Šéf Martinákovej kampane: Neberieme hlasy Radičovej, berie si ich sama

Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame tretiu časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zuzana Martináková.(Zdroj: www.zuzanamartinakova.sk)

BRATISLAVA. Ako chcú voličov osloviť jednotlivé volebné tímy. Akú použijú stratégiu aby o niečo vyše týždňa získali práve Váš hlas? Dnes ponúkame čitateľom SME.sk tretiu a poslednú časť rozhovorov s kampaňovými manažérmi.

Zakončíme tak sériu video-reportáží so šéfmi troch kampaní - Vladimírom Palkom (šéf kampane Františka Mikloška), Jánom Fülem (na čele tímu Ivety Radičovej) a Danielom Mikletičom (šéf kampane Zuzany Martinákovej). Prvú časť reportáže, ako aj rozhovory s lídrom tímu Františka Mikloška a poradcom Milana Melníka, ste si mohli prečítať v utorok, Ján Füle spolu s Jozefom Grapom (kampaň Ivana Gašparoviča) boli na rade včera.

Dnes si môžete pozrieť časť tretiu, kde sa dozviete ďalšie názory volebných lídrov na prebiehajúcu kampaň. Prinášame aj textové rozhovory s Danielom Mikletičom (kampaň Zuzany Martinákovej) a prezidentskou kandidátkou Dagmar Bollovou (odpovedala na otázky e-mailom). Kontaktovali sme aj Milana Sidora, na náš e-mail však neodpovedal. Dozviete sa v nich či sa Zuzana Martináková vo volebnom súboji sústredí na Ivetu radičovú alebo nie a ako Dagmar Bollová nemá rada SME.

Kto teda stojí za jednotlivými kandidátmi? Robia si kampaň sami alebo im pomáhajú reklamné agentúry či politicko-marketingoví konzultanti? Aké bilbordy chystajú, načo sa zameriavajú a ako chcú voličov osloviť. Aj dnes sa dozviete viac o tom, ako sa "varí" prezidentská kampaň.

Martináková bude klopať ľuďom na dvere a chodiť na kávu

Šéf volebného tímu Zuzany Martinákovej DANIEL MIKLETIČ

Bilbordy ste mali medzi prvými, prečo ste sa rozhodli v porovnaní s ostatnými na taký skorý termín?

Bilbordová kampaň, ktorú my nazývame v prvej vlne nebola viazaná na prezidentskú kampaň, ale na jej meno a mala slúžiť ako propagácia poradní Zuzany Martinákovej. Tie sú vo väčších mestách po Slovensku od roku 2006. Všetko v zmysle zákona.

Koho bol nápad bilbord s telefónnym číslom?

Poviem priamo, inšpirovali sme sa vzormi zo zahraničia. Mám pocit, že to boli príklady z Nemecka. No aj v Spojených štátoch je takáto komunikácia bežným štandardom.

Využívate aj služby zahraničných konzultantov?

Nevyužívame platené služby žiadnych zahraničných konzultantov, ale samozrejme máme svoje postrehy z pozorovania zahraničných kampaní. Napríklad som v kontakte s mojim kamarátom Martinom Sarvašom, ktorý je teraz v Berlíne, a pred piatimi rokmi šéfoval volebnému tímu Ivana Gašparoviča, Často má milé postrehy v tejto oblasti - napríklad ako by sa bralo stretnutie pani Merkelovej s pani Radičovou v Nemecku a naopak u nás.

Ako bude u Vás vyzerať finále kampane?

Iba naša kandidátka ide od dverí k dverám - v paneláku, na sídlisku, vo vilkovej štvrti. Odváži sa im zazvoniť, zaklopať. Nemáme systémy veľkých mítingov ako to robia veľkí kandidáti. Sme finančne limitovaní, aj zákonom. Neviem kde berú peniaze iné štáby. My môžeme minúť iba zákonom povolený limit 4 milióny korún - 133-tisíc eur. Prostriedky na kampaň sú presne evidované a monitorované auditom. Preto Zuzana bude chodiť tam kde je doma, tam kde je najsilnejšia. Pri stretnutiach s ľuďmi. Pozýva ich na kávu v okresných alebo väčších mestách. Bude chodiť na mítingy s občanmi ak nám pomôžu tieto mítingy zorganizovať. Nemáme peniaze na inzerciu v tlači celoplošných médiách. Nemáme peniaze na výrobu videoklipov vo veľkých médiách.

Ale propagujete sa napríklad aj výzvou, aby Vaši priaznivci vyklikali Zuzane Martinákovej väčšiu podporu v internetových anketách. Na volby.sme.sk Vašu kandidátku načas katapultovali do vedenia...

To bolo úsmevné. Samozrejme svojich sympatizantov neovplyvníte a ani ja neviem akým technickým prostriedkom sa to dá. Ak sa dá preklikať na takéto čísla. Bavili sme sa o tom aj s redakciou SME a berieme to skôr ako kuriozitu. Bodaj by to bola pravda.

Využívate prieskumy aby ste identifikovali skupiny potenciálnych voličov?

Dávno predtým ako sme začali formátovať našu kampaň sme si dali urobiť jeden reprezentatívny prieskum o tom, kto sú potencionálni voliči Zuzany Martinákovej. Nie je to sväté písmo, žiaden výskum nie je stopercentný.

Je Iveta Radičová pre Vás primárnym súperom. Jedným bilbordom ste komunikovali práve s ňou. Prečo?

Prečo nie.

No vyzerá to tak, že ste sa zamerali na ňu...

Odkiaľ to beriete? Sme doteraz nekomunikovali chcete povedať. To je vaša konštrukcia, priame prezidentské voľby sú o tom, že si vyberiem môjho kandidáta a program, ktorý mi vyhovuje. V druhom kole volím dajme tomu menšie zlo. My neberieme hlasy Ivete Radičovej, ale zbierame hlasy tých ľudí, ktorí veria Zuzane Martinákovej. Keď niekto berie hlasy Ivete Radičovej, tak je to ona sama. Ivetu Radičovú osobne poznám a veľmi si ju vážim. Takisto poznám Ivana Gašparoviča a viem čo dobré a zlé urobil. Ale my sme teraz vo volebnej súťaži.

Ste hudobný producent, Iveta Radičová plánuje koncerty, ako ste na tom vy?

Priznám pravdu, bola to moja prioritná predstava ako robiť západný typ kampane obamovského typu. Vo fáze B sme však pochopili, že Slovensko ešte nie je tak ďaleko, aby to unieslo. A do tohto rozpočtu sa to nevojde. Veľké mítingy ako robí agentúra Forza pána Kováčika pre Ivetu Radičovú si nemôžeme dovoliť. Nemáme obludný typ kampane, kde sa bude rozdávať guláš.

Čo bude alebo je podľa Vás hlavnou témou kampane?

Koho majú voliť ľudia v čase krízy, keď nenachádzajú riešenia ako ďalej žiť. V dobe keď je Európa v ohrození.

Braňo Ondrášik
So SME sa mi nespolupracuje dobre

Kandidátka na prezidenta DAGMAR BOLLLOVÁ

Aké nosiče plánujete použiť pred prvým kolom volieb?

Používam najmä svoju webovú stránku www.zvolbol.sk a iné stránky pre rozhovory on-line, televíziu, rozhlas, tlač.

Najali ste si poradenstvo aj nejakej marketingovej, reklamnej, PR alebo mediálnej agentúry?

Nie.

Aký veľký je Váš volebný - kampaňový tím a kto je v ňom?

Môj volebný tím je kompaktný.

Konzultovali ste svoju kampaň resp. pracujú pre Vás aj komunikační, marketingoví (a pod.) konzultanti zo zahraničia?

Nie.

Inšpirovali ste sa pri tvorbe kampane nejakou zahraničnou kampaňou (kampaňou politika v zahraničí a pod.).

Nie.

Ako zatiaľ hodnotíte pôsobenie médií v prezidentskej kampani a ako sa Vám s nimi spolupracuje?

Pozitívne, okrem denníka SME, ktorý, ako mi povedal šéfredaktor, zverejňuje, čo uzná za vhodné.

Braňo Ondrášik

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 22 275
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 319
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 379
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 257
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 949
  6. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 848
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 814
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 776
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 680
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Reportér Týždňa: Videl som, ako Fico Danka prekvapil a rozčúlil

Magušin sa s Dankom rozprával počas Ficovej tlačovky.

KOMENTÁRE

Fico s Bugárom verzus Danko. Ako čítať vývoj krízy

Premiér odvolal Plavčana a Danko sa cíti urazený.

Neprehliadnite tiež

Domov

Bývalého člena skupiny piťovcov odsúdili na štyri roky nepodmienečne

Z podieľania sa na vražde študenta Daniela Tupého ho súd oslobodil.

Domov

Slovensko zatiaľ nepodpíše Dohovor o prevencii násilia na ženách

Žitňanská zvolila pri Istanbulskom dohovore strednú cestu a chce, aby diskusie pokračovali.

Domov

Reportér Týždňa Magušin: Videl som, ako Fico Danka prekvapil a rozčúlil

Redaktor Týždňa Michal Magušin sa so šéfom SNS Andrejom Dankom rozprával vo chvíli, keď sa dozvedel o pokyne na odvolanie ministra školstva Petra Plavčana (nominant SNS).

Domov

Čistý deň nesúhlasí s odňatím akreditácie, jeho zakladateľka hovorí o nezákonnosti

Obvinenie z prečinu sexuálneho zneužívania nie je podľa strediska dôvod na zrušenie.