Šéf Martinákovej kampane: Neberieme hlasy Radičovej, berie si ich sama

Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame tretiu časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zuzana Martináková.(Zdroj: www.zuzanamartinakova.sk)

BRATISLAVA. Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame čitateľom SME.sk tretiu a poslednú časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zakončíme tak sériu video-reportáží so šéfmi troch kampaní - Vladimírom Palkom (šéf kampane Františka Mikloška), Jánom Fülem (na čele tímu Ivety Radičovej) a Danielom Mikletičom (šéf kampane Zuzany Martinákovej). Prvú časť reportáže, ako aj rozhovory s lídrom tímu Františka Mikloška a poradcom Milana Melníka, ste si mohli prečítať v utorok, Ján Füle spolu s Jozefom Grapom (kampaň Ivana Gašparoviča) boli na rade včera.

Dnes si môžete pozrieť časť tretiu, kde sa dozviete ďalšie názory volebných lídrov na prebiehajúcu kampaň. Prinášame aj textové rozhovory s Danielom Mikletičom (kampaň Zuzany Martinákovej) a prezidentskou kandidátkou Dagmar Bollovou (odpovedala na otázky e-mailom). Kontaktovali sme aj Milana Sidora, na náš e-mail však neodpovedal. Dozviete sa v nich či sa Zuzana Martináková vo volebnom súboji sústredí na Ivetu radičovú alebo nie a ako Dagmar Bollová nemá rada SME.

Kto teda stojí za jednotlivými kandidátmi? Robia si kampaň sami alebo im pomáhajú reklamné agentúry či politicko-marketingoví konzultanti? Aké bilbordy chystajú, načo sa zameriavajú a ako chcú voličov osloviť. Aj dnes sa dozviete viac o tom, ako sa "varí" prezidentská kampaň.

Martináková bude klopať ľuďom na dvere a chodiť na kávu

Šéf volebného tímu Zuzany Martinákovej DANIEL MIKLETIČ

Bilbordy ste mali medzi prvými, prečo ste sa rozhodli v porovnaní s ostatnými na taký skorý termín?

Bilbordová kampaň, ktorú my nazývame v prvej vlne nebola viazaná na prezidentskú kampaň, ale na jej meno a mala slúžiť ako propagácia poradní Zuzany Martinákovej. Tie sú vo väčších mestách po Slovensku od roku 2006. Všetko v zmysle zákona.

Koho bol nápad bilbord s telefónnym číslom?

Poviem priamo, inšpirovali sme sa vzormi zo zahraničia. Mám pocit, že to boli príklady z Nemecka. No aj v Spojených štátoch je takáto komunikácia bežným štandardom.

Využívate aj služby zahraničných konzultantov?

Nevyužívame platené služby žiadnych zahraničných konzultantov, ale samozrejme máme svoje postrehy z pozorovania zahraničných kampaní. Napríklad som v kontakte s mojim kamarátom Martinom Sarvašom, ktorý je teraz v Berlíne, a pred piatimi rokmi šéfoval volebnému tímu Ivana Gašparoviča, Často má milé postrehy v tejto oblasti - napríklad ako by sa bralo stretnutie pani Merkelovej s pani Radičovou v Nemecku a naopak u nás.

Ako bude u Vás vyzerať finále kampane?

Iba naša kandidátka ide od dverí k dverám - v paneláku, na sídlisku, vo vilkovej štvrti. Odváži sa im zazvoniť, zaklopať. Nemáme systémy veľkých mítingov ako to robia veľkí kandidáti. Sme finančne limitovaní, aj zákonom. Neviem kde berú peniaze iné štáby. My môžeme minúť iba zákonom povolený limit 4 milióny korún - 133-tisíc eur. Prostriedky na kampaň sú presne evidované a monitorované auditom. Preto Zuzana bude chodiť tam kde je doma, tam kde je najsilnejšia. Pri stretnutiach s ľuďmi. Pozýva ich na kávu v okresných alebo väčších mestách. Bude chodiť na mítingy s občanmi ak nám pomôžu tieto mítingy zorganizovať. Nemáme peniaze na inzerciu v tlači celoplošných médiách. Nemáme peniaze na výrobu videoklipov vo veľkých médiách.

Ale propagujete sa napríklad aj výzvou, aby Vaši priaznivci vyklikali Zuzane Martinákovej väčšiu podporu v internetových anketách. Na volby.sme.sk Vašu kandidátku načas katapultovali do vedenia...

To bolo úsmevné. Samozrejme svojich sympatizantov neovplyvníte a ani ja neviem akým technickým prostriedkom sa to dá. Ak sa dá preklikať na takéto čísla. Bavili sme sa o tom aj s redakciou SME a berieme to skôr ako kuriozitu. Bodaj by to bola pravda.

Využívate prieskumy aby ste identifikovali skupiny potenciálnych voličov?

Dávno predtým ako sme začali formátovať našu kampaň sme si dali urobiť jeden reprezentatívny prieskum o tom, kto sú potencionálni voliči Zuzany Martinákovej. Nie je to sväté písmo, žiaden výskum nie je stopercentný.

Je Iveta Radičová pre Vás primárnym súperom. Jedným bilbordom ste komunikovali práve s ňou. Prečo?

Prečo nie.

No vyzerá to tak, že ste sa zamerali na ňu...

Odkiaľ to beriete? Sme doteraz nekomunikovali chcete povedať. To je vaša konštrukcia, priame prezidentské voľby sú o tom, že si vyberiem môjho kandidáta a program, ktorý mi vyhovuje. V druhom kole volím dajme tomu menšie zlo. My neberieme hlasy Ivete Radičovej, ale zbierame hlasy tých ľudí, ktorí veria Zuzane Martinákovej. Keď niekto berie hlasy Ivete Radičovej, tak je to ona sama. Ivetu Radičovú osobne poznám a veľmi si ju vážim. Takisto poznám Ivana Gašparoviča a viem čo dobré a zlé urobil. Ale my sme teraz vo volebnej súťaži.

Ste hudobný producent, Iveta Radičová plánuje koncerty, ako ste na tom vy?

Priznám pravdu, bola to moja prioritná predstava ako robiť západný typ kampane obamovského typu. Vo fáze B sme však pochopili, že Slovensko ešte nie je tak ďaleko, aby to unieslo. A do tohto rozpočtu sa to nevojde. Veľké mítingy ako robí agentúra Forza pána Kováčika pre Ivetu Radičovú si nemôžeme dovoliť. Nemáme obludný typ kampane, kde sa bude rozdávať guláš.

Čo bude alebo je podľa Vás hlavnou témou kampane?

Koho majú voliť ľudia v čase krízy, keď nenachádzajú riešenia ako ďalej žiť. V dobe keď je Európa v ohrození.

Braňo Ondrášik
So SME sa mi nespolupracuje dobre

Kandidátka na prezidenta DAGMAR BOLLLOVÁ

Aké nosiče plánujete použiť pred prvým kolom volieb?

Používam najmä svoju webovú stránku www.zvolbol.sk a iné stránky pre rozhovory on-line, televíziu, rozhlas, tlač.

Najali ste si poradenstvo aj nejakej marketingovej, reklamnej, PR alebo mediálnej agentúry?

Nie.

Aký veľký je Váš volebný - kampaňový tím a kto je v ňom?

Môj volebný tím je kompaktný.

Konzultovali ste svoju kampaň resp. pracujú pre Vás aj komunikační, marketingoví (a pod.) konzultanti zo zahraničia?

Nie.

Inšpirovali ste sa pri tvorbe kampane nejakou zahraničnou kampaňou (kampaňou politika v zahraničí a pod.).

Nie.

Ako zatiaľ hodnotíte pôsobenie médií v prezidentskej kampani a ako sa Vám s nimi spolupracuje?

Pozitívne, okrem denníka SME, ktorý, ako mi povedal šéfredaktor, zverejňuje, čo uzná za vhodné.

Braňo Ondrášik

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 326
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 030
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 854
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 243
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 536
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 571
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 254
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 751
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 599

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Michael Kocáb: Som hrdý slniečkar, s tvrdou silou nemáme šancu

Hudobník Michael Kocáb pre SME hovorí, že nie je žiadny rusofób. Aj to mohlo podľa neho prispieť k bezproblémovému odsunu sovietskych vojsk z Československa.

Inštruktor: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je trénerom lyžovania a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Mount Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

Úrazov na svahoch je viac ako vlani

Horskí záchranári v tomto roku zaznamenali viac ako 1400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Exminister Janušek, ktorého súdia za nástenku, dohliada v Žiline na transparentnosť

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom. Napriek obžalobe a hrozbe dlhoročného trestu má byť jeden z nich prvkom verejnej kontroly.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop