SME

Šéf Martinákovej kampane: Neberieme hlasy Radičovej, berie si ich sama

Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame tretiu časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zuzana Martináková.Zuzana Martináková. (Zdroj: www.zuzanamartinakova.sk)

BRATISLAVA. Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame čitateľom SME.sk tretiu a poslednú časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zakončíme tak sériu video-reportáží so šéfmi troch kampaní - Vladimírom Palkom (šéf kampane Františka Mikloška), Jánom Fülem (na čele tímu Ivety Radičovej) a Danielom Mikletičom (šéf kampane Zuzany Martinákovej). Prvú časť reportáže, ako aj rozhovory s lídrom tímu Františka Mikloška a poradcom Milana Melníka, ste si mohli prečítať v utorok, Ján Füle spolu s Jozefom Grapom (kampaň Ivana Gašparoviča) boli na rade včera.

Dnes si môžete pozrieť časť tretiu, kde sa dozviete ďalšie názory volebných lídrov na prebiehajúcu kampaň. Prinášame aj textové rozhovory s Danielom Mikletičom (kampaň Zuzany Martinákovej) a prezidentskou kandidátkou Dagmar Bollovou (odpovedala na otázky e-mailom). Kontaktovali sme aj Milana Sidora, na náš e-mail však neodpovedal. Dozviete sa v nich či sa Zuzana Martináková vo volebnom súboji sústredí na Ivetu radičovú alebo nie a ako Dagmar Bollová nemá rada SME.

Kto teda stojí za jednotlivými kandidátmi? Robia si kampaň sami alebo im pomáhajú reklamné agentúry či politicko-marketingoví konzultanti? Aké bilbordy chystajú, načo sa zameriavajú a ako chcú voličov osloviť. Aj dnes sa dozviete viac o tom, ako sa "varí" prezidentská kampaň.

Martináková bude klopať ľuďom na dvere a chodiť na kávu

Šéf volebného tímu Zuzany Martinákovej DANIEL MIKLETIČ

Bilbordy ste mali medzi prvými, prečo ste sa rozhodli v porovnaní s ostatnými na taký skorý termín?

Bilbordová kampaň, ktorú my nazývame v prvej vlne nebola viazaná na prezidentskú kampaň, ale na jej meno a mala slúžiť ako propagácia poradní Zuzany Martinákovej. Tie sú vo väčších mestách po Slovensku od roku 2006. Všetko v zmysle zákona.

Koho bol nápad bilbord s telefónnym číslom?

Poviem priamo, inšpirovali sme sa vzormi zo zahraničia. Mám pocit, že to boli príklady z Nemecka. No aj v Spojených štátoch je takáto komunikácia bežným štandardom.

Využívate aj služby zahraničných konzultantov?

Nevyužívame platené služby žiadnych zahraničných konzultantov, ale samozrejme máme svoje postrehy z pozorovania zahraničných kampaní. Napríklad som v kontakte s mojim kamarátom Martinom Sarvašom, ktorý je teraz v Berlíne, a pred piatimi rokmi šéfoval volebnému tímu Ivana Gašparoviča, Často má milé postrehy v tejto oblasti - napríklad ako by sa bralo stretnutie pani Merkelovej s pani Radičovou v Nemecku a naopak u nás.

Ako bude u Vás vyzerať finále kampane?

Iba naša kandidátka ide od dverí k dverám - v paneláku, na sídlisku, vo vilkovej štvrti. Odváži sa im zazvoniť, zaklopať. Nemáme systémy veľkých mítingov ako to robia veľkí kandidáti. Sme finančne limitovaní, aj zákonom. Neviem kde berú peniaze iné štáby. My môžeme minúť iba zákonom povolený limit 4 milióny korún - 133-tisíc eur. Prostriedky na kampaň sú presne evidované a monitorované auditom. Preto Zuzana bude chodiť tam kde je doma, tam kde je najsilnejšia. Pri stretnutiach s ľuďmi. Pozýva ich na kávu v okresných alebo väčších mestách. Bude chodiť na mítingy s občanmi ak nám pomôžu tieto mítingy zorganizovať. Nemáme peniaze na inzerciu v tlači celoplošných médiách. Nemáme peniaze na výrobu videoklipov vo veľkých médiách.

Ale propagujete sa napríklad aj výzvou, aby Vaši priaznivci vyklikali Zuzane Martinákovej väčšiu podporu v internetových anketách. Na volby.sme.sk Vašu kandidátku načas katapultovali do vedenia...

To bolo úsmevné. Samozrejme svojich sympatizantov neovplyvníte a ani ja neviem akým technickým prostriedkom sa to dá. Ak sa dá preklikať na takéto čísla. Bavili sme sa o tom aj s redakciou SME a berieme to skôr ako kuriozitu. Bodaj by to bola pravda.

Využívate prieskumy aby ste identifikovali skupiny potenciálnych voličov?

Dávno predtým ako sme začali formátovať našu kampaň sme si dali urobiť jeden reprezentatívny prieskum o tom, kto sú potencionálni voliči Zuzany Martinákovej. Nie je to sväté písmo, žiaden výskum nie je stopercentný.

Je Iveta Radičová pre Vás primárnym súperom. Jedným bilbordom ste komunikovali práve s ňou. Prečo?

Prečo nie.

No vyzerá to tak, že ste sa zamerali na ňu...

Odkiaľ to beriete? Sme doteraz nekomunikovali chcete povedať. To je vaša konštrukcia, priame prezidentské voľby sú o tom, že si vyberiem môjho kandidáta a program, ktorý mi vyhovuje. V druhom kole volím dajme tomu menšie zlo. My neberieme hlasy Ivete Radičovej, ale zbierame hlasy tých ľudí, ktorí veria Zuzane Martinákovej. Keď niekto berie hlasy Ivete Radičovej, tak je to ona sama. Ivetu Radičovú osobne poznám a veľmi si ju vážim. Takisto poznám Ivana Gašparoviča a viem čo dobré a zlé urobil. Ale my sme teraz vo volebnej súťaži.

Ste hudobný producent, Iveta Radičová plánuje koncerty, ako ste na tom vy?

Priznám pravdu, bola to moja prioritná predstava ako robiť západný typ kampane obamovského typu. Vo fáze B sme však pochopili, že Slovensko ešte nie je tak ďaleko, aby to unieslo. A do tohto rozpočtu sa to nevojde. Veľké mítingy ako robí agentúra Forza pána Kováčika pre Ivetu Radičovú si nemôžeme dovoliť. Nemáme obludný typ kampane, kde sa bude rozdávať guláš.

Čo bude alebo je podľa Vás hlavnou témou kampane?

Koho majú voliť ľudia v čase krízy, keď nenachádzajú riešenia ako ďalej žiť. V dobe keď je Európa v ohrození.

Braňo Ondrášik
So SME sa mi nespolupracuje dobre

Kandidátka na prezidenta DAGMAR BOLLLOVÁ

Aké nosiče plánujete použiť pred prvým kolom volieb?

Používam najmä svoju webovú stránku www.zvolbol.sk a iné stránky pre rozhovory on-line, televíziu, rozhlas, tlač.

Najali ste si poradenstvo aj nejakej marketingovej, reklamnej, PR alebo mediálnej agentúry?

Nie.

Aký veľký je Váš volebný - kampaňový tím a kto je v ňom?

Môj volebný tím je kompaktný.

Konzultovali ste svoju kampaň resp. pracujú pre Vás aj komunikační, marketingoví (a pod.) konzultanti zo zahraničia?

Nie.

Inšpirovali ste sa pri tvorbe kampane nejakou zahraničnou kampaňou (kampaňou politika v zahraničí a pod.).

Nie.

Ako zatiaľ hodnotíte pôsobenie médií v prezidentskej kampani a ako sa Vám s nimi spolupracuje?

Pozitívne, okrem denníka SME, ktorý, ako mi povedal šéfredaktor, zverejňuje, čo uzná za vhodné.

Braňo Ondrášik
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 376
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 890
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 225
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 029
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 806
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 816
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Miloš Roman.

Na gól čakali fanúšikovia 50 minút.


TASR
Futbalisti FK Humenné.

Domáci Považania inkasovali tri góly v úvodnom polčase.


TASR
Máté Lékai (vľavo) a Lukáš Urban v prvom štvrťfinále Európskeho pohára EHF FTC-Green Collect Budapešť - Tatran Prešov.

Hádzanárov Tatrana čaká domáca odveta vo štvrťfinále Európskeho pohára EHF.


Larry Lloyd.

Po skončení v Nottinghame pôsobil ako hrajúci tréner vo Wigane, ktorý dostal zo štvrtej do tretej ligy.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu