MEMO 98: Kandidát Gašparovič v STV kraľoval

Podľa monitoringu venovali televízie Gašparovičovi skoro polovicu z času všetkých kandidátoch.

Podľa monitoringu venovali televízie Gašparovičovi skoro polovicu z času všetkých kandidátoch.

BRATISLAVA. Ivan Gašparovič bol v slovenských televíziách najviac prezentovaným prezidentským kandidátom. Venovali mu takmer polovicu celkového priestoru, ktorý bol venovaný prezidentským kandidátom.

Zistila to organizácia MEMO 98, ktorá od 20. februára do 5. marca monitorovala spravodajstvo televízií STV, Markízy, Joj a TA3.

„STV venovala kandidátom najviac času - 3 minúty 25 sekúnd. Z toho však až 80 percent tvorili informácie o prezidentovi Gašparovičovi (2 minúty 44 sekúnd)," píše MEMO 98. Podľa organizácie bol Gašparovič v STV navyše ako jediný z uchádzačov okrem neutrálneho spôsobu zobrazený aj pozitívne. „To bolo spojené aj s faktom, že mal ako jediný z kandidátov priestor na priamu reč."

Informovanie o iných kandidátoch bolo pritom v spravodajstve zanedbateľné: Najviac mala Iveta Radičová (10 sekúnd) a po nej Zuzana Martináková (7 sekúnd). Príspevky o Gašparovičovi sa podľa MEMO týkali predovšetkým výkonu jeho funkcie. Bolo to však už v čase, keď sa stal oficiálnym kandidátom.

S prezidentom aj do dedín

„Ako prezidentský kandidát dostal Ivan Gašparovič v zmysle zákona o voľbe prezidenta rovnaký priestor ako ostatní kandidáti. Väčší priestor dostal, keď sme mapovali jeho činnosť ako úradujúceho prezidenta," vysvetľovala hovorkyňa STV Želmíra Habánová. Povedala, že povinnosť informovať o aktivitách prezidenta im vyplýva z Charty spravodajstva.

STV informovala v tom čase o Gašparovičovi často v skratke, v takzvaných domácich blokoch. Spomenula veľkú časť „prezidentských" výjazdov, na ktorých bol. Od 25. do 28. februára ukázala až tri jeho cesty do regiónov. Sledované obdobie bolo najviac „hluché", keď kandidáti zo zákona nemohli vyvíjať svoje aktivity.

„Verejnoprávne médium by si malo dať pozor, aby sa prezident neobjavoval vo veciach, ktoré nie sú nevyhnutné. Obzvlášť v období, keď iní kandidáti nemôžu vyvíjať isté činnosti," myslí si analytik MEMO 98 Ivan Godársky.

Gašparovič dostal najviac priestoru aj v TA3. Čas venovaný prezidentovi a iným kandidátom bol však v tejto televízii rozdelený rovnomernejšie ako v STV. V Markíze a v Joj bola najprezentovanejšou kandidátkou Radičová. Obe stanice však vyhradili kandidátom výrazne menej priestoru ako verejnoprávna televízia. Radičová bola v Markíze minútu a 27 sekúnd a na Joj ešte o 15 sekúnd menej.

Podľa MEMO bola Radičová jedinou kandidátkou, o ktorej v sledovanom období odzneli aj negatívne informácie - tých bolo dokonca viac ako pozitívnych. Markíza a Joj sa totiž venovali aj negatívnemu postoju časti predstaviteľov cirkvi k nej.

Najmenej informácií v televíziách odznelo o Milanovi Melníkovi, Františkovi Mikloškovi a Milanovi Sidorovi.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 078
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 403
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 144
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá. Najviac utrpia súkromné a cirkevné. Škola pre mimoriadne deti sa redukcii vyhla.