kampaň Zuzany Martinákovej) a prezidentskou kandidátkou Dagmar Bollovou (odpovedala na otázky e-mailom). Kontaktovali sme aj Milana Sidora, na náš e-mail však neodpovedal. Dozviete sa v nich či sa Zuzana Martináková vo volebnom súboji sústredí na Ivetu radičovú alebo nie a ako Dagmar Bollová nemá rada SME.

Kto teda stojí za jednotlivými kandidátmi? Robia si kampaň sami alebo im pomáhajú reklamné agentúry či politicko-marketingoví konzultanti? Aké bilbordy chystajú, načo sa zameriavajú a ako chcú voličov osloviť. Aj dnes sa dozviete viac o tom, ako sa "varí" prezidentská kampaň.

Martináková bude klopať ľuďom na dvere a chodiť na kávu

Šéf volebného tímu Zuzany Martinákovej DANIEL MIKLETIČ

Bilbordy ste mali medzi prvými, prečo ste sa rozhodli v porovnaní s ostatnými na taký skorý termín?

Bilbordová kampaň, ktorú my nazývame v prvej vlne nebola viazaná na prezidentskú kampaň, ale na jej meno a mala slúžiť ako propagácia poradní Zuzany Martinákovej. Tie sú vo väčších mestách po Slovensku od roku 2006. Všetko v zmysle zákona.

Koho bol nápad bilbord s telefónnym číslom?

Poviem priamo, inšpirovali sme sa vzormi zo zahraničia. Mám pocit, že to boli príklady z Nemecka. No aj v Spojených štátoch je takáto komunikácia bežným štandardom.

Využívate aj služby zahraničných konzultantov?

Nevyužívame platené služby žiadnych zahraničných konzultantov, ale samozrejme máme svoje postrehy z pozorovania zahraničných kampaní. Napríklad som v kontakte s mojim kamarátom Martinom Sarvašom, ktorý je teraz v Berlíne, a pred piatimi rokmi šéfoval volebnému tímu Ivana Gašparoviča, Často má milé postrehy v tejto oblasti - napríklad ako by sa bralo stretnutie pani Merkelovej s pani Radičovou v Nemecku a naopak u nás.

Ako bude u Vás vyzerať finále kampane?

Iba naša kandidátka ide od dverí k dverám - v paneláku, na sídlisku, vo vilkovej štvrti. Odváži sa im zazvoniť, zaklopať. Nemáme systémy veľkých mítingov ako to robia veľkí kandidáti. Sme finančne limitovaní, aj zákonom. Neviem kde berú peniaze iné štáby. My môžeme minúť iba zákonom povolený limit 4 milióny korún - 133-tisíc eur. Prostriedky na kampaň sú presne evidované a monitorované auditom. Preto Zuzana bude chodiť tam kde je doma, tam kde je najsilnejšia. Pri stretnutiach s ľuďmi. Pozýva ich na kávu v okresných alebo väčších mestách. Bude chodiť na mítingy s občanmi ak nám pomôžu tieto mítingy zorganizovať. Nemáme peniaze na inzerciu v tlači celoplošných médiách. Nemáme peniaze na výrobu videoklipov vo veľkých médiách.

Ale propagujete sa napríklad aj výzvou, aby Vaši priaznivci vyklikali Zuzane Martinákovej väčšiu podporu v internetových anketách. Na volby.sme.sk Vašu kandidátku načas katapultovali do vedenia...

To bolo úsmevné. Samozrejme svojich sympatizantov neovplyvníte a ani ja neviem akým technickým prostriedkom sa to dá. Ak sa dá preklikať na takéto čísla. Bavili sme sa o tom aj s redakciou SME a berieme to skôr ako kuriozitu. Bodaj by to bola pravda.

Využívate prieskumy aby ste identifikovali skupiny potenciálnych voličov?

Dávno predtým ako sme začali formátovať našu kampaň sme si dali urobiť jeden reprezentatívny prieskum o tom, kto sú potencionálni voliči Zuzany Martinákovej. Nie je to sväté písmo, žiaden výskum nie je stopercentný.

Je Iveta Radičová pre Vás primárnym súperom. Jedným bilbordom ste komunikovali práve s ňou. Prečo?

Prečo nie.

No vyzerá to tak, že ste sa zamerali na ňu...

Odkiaľ to beriete? Sme doteraz nekomunikovali chcete povedať. To je vaša konštrukcia, priame prezidentské voľby sú o tom, že si vyberiem môjho kandidáta a program, ktorý mi vyhovuje. V druhom kole volím dajme tomu menšie zlo. My neberieme hlasy Ivete Radičovej, ale zbierame hlasy tých ľudí, ktorí veria Zuzane Martinákovej. Keď niekto berie hlasy Ivete Radičovej, tak je to ona sama. Ivetu Radičovú osobne poznám a veľmi si ju vážim. Takisto poznám Ivana Gašparoviča a viem čo dobré a zlé urobil. Ale my sme teraz vo volebnej súťaži.

Ste hudobný producent, Iveta Radičová plánuje koncerty, ako ste na tom vy?

Priznám pravdu, bola to moja prioritná predstava ako robiť západný typ kampane obamovského typu. Vo fáze B sme však pochopili, že Slovensko ešte nie je tak ďaleko, aby to unieslo. A do tohto rozpočtu sa to nevojde. Veľké mítingy ako robí agentúra Forza pána Kováčika pre Ivetu Radičovú si nemôžeme dovoliť. Nemáme obludný typ kampane, kde sa bude rozdávať guláš.

Čo bude alebo je podľa Vás hlavnou témou kampane?

Koho majú voliť ľudia v čase krízy, keď nenachádzajú riešenia ako ďalej žiť. V dobe keď je Európa v ohrození.

Braňo Ondrášik
So SME sa mi nespolupracuje dobre

Kandidátka na prezidenta DAGMAR BOLLLOVÁ

Aké nosiče plánujete použiť pred prvým kolom volieb?

Používam najmä svoju webovú stránku www.zvolbol.sk a iné stránky pre rozhovory on-line, televíziu, rozhlas, tlač.

Najali ste si poradenstvo aj nejakej marketingovej, reklamnej, PR alebo mediálnej agentúry?

Nie.

Aký veľký je Váš volebný - kampaňový tím a kto je v ňom?

Môj volebný tím je kompaktný.

Konzultovali ste svoju kampaň resp. pracujú pre Vás aj komunikační, marketingoví (a pod.) konzultanti zo zahraničia?

Nie.

Inšpirovali ste sa pri tvorbe kampane nejakou zahraničnou kampaňou (kampaňou politika v zahraničí a pod.).

Nie.

Ako zatiaľ hodnotíte pôsobenie médií v prezidentskej kampani a ako sa Vám s nimi spolupracuje?

Pozitívne, okrem denníka SME, ktorý, ako mi povedal šéfredaktor, zverejňuje, čo uzná za vhodné.

Braňo Ondrášik

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 292
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 090
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 914
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 780
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 734
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 109
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 269
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 683
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 476

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Na koncerte v Manchestri malo dôjsť k výbuchom, hlásia obete

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, polícia potvrdila niekoľko obetí.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Ktovie, ako na voličov zapôsobí Klusov sľub vyčistiť úrady od rodinkárstva. Zdá sa totiž, že práve to im neprekáža v prípade ĽSNS.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

Neprehliadnite tiež

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

Sudcovia si vyberajú, ako má vyzerať spravodlivosť

O osem voľných miest v Súdnej rade sa uchádza sedemnásť ľudí. Rozhoduje asi 1360 sudcov z celého Slovenska.

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.